کد خبر: ۱۲۶۳۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۳۰ فروردين ۱۳۹۲
یک میلیون آرژانتینی با برگزاری یکی از بزرگترین تظاهرات‌های ضد دولتی در سال‌های اخیر خشم خود را از اقتصاد نابسامان این کشور و اقدامات کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری این کشور برای ایجاد اصلاحات در رسانه‌ها و دادگاه‌ها نشان دادند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات در بوئنوس آیرس به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد که اقشار متوسط جامعه در آن حضور داشتند. بسیاری از تظاهرکنندگان اقدام به کوبیدن به قابلمه و ماهی‌تابه‌های خود که نوع سنتی تظاهرات در آرژانتین است، می‌کردند. برخی نیز تابلوها و پلاکاردهای مانند "آرژانتین، بیدار شو" و "کریستینای فاسد" حمل می‌کردند.

چندین سیاستمدار اپوزیسیون برجسته نیز به تظاهرات پیوستند. این تظاهرات از پیش در سطح رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

دو سخنگوی دولت در شهر بوئنوس آیرس به رویترز اعلام کردند که یک میلیون تن در این تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرات علیه فرناندز و نستور کرچنر، رئیس جمهوری سابق آرژانتین که همسر کریستینا بود در بوئنوس آیرس سابقه طولانی دارد.

با وجود این، محبوبیت فرناندز که همچنان بالا است طی سال گذشته کاهش یافته است زیرا رای دهندگان از وی به علت مدیریت صحیح اقتصادی و آنچه آنان وی را سبک مدیریت به شدت غیردموکراتیک می‌نامند، انتقاد می‌کنند.

تظاهرکنندگان از "غرور" و "دروغ‌" های فرناندز و همچنین مسائل مالی مانند تورم که سالانه 25 درصد تخمین زده شده است و یکی از بالاترین نرخ‌ها در جهان است، انتقاد کردند.

یک دانشجوی 24 ساله به نام کارولینا سالینا در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کرد: "من به خیابان آمدم زیرا من در دموکراسی زندگی می‌کنم که در خطر تبدیل شدن به خودکامگی است".

تظاهرات کوچکتری نیز در شهرها و مناطق سراسر آرژانتین بر پا شد.

فرناندز در زمان برگزاری این تظاهرات در آرژانتین حضور نداشت و برای شرکت در نشست منطقه‌ای با هدف حمایت از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری جدید ونزوئلا پس از انتخابات جنجالی اخیر در این کشور به پرو سفر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها