کد خبر: ۱۶۸۱۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
وزیر نیرو: نیروگاه اتمی بوشهر دو میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف انرژی فسیلی نصیب کشور می کند

به گزارش 598، در آئینی با حضور صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، چیت‌چیان وزیر نیرو و تعداد از مسئولان استان بوشهر و متخصصان روسی سازنده نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه تحویل متخصصان ایرانی شد.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، واگذاری نیروگاه اتمی بوشهر به متخصصان داخلی، تحقق آرزوی 37 ساله مردم ایران است و این نیروگاه دو سال دیگر تحویل دائم خواهد شد.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین نیروگاه هسته‌ای کشور یک‌هزار مگاوات قدرت دارد و از امروز به ایران تحویل موقت شده و تا دو سال اینده به صورت دائم تحویل خواهد شد.

 این گزارش از بوشهر حاکیست: وزیر نیرو در مراسم تحویل این نیروگاه گفت: نیروگاه اتمی بوشهر نقش تاثیرگذاری در تولید برق هسته‌ای دارد و سالانه دو میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف انرژی فسیلی نصیب کشور می کند. 
حمید چیت‌چیان  درآیین تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به بهره بردار ایرانی اظهارکرد: توسعه نیروگاه‌های اتمی سبب می‌شود که بتوانیم آب شیرین تولید کنیم و این برای ما که در کشور خشکی هستیم بسیار ارزشمند است. 
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار این نیروگاه ‌در تولید برق هسته‌ای تاکید کرد: ‌همه سرمایه‌گذاری صورت گرفته در نیروگاه اتمی بوشهر در حدود دو سال ونیم قابل برگشت است. 
وزیر نیرو بیان کرد: این نیروگاه علاوه بر تولید یکهزار مگاوات بار اکتیو‌، 300 مگاوات بار راکتیو هم تولید می‌کند. 
چیت چیان گفت: وزارت نیرو آماده است در صورتی که سازمان انرژی اتمی برنامه توسعه نیروگاه های اتمی را داشته باشد، به طور قطع از این برنامه حمایت کند. 
وزیر نیرو افزود: استفاده از انرژی اتمی باعث متنوع شدن منابع انرژی شده و بنابراین سبب افزایش امنیت عرضه انرژی در کشور ماست. 
چیت چیان اضافه کرد: بهره‌گیری از انرژی اتمی برای تولید برق و استفاده صلح‌آمیز در دنیا بسیار گسترش پیدا کرده و بیش از 380هزار مگاوات نیروگاه اتمی در سراسر جهان در حال فعالیت است. 
وی گفت: مقارن شدن رویداد بزرگ تحویل موقت بهرداری از نیروگاه اتمی بوشهر به بهره بردار ایرانی با هفته دفاع مقدس بسیار معنا دار است زیرا این موفقیت علمی و صنعتی بیانگر فداکاری‌ها، ایثارها و مقاومت‌های هشت سال دفاع مقدس است. 
چیت چیان ادامه داد: موفقیت در بهره‌برداری این نیروگاه بیانگر ویژگی‌های بزرگ ملت ما مثل صبوری، مقاومت و ایستادگی و دست یافتن به هدف‌های بزرگ است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها