کد خبر: ۲۳۴۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598، حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مهم‌ترین برکت سفر مقام معظم رهبری برای حوزه علمیه قم اظهار داشت: انجام اصلاحات و توجه به نوآوری‌ها و تکمیل نهاد مقدس دینی و علمی مهم‌ترین برکت این سفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اهداف بلند انقلاب و نظام در این سفر ترسیم و مطالبات و انتظارات از حوزه مطرح شد و حوزه علمیه نشاط مجدد و تحرک ویژه برای بالنده‌تر شدن پیدا کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فضای علمی ایجاد شده پس از سفر مقام معظم رهبری گفت: این فضا به اندازه مطلوب وجود ندارد و انتظار ما از حوزه و متولیان آن، این بوده که با تحرک و جدیت بیشتر مطالبات را پیگیری و زمینه تحقق را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: خواسته‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری تا اندازه‌ای که محقق شده مبارک است و امیدواریم تحقق و عمل به مطالبات ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که تحقق این خواسته‌ها امری نیست که در مدت کوتاهی ثمر دهد.

زادهوش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی اسلامی‌سازی علوم انسانی گفت: حلقه‌های علمی مناسبی در این زمینه تشکیل شده و ارتباطات و رایزنی‌های اساسی و جدی بین حوزه و واحدهای دانشگاهی به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلامی‌سازی علوم انسانی پروژه کلان و طولانی مدت بوده و به دلیل آنکه مسئله‌ای نیست که بتوان درباره آن زمان‌بندی دقیق کرد به طور طبیعی حرکت برای اسلامی کردن علوم ادامه دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: نگاه و سمت و سوی حرکت مدیران و متولیان کنونی حوزه، اساتید و طلاب به مطالبات رهبری متمرکز بوده و این امر امیدبخش است.

وی با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری به سازماندهی و مدیریت نیاز دارد، گفت: خوشبختانه در شورای عالی حوزه این فعالیت انجام شده و دبیرخانه مشخصی برای مطالبات ایشان تعیین شده و مطالبات پیگیری، جمع‌بندی و به صورت گزارش‌های محرمانه ارائه می‌شود و این امر زمینه انجام وظایف را از سوی اشخاص مشخص می‌کند.

زادهوش یادآور شد: اگر این دبیرخانه به صورت جدی‌تر و مستمر فعالیت‌ کند شاهد نتایج بیشتری خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها