کد خبر: ۲۵۴۱۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
نکو گفت: ركود در امر ساختمان سازي و اقتصاد مسكن، ضررهاي زيادي را در جامه به وجود مي آورد و در نهایت موجب گراني قيمت مسكن مي شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ عضو كمسيون اقتصادي مجلس نهم گفت: در زمانی که وام مسكن افزايش پيدا کند، برخی از فروشندگان لوازم ساختمانی این تصور را دارند که پول در گردش زياد شده است، بنابراین قیمت ها را بالا می برند.

ابراهيم نكو اظهار داشت: ركود در امر ساختمان سازي و اقتصاد مسكن، ضررهاي زيادي را در جامه به وجود مي آورد و با ایجاد مشكلاتي مانند بيكاري كارگران ساختماني و تعطيلي بنگاه هاي مشاور املاک در نهایت موجب گراني قيمت مسكن مي شود.

وی با اشاره به اينكه، توجه به كاهش ساخت وسازهاي مسكن در اوايل امسال، باعث گرانی مسكن در سال آينده مي‌شود، گفت: افزايش وام و گراني مسكن، افراد نيازمند را با مشكل روبه‌رو مي كند. زيرا اين افراد از يك سو بايد وام هايی با قيمت ها و سود هاي بالاتر را پرداخت كنند و ازسوی ديگربا افزایش قیمت مسكن که به دنبال گرانی وام مسکن ایجاد شده است، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

دبير دوم كميسيون افتصادي مجلس تاکید کرد: افزایش وام  مسكن و ساخت و سازها به گونه اي مديريت شود كه به گرانی نینجامد و مشكلات اشتغال كارگران ساختماني، تعادل سازي قيمت ها و تامين نيازهاي جامعه را حل کند.

دولت مشكلات مربوط به پرداخت وام ازدواج را حل كند

نماينده رباط كريم و بهارستان در مجلس نهم همچنین با اشاره به مشكلات پرداخت وام ازدواج در شهرستان رباط كريم و بهارستان، گفت: انتظاراتي كه جوانان رباط كريم از دولت دارند اين است كه مشكلات مربوط به پرداخت وام ازدواج حل شود.

وي با بیان اینکه، چگونه است که وام هايي با قيمت هاي بالا به برخي از افراد پرداخت می شود و همين افراد می توانند از پرداخت اقساط اين وام ها فرار كنند، ادامه داد: دولت بايد اقداماتی را انجام دهد تا قشر عظيمي از جوانان كه تشكيل خانواده مي دهند، بخش اندكي از نياز هاي خود را با استفاده از این وام ها تامین كنند.

اين عضو كمسيون اقتصادي مجلس افزود: بانک ها با اين معيارها مي توانند به هزاران نفر از افراد نيازمند، وام پرداخت کنند که اين روش موجب افزايش محبوبيت دولت نيز مي شود.

وی ادامه داد: در شهرستان رباط كريم و بهارستان، جواناني كه مي خواهند تشكليل خانواده دهند با اين مشكلات مواجه هستند و بانك هايي كه متولي پرداخت وام ازدواج بودند به دليل نداشتن موجودي كافي آن ها را پشت در هاي بسته نگه داشته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها