کد خبر: ۲۵۴۵۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۳ مهر ۱۳۹۳
رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان در ادامه سخنانش با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور، معادن وجود دارد، گفت:‌ از آنجایی که دولت روی این معادن دست گذاشته و دل نمی‌کند، نه خودش تولید می‌کند و نه دیگران، اگر با شرایطی این معادن در اختیار مردم قرار گیرد، کار، درآمد و شغل برای کشور ایجاد می‌شود، دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف کارآفرین هستند، اگر دست آنان باز گذاشته شود، مشکلات بیکاری حل می‌شود، باید راه مردم به اقتصاد کشور باز شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در جمع کارکنان بسیجی قوه مقننه که به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: تردیدی نیست که موضوع دفاع مقدس در تاریخ انقلاب یک موضوع بسیار تکان‌دهنده بوده است.

 رئیس مجلس با انتقاد از تذکر سوسیالیستی پس از پیروزی انقلاب که سبب دولتی شدن اقتصاد کشور شد، گفت: مشکل اقتصاد کشور با فکر دولتی حل نمی‌شود و باید مسیر ورود مردم به عرصه اقتصادی باز شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در جمع کارکنان بسیجی قوه مقننه که به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: تردیدی نیست که موضوع دفاع مقدس در تاریخ انقلاب یک موضوع بسیار تکان‌دهنده بوده است.

وی با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس از ابعاد مختلف برای ما درس‌آموز است و باید مستمراً به آن بیاندیشیم و ابعاد آن را دریابیم، افزود: هنوز زوایای مختلف دفاع مقدس نیازمند کاوش است، اگر صفحات تاریخی دفاع مقدس را ورق بزنیم، شاهد خواهیم بود که شرایط روتینی در ابتدای جنگ تحمیلی پیدا کرده بودیم و توفیقی در جنگ نداشتیم البته داوطلبان زیادی به دنبال حضور در جبهه‌های نبرد بودند اما بنی‌صدر که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت، این اجازه را نمی‌داد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بعد از سال 1360 که بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و ریاست‌ جمهوری عزل و برکنار شد، جریان مردمی وارد جنگ شد و شرایط در جبهه‌ها تغییر کرد، دفاع مقدس زمانی شکل جدی گرفت که با جریان مردمی پیوند خورد، از این موضوع باید درس بگیریم که هرچه مشارکت مردم در سرنوشتشان جدی‌تر باشد، توفیق ما بیشتر خواهد بود.لاریجانی با بیان اینکه اگر در عرصه سیاسی به دنبال توفیق هستیم باید مردم در این صحنه مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین‌گونه است، مشکل کلیدی ما امروز در بخش اقتصاد مردمی نبودن اقتصاد کشور است و این موضوع سبب شده مشکلات زیادی از جمله فقر و بی‌کاری در کشور داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما مردمی نشده است، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک دوره‌ای در کشور داشتیم که جنس آن فکر سوسیالیستی بود، یعنی اقتصاد دولتی بود و این دولتی کردن اقتصاد سبب فاصله مردم شده بود، چراکه بخش بزرگی از اقتصاد به صنعت متصل بود و صنعت هم دولتی شده بود و پس از آن نیز هیچ وقت اقتصاد از دست دولت خارج نشد،‌ هم‌اکنون که سال‌هاست مقام معظم رهبری سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ فرموده‌اند، اما هنوز اقتصاد کشور مردمی نشده است، قرار بود اقتصاد به مردم واگذار شود اما نهادها و وزارتخانه‌ها سهامشان را به جای بدهی به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر واگذار کردند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان در ادامه سخنانش با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور، معادن وجود دارد، گفت:‌ از آنجایی که دولت روی این معادن دست گذاشته و دل نمی‌کند، نه خودش تولید می‌کند و نه دیگران، اگر با شرایطی این معادن در اختیار مردم قرار گیرد، کار، درآمد و شغل برای کشور ایجاد می‌شود، دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف کارآفرین هستند، اگر دست آنان باز گذاشته شود، مشکلات بیکاری حل می‌شود، باید راه مردم به اقتصاد کشور باز شود.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه با فکر دولتی مشکل اقتصاد کشور حل نخواهد شد، گفت: در دفاع مقدس زمانی که حضور مردم در جبهه‌ها شکل گرفت، همراه این حضور مردمی روحیه‌ای از جنس شجاعت وجود داشت و این روحیه شجاعت و از خودگذشتگی عامل پیروزی ما در جنگ تحمیلی بود، سختی‌هایی وجود داشت اما آنها را تحمل می‌کردند و با شجاعت می‌جنگیدند.

علی لاریجانی با تأکید بر اینکه افراد حقیر باید گام‌های کوچک بردارند اما افرادیکه روح بزرگی دارند، باید کارهای بزرگ انجام دهند، یادآور شد: در چالش‌های پیش رو باید استقامت داشته باشیم و نباید سست باشیم،‌ دشمنان هر حادثه‌ای به وجود می‌آید، با ایران یک عنادی دارند، اینجا جای استقامت است جای ایستادگی است.

وی ادامه داد: در مسئله هسته‌ای باید شرایطمان از نظر ایستادگی در داخل قوی شود، آنان این راه فشار بر ایران را دنبال می‌کنند ولی باید احساس کنند با افرادی مواجه‌اند که مصمم هستند و نمی‌ترسند، یک ایادی و شرایطی را در منطقه ایجاد کردند تا به ایران فشار آورند اما باید بدانیم حفظ عزت و اقتدار ملی کشور نیازمند استقامت و ایستادگی است، از طریق مقاومت است که دستاورد بزرگ برای ملت ایران به وجود می‌آید.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه نباید در برابر دشمنان سست باشیم، گفت: هرچه مقاوم‌تر باشیم دشمن مأیوس‌تر خواهد شد. در دفاع مقدس ابتکاراتی متناسب با شرایط انجام شد که درب‌ها را به روی رزمندگان باز کرد وگرنه روش‌های متعارف خیلی توفیقی به دنبال نداشت، در شرایط اقتصادی نیز همینطور است، اگر از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده شود راه‌های جدیدی برای پیشرفت و توسعه کشور به وجود می‌آید.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد:‌اگر در اینجا مقاومتمان شکل گیرد، شرایط کشور تغییر خواهد کرد، یکی از برجستگی‌های ایران داشتن جوانان متخصص است، باید مسیر برای این جوانان باز شود تا ابتکاراتشان راه‌های پیشرفت کشور را برای کارآفرینی‌ها باز کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها