کد خبر: ۲۵۵۷۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۷ مهر ۱۳۹۳
رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان کشور با اعلام برگزاری همایش سراسری این انجمن همزمان با روز جهانی اسکان بشر، گفت:‌ برخی انبوه‌سازان مسکن مهر توانایی لازم را برای اتمام این پروژه‌ها ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ؛ جمشید برزگر در نشست خبری  اظهار کرد:‌ انجمن انبوه‌سازان تهران بیش از توان برخی انبوه‌سازان به آنها ساخت مسکن مهر را واگذار کرد و به دلیل تورم لجام‌گسیخته آنها گیر کرده‌اند و نمی‌توانند پروژه‌ها را تکمیل کنند.
وی با اشاره به این‌که شماری از انبوه‌سازان مسکن مهر شهر پردیس با این مشکل مواجه هستند، تصریح کرد:‌با توجه به مشکلاتی که به‌وجود آمده از طریق وزارت راه و شهرسازی به‌دنبال حل این مشکل هستیم تا بتوانیم از طریق افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر و حل مشکلات مربوط به خدمات زیربنایی طی امسال و سال آینده پرونده این پروژه‌ها را ببندیم.
وی با بیان این‌که از انبوه‌سازان استان تهران می‌خواهیم که بیشتر از این ما را زیر سئوال نبرند، افزود: انبوه‌سازان در طرح مسکن مهر توانسته‌اند 75 تا 80 درصد از پروژه‌ها را تحویل دهند، این در حالی است که فقط 2 تا 3 درصد از پروژه‌های تعاونی‌های مسکن تحویل شده است.
رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان کشور همچنین با بیان این‌که در ایران انبوه‌سازی با پیمانکاری اشتباه گرفته می‌شود،‌بیان کرد: در دوران وزارت سعیدی‌کیا ساخت مسکن مهر به تعاونی‌ها واگذار شد، از همان ابتدا هم با این برنامه مخالفت کردیم چراکه اعتقادی به فعال کردن حوزه مسکن توسط تعاونی‌ها نداریم.
برزگر با تاکید بر این‌که کار ساخت و ساز مسکن باید به متخصصان آن واگذار شود، خاطرنشان کرد: قرار است طرح جامع مسکن به‌زودی رونمایی شود، در این طرح دولت پیش‌بینی‌های لازم را در رابطه با بخش مسکن دیده است.
وی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی کار کارشناسی خیلی خوبی در رابطه با طرح جامع مسکن انجام داده است، تاکید کرد:‌هم‌اکنون 41 درصد خانوارهای شهری کشور فاقد خانه ملکی هستند و که از این میزان 25 درصد مستاجر بوده و 16 درصد مابقی نیز در خانه پدری زندگی می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها