کد خبر: ۲۵۸۸۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۶ مهر ۱۳۹۳
نمایندگان مجلس، سازمان تأمین اجتماعی را مکلف کردند ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال دریافت کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) خانه ملت بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را که اعاده شده از شورای نگهبان بود، در دستور کار داشتند.

شورای نگهبان این طرح را مغایر با قانون اساسی دانسته و به همین دلیل با ایراداتی به مجلس ارجاع داده بود که وکلای ملت با اصلاحاتی، نظر آن شورا را تأمین کردند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده یک این قانون و معادل ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری و دیگر مراکز صدور پروانه ساختمانی که به عنوان سهم کارفرما است را از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه کند.

همچنین نمایندگان در تبصره ۴ این ماده مقرر کردند که مراکز دینی از قبیل مساجد و تکایا، حسینه‌ها، دارالقرآن‌ها از پرداخت ۲۰ درصد سهم کارفرما معاف بوده و سهم کارفرما در محل ماده ۵ قانون تأمین می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها