کد خبر: ۲۶۵۴۹
زمان انتشار: ۱۶:۴۱     ۲۳ آبان ۱۳۹۰

دبیر همایش بین المللی بزرگداشت مرحوم آخوند خراسانی از انتشار کتابی از اسناد منتشر نشده این مرجع تقلید خبرداد.  

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت مرحوم آخوند خراسانی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص برگزاری این همایش گفت: یکی از اهداف انتشار آثار و ارایه خدمات علمی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی مرحوم آخوند خراسانی است.
 
وی افزود: در این راستا، نظرات سیاسی مرحوم آخوند خراسانی در حوزه ها و موقعیت های مختلف در سه جلد چاپ شده است.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به سفارش تدوین مقاله به شخصیت های برجسته علمی و حوزوی در خصوص شخصیت علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی مرحوم آخوند خراسانی اظهارداشت: آثار زیادی به دبیرخانه همایش رسیده که 40 مقاله و آثار ارسالی به عنوان برگزیده تجلیل در روز همایش می شود.
 
وی از انتشار سه جلدی فتاوای مرحوم آخوند خراسانی خبرداد و گفت:  در خصوص زندگانی این مرجع تقلید یک جلد کتاب تالیف شده است که در بردارنده ابعاد مختلف زندگانی آخوند خراسانی است.
 
در ادامه دبیر همایش بزرگداشت مرحو م آخوند خراسانی در سخنانی با اشاره به اهتمام ویژه در خصوص گردآوری و انتشار آثار با ارزش این شخصیت بزرگ حوزوی اظهارداشت: یکی از فعالیت های مهمی که در راستای انتشار آثار مرحوم آخوند خراسانی در دبیرخانه این همایش صورت گرفته است، اهتمام به جمع آوری اسناد مهمی است که در زمینه شناخت موقعیت ها و نظرات ایشان در موارد متعدد و مختلف مورد استفاده پژوهشگران قرار می گیرد.
 
محمدجواد صاحبی با ذکر این مطلب که اسناد سه جلدی در حوزه های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در خصوص زندگانی مرحوم آخوند خراسانی در دست انتشار است، عنوان کرد: یکی از فعالیت های شاخص در این عرصه، انتشار یک جلد اسناد منتشر نشده از رسائل، فتاوا و نامه های ایشان است که به زودی در اختیار پژوهشگران و مردم قرار می گیرد.
 
صاحبی انتشار فتاوای آخوند در حاشیه، رسالات فارسی و عربی و اطلاعیه ها و اعلامیه های ایشان را از دیگر فعالیت های صورت گرفته از سوی دبیرخانه همایش ذکر کرد و گفت:  تلاش شده تا اندیشه های سیاسی و اجتماعی آخوند خراسانی در یک کتاب مستقل به نام « اندیشه های سیاسی و اجتماعی آخوند خراسانی» منتشر شود که این کتاب نیز به زودی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
 
گفتنی است، همایش بین المللی بزرگداشت مرحوم آخوند خراسانی در روزهای 23 و 24 آذر، مصادف با 19 و 20 محرم الحرام در مشهد برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها