کد خبر: ۲۶۸۲۶۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
سرپرست هیات اقتصادی ایتالیا گفت: با توجه به گستردگی بازار ایران باید بکوشیم تا سهم ایتالیا از بازار وسیع و گسترده ایران بیشتر از سهم کنونی شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا ؛ «روبرتو چکون »روز شنبه در نشست بررسی توانمندی ها و ظرفیت های استان فارس در شیراز افزود: با توجه به روابط خوبی که بین دو کشور وجود دارد، تحقق این مهم یعنی افزایش سهم ایتالیا از بازار وسیع ایران دور از دسترس نیست و سطح همکاری ها را می توانیم به نقطه ای برسانیم که این امر محقق شود.

وی ادامه داد: امروز 80 درصد سرمایه های ایتالیا در استان های ونیز، میلان و پادووا است و این سه استان شمالی صنعتی ترین استان های ایتالیا محسوب می شوند.

وی افزود:با توجه به این که در بخش بازرگانی کشور ایران، استان فارس اولین شریک اقتصادی کشور ایتالیا بوده، ما این آمادگی را داریم که وقت و انرژی قابل توجهی را صرف معرفی فارس و قابلیت ها و ظرفیت های این استان در سه استان ونیز، میلان و پادووا کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز در این نشست گفت: توانمندی ها و ظرفیت های این استان فرصت مناسب و ارزشمندی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در فارس فراهم کرده است.

«فریدون فرقانی» افزود: نزدیکی استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس وضعیت مطلوبی را برای برقراری ارتباط این استان با سراسر دنیا ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: استان فارس از لحاظ نفت و گاز نیز دارای ظرفیت های قابل توجهی است و جنوبی ترین منطقه گازی (پارس جنوبی) با این استان تنها 220 کیلومتر فاصله دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، در استان فارس سالانه 10 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که این توانمندی فرصت مناسبی را برای راه اندازی صنایع تبدیلی در این استان فراهم می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در بحث گردشگری نیز با توجه به وجود بزرگترین جاذبه های تاریخی و گردشگری در این استان مانند تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه های حافظ و سعدی، زمینه های سرمایه گذاری های متعددی در این حوزه ایجاد شده است.

فرقانی افزود: با توجه به این که پیش بینی می شود که جمعیت توریست و گردشگری که وارد این استان می شود سالانه یک میلیون نفر برسد، بنابراین نیازمند سرمایه گذاری در زمینه ساخت هتل و مکان های اقامتی و سایر امکانات مورد نیاز گردشگران هستیم.

وی با اشاره به همکاری چهار هزار واحد صنعتی فعال فارس با کشور ایتالیا ، بیان داشت: شرکت های ایتالیایی نیز می توانند از موقعیت مناسبی که در استان فارس در حال شکل گیری است برای سرمایه گذاری استفاده مطلوب داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ، میزان واردات ایران در هفت ماه نخست امسال را افزون بر 30 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: سهم کشور ایتالیا از این رقم تنها 500 میلیون دلار است که این سهم می تواند به مراتب بیشتر باشد.

  فرقانی افزود: فعالان اقتصادی استان فارس این آمادگی را دارند که فصلی جدید از همکاری ها را با شرکت های ایتالیایی آغاز کنند.

معاون اقتصادی شهرداری شیراز هم گفت:این نهاد از سرمایه گذاری های خارجی در حوزه ها و بخش های مختلف استقبال می کند.

«رضا خیراندیش »بیان داشت: یکی از مباحث مهم در کلانشهر شیراز بحث حمل و نقل عمومی است و سرمایه گذاران کشور ایتالیا می توانند در زمینه گسترش مترو، مونوریل و سایر روش های حمل و نقل عمومی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی، با اشاره به تولید یک و نیم مگاوات برق از سایت انرژی گازی شهرداری شیراز ادامه داد: در شهر شیراز روزانه حدود یکهزار تن زباله شهری تولید و تنها از 20 درصد این زباله ها برای تولید برق استفاده می شود و امکان افزایش این میزان انرژی وجود دارد.

وی افزود: ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی و تامین ماشین آلات مورد نیاز شهری از دیگر خواسته های شهرداری شیراز است که سرمایه گذاران می توانند در این زمینه با ما همکاری کنند.

خیراندیش گفت: در مجموع در زمینه های صنعتی، تفریحی، گردشگری و ورزشی، می توانیم همکاری های خوبی با کشور ایتالیا داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها