کد خبر: ۲۸۲۴۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۱ دی ۱۳۹۳
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نهم ربیع‌الاول به عنوان سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) روز تجدید میثاق، پیمان با ولایت و اهل بیت(ع)، آغاز امید، انتظار و نشاط در بین مومنان است.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام غلام عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک نهم ربیع‌الاول آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار کرد: نهم ربیع‌الاول روز تجدید میثاق و پیمان با ولایت و اهل بیت(ع) بوده و آغاز امید، انتظار و نشاط در بین مومنان است.

 وی با اشاره به پیام‌های آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: انسان‌های مومن و منتظر باید ویژگی‌ها و خصوصیاتی که حضرت بقیة‌الله(عج) می‌پسندد، دارا باشند و خودشان را به ویژگی‌ها و خصوصیات مورد‌پسند حضرت ولی عصر(عج) آراسته کنند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان منتظر باید هر لحظه آمادگی حضور، تلاش، فعالیت گسترده و جهادی را داشته باشد و در همه حالات و زمان‌ها آماده باشد و زمینه و ظرفیت ارتقا، تلاش بیشتر، تحول و دگرگونی و پذیرش اوامر حضرت ولی عصر(عج) را در هر لحظه و زمان داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف انسان‌ها به عنوان خلیفة‌الله گفت: امام زمان(عج) با ظهور خود عدالت را در سراسر گیتی می‌گستراند و فساد را برمی‌چیند، بنابراین باید خودمان را از هر لحاظ آماده چنین لحظه‌ای کنیم، تا اگر فردا حکومت واقعی امام زمان(عج) خواست ایجاد شود، ما را بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: حکومت مهدوی جایگاه صالحان، انسان‌های شایسته، متقی، متدین، امین، وارسته، تلاش‌گر و مجاهد است و هر انسانی نمی‌تواند زیر چتر مهدی موعود(عج) در حکومت او جای گیرد.

موسوی یادآور شد: اگر انسانی منتظر ایشان است باید از نظر خصلت و ویژگی‌ها خودش را آماده این حکومت، فرامین و دستورات امام زمان(عج) کند و خودش را هر لحظه در دستگاه حکومت ایشان احساس کند، زیرا این حکومت افراد ویژه و شایسته را می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان(عج) باید تابع ولی امر، ولی فقیه و نائب ایشان باشیم، گفت: اگر این تبعیت را از ولی فقیه انجام ندهیم، نشان داده‌ایم که در زمان ظهور نیز نمی‌توانیم انسانی مطیع برای امام زمان باشیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: زمانی‌که نتوانیم تابعیت و اطاعت‌پذیری خود را به نماینده ایشان نشان دهیم، در حقیقت مردود می‌شویم، بنابراین کسی می‌تواند قبول شود که در زمان غیبت بتواند اطاعت‌پذیری خودش را نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر ولی فقیه از دست ما راضی باشد، بدون تردید امام زمان(عج) نیز راضی است و شایستگی ورود در دستگاه ایشان را پیدا می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه انسان مومن باید هر لحظه خودش را آماده حکومت امام زمان(عج) باشد، گفت: انسان مومن و منتظر با امید و نشاط هر روزش را صبح و شام می‌کند و با تلاش و جدیت برنامه‌ها را پیش می‌برد و در انتظار روزی بسیار شاد در حکومت امام زمان(عج) است.

وی یادآور شد: مومنان در زمان غیبت باید به طور عملی اطاعت‌پذیری خود را از ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) نشان دهند و در مسیر و پشت سر ولی فقیه حرکت کنند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتظار ظهور حضرت ولی عصر(عج) به مقدماتی نیازمند است، گفت: ایمان باید به اندازه‌ای باشد که امام زمان(عج) می‌پسندد و عمل ما مطابق با گفتار باشد و انسانی مجاهد، تلاشگر و تحول‌آفرین باشیم و تلاش و ویژگی‌های موردپسند حضرت را در خود تقویت کنیم.

وی یادآور شد: حکومت امام زمان(عج) جایگاه صالحان و شایستگان است و مستضعفان و انسان‌های مظلوم می‌توانند به وسیله حضرت بقیة‌الله(عج) حق خود را دریافت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها