کد خبر: ۲۸۲۶۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۱۱ دی ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي؛ به كوشش سازمان بسيج سازندگي و به مناسبت شروع سال نو ميلادي و ايام كريسمس، جمعي از جهادگران به همراه اصحاب رسانه به ديدار خانواده يكي از شهداي ارمني مي روند.واهيك باغداساريان از جمله شهدايي است كه در هشت سال جنگ تحميلي در كنار نيروهاي مسلمان ايران اسلامي به دفاع از مرزهاي كشور پرداخت و به فيض شهادت نائل آمد.

در اين ديدار كه روز يكشنبه، 14 دي ماه صورت مي گيرد، حجت الاسلام والمسلمين تويسركاني، مسئول نمايندگي ولي فقيه در بسيج نيز حضور دارد.

شهيد «واهيك باغداساريان»، چهارمين فرزند ذكور «تيمور» و «آرپِنيك»، در نوروز 1340 در تهران چشم به جهان گشود.

پس از پايان تحصيلات دوره ابتدايي در دبستان «نصير»، دروس راهنمايي و متوسطه را نيز تا سال سوم دبيرستان در مجتمع آموزشي ارامنه «سوقومونيان» ادامه داد.وي در كنار برادرش «سيمون»، به كار فني ـ حرفه اي پرداخت.

در سال 1360 براي اعزام به جبهه، خود را به مركز نظام وظيفه معرفي كرد. پس از 18 ماه حضور در خط مقدم (جبهه مريوان)، وي به منطقه «دارخوين» منتقل شد. منطقه استقرار وي، قبلاً به وسيله دشمن بعثي مين گذاري شده بود.

البته پس از آزادسازي اين مناطق از دست دشمن، بخش هايي از منطقه پاكسازي شده بود. متأسفانه اتومبيل حامل شهيد «باغداساريان» از قسمت پاكسازي خارج و بر روي مين ضدتانك رفت. بر اثر انفجار، «واهيك» نيز به همراه دوستان همرزم خود در چهاردهم اسفند 1362 در سن 22 سالگي به شهادت رسيد.

پيكر مطهر شهيد واهيك باغداساريان بعد از انتقال به تهران و پس از انجام تشريفات مذهبي در ميان بدرقه صدها نفر از اهالي مسيحي و مسلمان در قطعه شهداي ارمني دوران 8 سال دفاع مقدس در تهران به خاك سپرده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها