کد خبر: ۲۸۳۷۵۱
زمان انتشار: ۲۳:۱۴     ۱۵ دی ۱۳۹۳
منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: گروه های داعش نخستین بار به منطقه مرزی مشترک عراق با عربستان سعودی حمله کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، منابع امنیتی و محلی عراقی امروز یکشنبه اعلام کردند: گروه‌های تروریستی وابسته به دولت اسلامی " داعش " پس از حمله به یک پست بازرسی عراقی، ۴ نظامی این کشور را کشتند و ۱۱ نظامی دیگر را زخمی کردند. در واقع نخستین بار نیروهای تروریست داعشی با حمله به ایستگاه‌های مرزی ارتش عراق در نوار مرزی با عربستان سعودی همسایه شدند.

یکی از مسئولان امنیتی محلی عراقی در استان الانبار در غرب عراق و هم مرز با عربستان سعودی در این باره به العربی الجدید گفت: دهها نفر از نیروهای تروریستی وابسته به داعش به سه ایستگاه امنیتی مرزی عراقی بنام‌های عنازه ، البیار و الحجاج در مرز عربستان سعودی مقابل روستای جدید "عرعر" حمله کردند که و نیروهای ارتش عراق به مدت دو ساعت با تروریست ها درگیر شدند.

به گفته وی نیروهای تروریستی پس از رسیدن نیروهای امدادی هوایی ناگزیر به عقب نشینی از این منطقه و فرار شدند.
وی افزود: در این درگیری ها ۴ نظامی عراقی کشته و ۱۱ نظامی عراقی دیگر هم زخمی شدند که در بین این نیروها افسرانی با درجه نظامی سرتیپی دیده می شوند.

این مسئول امنیتی عراقی همچنین گفت: شماری از اعضای گروه تروریستی داعش هم زخمی شدند که عدد دقیقی از زخمی‌های آنها به دلیل حمل تلفات آنها از سوی نیروهای خودی در دست نیست. عراق و عربستان سعودی مرزهای طولانی با یکدیگر دارند که از جنوب تا غرب عراق امتداد یافته است و طول این مرزها بیش از ۸۱۴ کیلومتر است و با استان‌های الانبار و مثنی عراق با عربستان سعودی هم مرز است و از سوی عربستان هم عراق با منطقه عرعر و رفحاء در خاک عربستان سعودی مرز مشترک دارد.


محمد الفهداوی، عضو کمیسیون امنیت استان الانبار عراق هم در این باره به العربی الجدید اعلام کرد: هدف گروه‌های تروریستی داعش برای حمله به مرز مشترک عربستان سعودی و عراق و حمله این گروه تروریستی به ایستگاه های بازرسی مرزی با هدف مشوش کردن نگاه ناظران از مسائل بین المللی است.

الفهداوی اعلام کرد: نیروهای عربستان سعودی در فاصله ۳ کیلومتری از مرز عراق و عربستان مستقرند و منطقه ای که درگیری در آن شد، به حال آماده باش در آمده است. وی می‌افزاید: مقامات امنیتی سعودی ماهها قبل اقدام به احداث موانع امنیتی و دیوار بتنی درپی اشغال شهر موصل به دست گروه‌های تروریستی داعش کردند.

این مقام امنیتی عراقی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: البته ممکن است، این حمله داعش به منطقه مرزی با عربستان سعودی اهدافی را در بر داشته باشد، شاید آنها تصمیم گرفته‌اند از این پس این منطقه مرزی را ناامن سازند تا از این طریق برگه‌هایی را که در جاهای دیگر از دست داده اند، جبران کنند و چند جبهه را به طور همزمان برای نبرد به راه بیندازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها