کد خبر: ۲۹۲۸۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مادر ملک الخطیب، پوستر دختر 14 ساله اش را که در بند رژیم صهیونیستی اسیر است، در دست دارد.
 
زندانی شدن دختر ۱۴ ساله به اتهام تلاش برای حمله کردن به سربازان رژیم صهیونیستی تبدیل به نمادی از خشم فلسطینی‌ها از بازداشت کودکان در این سرزمین اشغالی شده است.

حکم دو ماه زندانی برای «ملک الخطیب» به اتهام پرتاب سنگ و در اختیار داشتن چاقو، موجی از همبستگی و حمایت را در میان فلسطینی‌ها به همراه داشت.



مادر ملک الخطیب از خانه اش در شهر بیتین واقع در رام الله به خبرگزاری فرانسه گفت: وقتی دخترم را در دادگاه دستبند به دست و در غل و زنجیر دیدم قلبم شکست. این  زن ۵۰ ساله بیان کرد: برای اینکه هوا سرد بود برایش کت بردم تا بپوشد ولی قاضی مانع دادن آن به او شد.

با توجه به گزارش گروه بین المللی دفاع از حقوق کودکان فلسطین (DCI Palestine) هر ساله در این سرزمین اشغالی حدود هزار کودک به اتهام پرتاب سنگ دستگیر می شوند.
اما ملک الخطیب توجه بسیاری از رسانه ها را به خود معطوف کرده است.

مسئله فرق می کند، او یک دختر است
سازمان زندانیان فلسطینی تخمین زده است حدود ۲۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی زیر سن قانونی هستند و تنها ۴ تن از آنان دختر هستند که ملک الخطیب جوانترین آنان است.

«امانی صرحنا» سخنگوی این سازمان مستقردررام الله بیان کرد: در این سال ها اولین بار است که چهار دختر زیر سن قانونی در میان ۶ هزار و پانصد فلسطینی زندانی در زندان های اسرائیل هستند.

عکس از چهره ملک با موهای سیاه و چشمان تیره رنگ که به دوربین خیره شده است در رسانه‌های اجتماعی و روزنامه‌های فلسطین منتشر شده است.

علی الخطیب پدر ملک اظهار کرد: نمی دانم که چرا دولتی هم چون اسرائیل با دراختیار داشتن قوی ترین و سنگین ترین سلاح ها به دنبال دختر ۱۴ ساله ی من است. وی ناباورانه می پرسد: آنان دخترم را به جرم تلاش برای چاقو زدن به یک سرباز متهم کرده اند. واقعا؟ یک کودک در برابر یک سرباز مسلح و کاملا مجهز؟

علی الخطیب پدر هشت فرزند گفت که۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴  دخترش را در راه بازگشت از مدرسه به خانه در بیتین دستگیر کرده اند.

با توجه به کیفر خواست ارائه شده در دادگاه نظامی، ملک در حال برداشتن سنگ به منظور پرتاب کردن به ماشین های مسیر ۶۰ در نزدیکی روستایی که در اختیار مهاجران فلسطینی است، بوده است .

در این کیفرخواست با استناد پنج مقام رژیم صهیونیستی  ذکر شد است: ملک چاقویی  به منظور حمله به پرسنل امنیتی در اختیار داشته است که توسط سربازان این دستگیر شده است.

علاوه بر حبس، وی  به پرداخت ۱۵۰۰ دلارجریمه محکوم شده است.
در گزارشی که در فوریه ۲۰۱۳ از سوی آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف منتشر شد، رژیم صهیونیستی به دلیل دستگیری کودکان فلسطینی با ایجاد رعب، تهدید و خشونت فیزیکی به منظور مجبور کردن کودکان به اعتراف  مورد انتقاد قرار گرفت .

در این گزارش اذعان شد: این کودکان در مقابل خودشان و یا اعضای خانواده شان به مرگ، خشونت های فیزیکی، سلول انفرادی و تجاوز جنسی تهدید می شوند.

این درحالی است که ملک پس ازسه هفته از بازداشت به دادگاه نظامی برده  و به حبس محکوم شد.

عاید ابو قطیش از گروه بین المللی دفاع از حقوق کودکان فلسطین  بیان کرد: ‌هر سال بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی پیش از دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی محاکمه می شوند.

قطیش نیز افزود که قانون نظامی ارتش صهیونیست اجازه  تعقیب قانونی کودکان از ۱۲ سال را اعمال می کند در حالی که یونیسف می گوید این قانون تنها منحصر به این دولت است.

بنا به اظهار یونیسف دادگاه نظامی اسرائیل به طور معمول قید وثیقه و اعترافات کودکان را رد می کند .

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پرتاب سنگ جرم خطرناک است که پیش تر منجر به کشته شدن  و مجروح شدن غیر نظامیان شده است.
پدر ملک فکر می کند بوده است.

پدر ملک با اشاره به اینکه اعترافات دخترش بسیار اندک بوده است، گفت: ‌دختر ۱۴ ساله ای که توسط سربازان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده است به هر چیزی اعتراف می کند. حتی اگر او را متهم به داشتن سلاح هسته ای کنند هم اعتراف می کند.
عکس: خبرگزاری فرانسه AFP
مترجم: گلناز سادات غفاری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها