کد خبر: ۲۹۳۱۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
شش اثر سینمایی در بخش‎های رقابتی سودای سیمرغ، نگاه نو، هنر و تجربه و مستند در پنجمین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش در می‌آید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های رخ دیوانه، کربلا، جغرافیای یک تاریخ، دو، بهمن، اعترافات ذهن خطرناک من، یحیی سکوت نکرد در پنجمین روز از نمایش در بخش‌های سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و هنر وتجربه به نمایش در می‌آیند.

"رخ دیوانه"
به کارگردانی ابوالحسن داودی و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری است. فیلمنامه «رخ دیوانه» توسط محمدرضا گوهری (براساس طرحی از ابوالحسن داودی) نگاشته شده و داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند، مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.
بازیگران این فیلم را طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد .... و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، امیرمحمد زند تشکیل می دهند.

"کربلا، جغرافیای یک تاریخ"
به کارگردانی داریوش یاری، مستندی است درباره حرکت حضرت سید الشهدا(ع) از مکه تا کربلا که وقایع این سفر در این مستند به تصویر کشیده شده است. آهنگسازی این فیلم توسط مجید انتظامی، نریشن آن توسط شهاب حسینی و دوبلاژ صدای شخصیت‌های فیلم با صدای منوچهر اسماعیلی، ایرج رضایی و فرهاد اصلانی انجام شده است.

"دو"
اولین تجربه سینمایی سهیلا گلستانی در مقام کارگردان است که در بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد. تهیه کنندگی این فیلم را پرویز پرستویی برعهده دارد.
گلستانی درباره داستان این فیلم گفته است: "دو" به معنای دو خط موازی است که هیچگاه به هم نمی‌رسند و برای رسیدن به یک زندگی مسالمت‌آمیز درگیری دارند.
پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور، سوگل خلیق، محمد ربانی، مهرانه مهین ترابی، محمدعلی سجادی، سارا قراچه‌داغی، مصطفی زند، پیمان جعفری، سارا پورصبری، الهام شعبانی، سمیه برجی، رضا مسعودی، علی احسانی، جواد فراهانی، امیر جنابی، ارد زند، سمانه وفایی، منیر شاهین و حسام نورانی در این فیلم سینمایی بازی می کنند.
"بهمن"
دومین ساخته بلند سینمایی مرتضی فرشباف است. در خلاصه داستان «بهمن» آمده است: هما پرستار مجرب بیمارستان پیشنهاد شب کاری و مراقبت از خانم مسنی را می پذیرد. اولین روز کاریش اولین برف سال می بارد. در تمام طول این ۱۰ روز مراقبت نه برفی می آید و نه او می تواند بخوابد... در این فیلم فاطمه معتمد آریا، احمد حامد، فریده اسماعیلی، مریم شیرازی و شیرین یزدان بخش به ایفای نقش می پردازند.
"اعترافات ذهن خطرناک من"
سومین فیلم هومن سیدی در مقام کارگردان است. او پیش از این کارگردانی فیلم های «سیزده» و «آفریقا» را در کارنامه خود دارد. تهیه کنندگی این فیلم بر عهده جواد نوروزبیگی است.
سیامك صفرى، نگار جواهریان، عباس غزالى، امیر جعفری، رویا نونهالی، میترا حجار و چکامه چمن ماه در این فیلم به ایفای نقش می پردازند. داستان فیلم در یك ٢٤ ساعت مى گذرد و داستان مردى است كه در یك روز كامل هیچ چیزى را به یاد نمى آورد.
"یحیی سکوت نکرد"
اولین اثر بلند کاوه ابراهیم پور است که در بخش «هنر و تجربه» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می شود.
در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: پدر یحیی به دلیل مسایل کاری یحیی را نزد خواهرش می‌سپارد تا از او نگهداری کند. زندگی عمه پر از رمز و رازهایی است که در ارتباط بین این ۲ کشف می‌شود. تهیه کنندگی «یحیی سکوت نکرد» را تینا پاکروان بر عهده دارد که فیلم «خانوم» را در مقام کارگردان و تهیه کننده ساخته است. فاطمه معتمدآریا، ماهان نصیری، ندا جبرئیلی، تورج منصوری، رابعه اسکویی، علیرضا محمدی، مریم شیرازی و صالح میرزا آقایی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها