کد خبر: ۲۹۵۵۶۵
زمان انتشار: ۲۲:۵۶     ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان سراسر کشور عنوان کرد: در سال‎های 91 ،92 و 93 تعداد پروانه‎های صادر شده به شدت کاهش یافته و پیش‎بینی می‎شود تعداد ساخت‌وسازها تا دو سال دیگر به شدت کاهش یابد و رکود بیشتری در بازار حاکم شود.

 جمشید برزگر با اشاره به بازار نیمه رکود مسکن در دو سال اخیر اظهار کرد:رونق بازار مسکن بسته به تسهیلات بانکی و تصمیات دولتی است و تا زمانی که قدرت خرید مردم تحریک نشود، نمی‌توان انتظار رونق بازار مسکن را داشت.
  
به گفته وی ، گرچه در دو سال گذشته قیمت مسکن افزایشی نداشته، اما متقاضیان قدرت خریدشان روز به روز کمتر شده و به تبع آن رکود در بازار مسکن بیشتر شده است.
  
رئیس هیئت مدیریت کانون سراسری انبوه‎سازان سراسر کشور با بیان اینکه میزان ساخت‌وسازها در کشور هنوز قابل قبول نیست،‌ گفت: ساختمان‎های در حال ساخت مربوط به پروانه‎های صادر شده قبل از سال 91 است و میزان ساخت و ساز در سال‎های پیش‌رو چندان امیدوار کننده نیست .

وی افزود: در سال‎های 91 ،92 و 93 تعداد پروانه‎های صادر شده به شدت کاهش یافته و پیش‎بینی می‎شود تعداد ساخت‌وسازها تا دو سال دیگر به شدت کاهش یابد و رکود بیشتری در بازار حاکم شود.به گزارش اقتصادی نیوز، برزگر با بیان اینکه در مدت اخیر قدرت خرید مسکن توسط مردم رو به کاهش بوده است، اظهار کرد: باید حداقل تسهیلات پرداختی مسکن حدود 80 درصد قیمت تمام شده باشد. چرا که وام‎های 30 میلیون تومانی دردی از خریداران دوا نمی‎کند و ادامه این روند باعث رکود بیشتر در بازار می‎شود.

‎وی گفت: بارها کانون سراسری انبوه‎سازان پیشنهاداتی در زمینه نوسازی و بهسازی بافت‎های فرسوده در کلان‎شهرها داده است.چرا که این نوسازی‌ها می‌توانند سازندگان را فعال و متقاضیان خرید مسکن را با تسهیلات مناسب‌تر خانه‌دار کنند.

به گفته برزگر، باید ابتدا چرخ تسهیلات بانکی به سمت بازار بچرخد تا با ورود کمی اعتبار به این بخش خریداران نیز ، قدرت خرید بیشتری به دست آورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها