کد خبر: ۲۹۷۴۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: عده‌ای دست به کمر از زبان مردم حرف می‌زنند و می‌گویند مردم ایران خسته‌اند در حالی که باید به آنها گفت شما از زبان خود صحبت کنید، مردم از زبان خودشان صحبت می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت در همایش سراسری جوانان عضو و هواداران حزب اعتدال و توسعه که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد در ابتدای سخنان خود به فاصله‌ای که با هم‌حزبی‌های خود در حزب اعتدال و توسعه پیدا کرده اشاره کرد و با خواندن این ابیات سعدی که‌ «بار فراق دوستان بس که نشست بر دلم/ می‌روم و نمی‌رود ناقه به زیر محملم/بار بیفکند شتر چون برسد به منزلی/بار دلست همچنان ور به هزار منزلم» اظهار کرد: با این مفارقت نسبتا طولانی که بین من و یاران صمیمی اعتدال متاسفانه طی ماه‌های گذشته به وجود آمده طبیعتا نیاز بود که برای بیان احساس و شرح فراق از این ابیات شیخ شیراز استفاده کنم و خدا را شاکرم که امروز بعد از مدتی فرصتی فراهم شد تا در کنار شما حضور پیدا کنم.
 
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در بیان درد دل با اعضای هم حزبی‌اش، گفت: دیروز صبح بعد از نماز وقتی به محل کار می‌رفتم تا با دوستان برای جمع‌بندی کارها در وزارتخانه‌هایشان با توجه به نزدیک بودن پایان سال و تقلیل درآمدهای نفتی توازن بین مصارف و منابع را برقرار کنیم احساس کردم که همه سلول‌های وجودم خواب است. به هر ترتیب شب قبل خیلی دیر به منزل رفته بودم و فقط سه یا چهار ساعت فرصت حضور در منزل را داشتم و البته نه من بلکه همه اعضای دولت بخصوص خود آقای روحانی از صبح زود سر کار می‌آیند و مسائل را مرور می‌کنند تا اینکه چطور بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
 
نوبخت که به غیر از دبیرکلی حزب اعتدال و توسعه، سخنگوی دولت نیز است، گفت: ممکن است مردم در راستای حل مشکلات‌شان تعجیل داشته باشند که البته حق‌شان است اما باید دانست مسائل زیاد است و البته این برای ما ابتلا و آزمایش به حساب می‌آید.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: مردم ما طی ۳۶ سال گذشته تفکرات مختلف را آزمون کردند و من با صراحت می‌گویم همه دولت‌هایی که تاکنون سر کار آمده‌اند همگی فرزندان این ملت هستند منتهی نوع نگرش‌ها و عملکردها می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه به رغم این تنوع در این اصل مشترک بودیم که تقویت نظام و تامین رفاه مردم را مورد توجه قرار دهیم.
 
نوبخت با مورد توجه قرار دادن تحریم‌ها و اینکه پروژه نفت در برابر غذا روی میز طرف مقابل ماست، گفت: آقای روحانی چنین روندی را متوقف کرد تا با زبان دیپلماسی و حقوقی و قانونی ثابت کند که ما می‌توانیم با چنین روندی حقوق‌مان را با بیانی روشن و با استفاده از قوانین بین‌المللی استیفا کنیم.
 
وی با بیان اینکه در تاریخ اقتصادی ایران هیچگاه تورم بالای ۴۰ درصد را نداشتیم، گفت: چشمان مردم به توسعه است و رشد توسعه در دو سال گذشته نیز منفی بوده حال مردمان ما منتظرند که از این دولت توسعه را مشاهده کنند گرچه این ملت صبور و فهیم و نظاره‌گر فعالیت‌های دولت هستند.
 
نوبخت در ادامه سخنان خود همچنین گفت: به رغم صبوری دولت عده‌ای دست به کمر زده‌اند و مدام می‌پرسند که چه شد، چرا تورم پایین نیامده و اینها همان کسانی هستند که خود چنین شرایطی را ایجاد کرده‌اند و با این حال می‌گویند مردم ایران خسته‌اند در حالیکه باید به آنها گفت شما از زبان خود صحبت کنید، مردم از زبان خودشان صحبت می‌کنند.
 
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این عده تعمدا تلاش می‌کنند که ما را وارد یک دعوا کنند در حالی که ما فرصت دعوا نداریم. ما برای جبران عقب‌ماندگی‌ها فرصت نداریم. هم‌اکنون با اهداف برشماری شده در افق ۱۴۰۴ که مورد توجه مقام معظم رهبری است فاصله داریم و در هیچ یک از سال‌های گذشته به این اهداف نرسیده‌ایم و هم‌اکنون زمانی است که باید جبران کنیم و وقت نداریم به حواشی و این دعواها بپردازیم.
 
سخنگوی دولت در ادامه با مورد توجه قرار دادن موضوع تحریم‌ها، گفت: حل مشکلاتی که از تحریم‌ها ناشی شده نیازمند به زمان است، من و یاران آقای روحانی همگی در تلاش هستیم. زمانی گفته می‌شد که دولت پرکار و این صفت را برای این دولت به کار نمی‌برند در حالیکه باید گفت دوستان من چه زمانی باید سر کار بیایند و برگردند که به آنها پرکار گفته شود وقتی تمام وقت خود را صرف حل مشکلات می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
farhad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
۱
۰
خوب جناب نوبخت نتیجه اینهمه کار کردنتون را به مردم گزارش بدید تا بیشتر دعایتان کنیم!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها