کد خبر: ۲۹۸۰۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
رژیم آل سعود جهت جلوگیری از نفوذ روز افزون انقلاب اسلامی بر مردم عربستان اعلام کرد مسافرت اتباع این کشور به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است! وزیر کشور عربستان جمهوری اسلامی را متهم به برهم زدن امنیت خلیج فارس کرد.

رخدادهای 3 اسفند 1360

چکیده

  • بر اثر انفجار یک بمب بسیار قوی که در زیر یک کامیون حمل زباله شهرداری جاسازی شده بود 11 نفر به شهادت رسیده و 25 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

 

  • به دنبال شکست اخیر عراق در تنگه چزابه رژیم مزدور عراق اعتراف کرد  که بیش از 200 تن از نیروهای این کشور در تنگه چزابه کشته شده اند .

 

  • وزیر خارجه فرانسه که عازم عراق شده است حامل پیامی از رئیس جمهور فرانسه برای صدام است . در این پیام آمده است که فرانسه تمایل شدیدی به همکاری با عراق دارد .

 

  • طه یاسین رمضان معاون صدام در دیدار با وزیر بازرگانی انگلیس خواستار مشارکت تعداد بیشتری از کمپانی های انگلیسی در برنامه های عمرانی رژیم عراق شده است .

 

  • روستای موسی لو از توابع بوکان طی یک عملیات هماهنگ سپاه پاسداران بوکان و برادران ارتشی پاکسازی شد .

 

  • رژیم آل سعود جهت جلوگیری از نفوذ روز افزون انقلاب اسلامی بر مردم عربستان اعلام کرد مسافرت اتباع این کشور به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است !

11 شهید و 25 مجروح در انفجار بمب در میدان سپاه

بر اثر انفجار یک بمب بسیار قوی که در زیر یک کامیون حمل زباله شهرداری جاسازی شده بود 11 نفر به شهادت رسیده و 25 نفر دیگر نیز مجروح شدند. قدرت انفجار به حدی بود که تا شعاع یک کیلومتری تخریب به وجود آورد و به بیش از 8 دستگاه اتومبیل در حال عبور و ده خانه مسکونی خسارات زیادی رساند.

بر اساس گزارش خبرنگاران از محل حادثه ساعت 7 و 16 دقیقه بامداد امروز هنگامی که مردم مانند هر روز برای فعالیت روزانه به سر کار خود می رفتند بر اثر انفجار یک بمب بسیار قوی که گفته می شود از نوع تی ان تی بوده در خیابان سپاه مقابل تعمیرگاه شرکت واحد ، عده ای از مردم به شهادت رسیدند و عده ای نیز به سختی مجروح شدند.

شاهدان عینی در مورد چگونگی این حادثه گفتند : هنگام انفجار این بمب ما در نزدیکی محل حادثه بودیم ، چند لحظه پس از انفجار مشاهده کردیم که تعدادی اتومبیل در حال سوختن هستند و نیز چند خانه مسکونی ویران گشته اند ، وقتی به طرف صدای انفجار رفتیم با اجساد قطعه قطعه شده بیش از 10 عابر روبرو شدیم که در وسط خیابان و پیاده رو پخش شده بودند که بلافاصله با کمک پاسداران کمیته و اهالی محل به جمع آوری آن ها پرداختیم .

این شاهد عینی گفت : علاوه بر آن از داخل چند اتومبیل که در لحظه انفجار دچار حادثه شده بودند حدود 8 جنازه خارج کردیم و به بیمارستان های مختلف انتقال دادیم . ضمنا یک دختر بچه محصل حدود ده ساله که در اثر این انفجار دست و پایش قطع شده بود جزو این شهدا می باشد.

یکی از پاسداران کمیته که در محل حادثه حضور داشت نیز در مورد بمب گذاری گفت : من با یک اتومبیل پژو از این خیابان عبور می کردم که ناگهان از مقابل تعمیرگاه شرکت واحد صدای یک انفجار مهیب به گوشم رسید به دنبال آن شیشه های اتومبیل خرد شد و من به بیرون پرتاب شدم وقتی چشم هایم را گشودم متوجه شدم عده ای در داخل چند اتومبیل می سوزند که بلافاصله با کمک اهالی محل تعدادی از سرنشینان اتومبیل را خارج کردیم ولی متاسفانه یک زن و شوهر و یک بچه خردسال که در داخل یک اتومبیل پیکان بودند هر سه به شهادت رسیدند.

گفتنی است به دنبال این انفجار حدود دو هزار نفر از مردم که در محل حضور داشتند دست به یک راهپیمایی زده و جنایت جدید منافقین را محکوم کردند . (1)

اعتراف عراق به شکست در تنگه چزابه

به دنبال شکست اخیر عراق در تنگه چزابه که به کشته شدن بیش از 500 تن از نیروهای عراقی منجر شد رژیم مزدور عراق اعتراف کرد  که بیش از 200 تن از نیروهای این کشور در تنگه چزابه کشته شده اند .

اطلاعیه های نظامی عراق که توسط فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور امضا می شود پریروز از ضربات شدید ایران در تنگه چزابه به عراق حکایت داشت ولی در آن ها به از دست دادن مناطق اشغالی و اسارت سربازان عراقی اشاره ای نشده بود .

سرفرماندهی نیروهای مسلح رژیم صدام در حالی که قبلا چندین بار ادعای تصرف شهر بستان را مطرح کرده بود در اطلاعیه 623 خود دیگر نامی از بستان به میان نیاورده و به کشته شدن بیش از 200 تن از سربازان عراقی در تنگه چزابه و در ده کیلومتری غرب بستان اشاره کرده است . (2)

تمایل شدید فرانسه برای همکاری اقتصادی گسترده با صدام

شی سون وزیر امور خارجه فرانسه دیروز برای یک دیدار رسمی دو روزه از عراق وارد بغداد شد . شی سون که از ابوظبی وارد بغداد شد با سعدون حمادی وزیر خارجه عراق گفت و گو خواهد کرد. انتظار می رود در دیدار وزیران خارجه عراق و فرانسه مسئله بازسازی یک راکتور هسته ای ساخت فرانسه که در حمله سال گذشته اسرائیل به عراق نابود شد مورد بحث قرار گیرد. شی سون در ابوظبی با شیخ زائد بن سلطان آل نهیان امیر و سایر رهبران امارات عربی متحده دیدار و گفت و گو کرده بود. (3)

خبر دیگر در این رابطه آن که وزیر خارجه فرانسه روز گذشته تمایل کشور خود را به ادامه گسترش روابط با عراق در تمام زمینه ها به ویژه در زمینه هسته ای اعلام داشت . خبرگزاری عراق به نقل از شیسون اضافه کرد که وی حامل پیامی از سوی فرانسوا میتران رئیس جمهوری فرانسه برای صدام است .  شیسون گفت : در این پیام آمده است که فرانسه تمایل شدیدی به همکاری با عراق دارد . (4)

درخواست صدام برای افزایش حضور شرکت های انگلیسی در عراق

خبر دیگر این که طه یاسین رمضان معاون صدام شب گذشته با وزیر بازرگانی انگلیس که سرگرم دیدار از عراق است ملاقات کرد .  خبرگزاری کویت با اعلام این خبر افزود : طه یاسین رمضان خواستار مشارکت تعداد بیشتری از کمپانی های انگلیسی در برنامه های عمرانی رژیم عراق شده است .

همین گزارش حاکیست که حسن علی وزیر بازرگانی عراق نیز با وزیر بازرگانی انگلیس ملاقات کرده و طرفین در مورد طرق هماهنگی روابط اقتصادی – تجاری به مذاکره پرداختند. (5)

روستای «موسی لو» بوکان از لوث ضد انقلابیون پاک شد

روستای موسی لو از توابع بوکان طی یک عملیات هماهنگ سپاه پاسداران بوکان و برادران ارتشی پاکسازی شد .  ستاد عملیات شمال غرب کشور با اعلام این خبر تاکید کرد : در جریان این عملیات که از ساعت 8 و 30 دقیقه بامداد آغاز شد و به مدت سه ساعت ادامه داشت ، چند نفر از افراد ظنین دستگیر شدند و چهار قبضه تفنگ برنو و شکاری به دست رزمندگان اسلام افتاد.

بر اساس این گزارش افراد پایگاه شهید کفاش مهاباد سه نفر از عناصر مسلح غیرقانونی را در حوالی اگری فاش دیدند و به سوی آن ها تیراندازی کردند. در جریان این تیراندازی یک نفر از ضد انقلابیون کشته شد و دو نفر دیگر فرار کردند.

ستاد عملیات شمال غرب کشور همچنین اعلام کرد در حدود ساعت 16 ، 28 بهمن ماه گذشته برادران پاسدار با ضد انقلابیون در جاده بوکان سقز درگیر شدند. در این درگیری که با پشتیبانی برادران ارتشی تا ساعت 18 و 30 دقیقه همان روز ادامه یافت حداقل 6 نفر از عناصر ضد انقلاب دستگیر شدند.(6)

عربستان سفر اتباع این کشور به ایران را ممنوع کرد !

رژیم آل سعود جهت جلوگیری از نفوذ روز افزون انقلاب اسلامی بر مردم عربستان اعلام کرد مسافرت اتباع این کشور به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است ! نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور سعودی در مصاحبه ای ضمن اعلام این مطلب اضافه کرده است که مردم عربستان با مسافرت خود به ایران که احتمالا در آن جا به طریقی با آن ها بدرفتاری می شود چیزی به دست نمی آورند ! وی در مورد طریقه ای که در ایران با اهالی عربستان بدرفتاری می شود توضیحی نداده است . وزیر کشور عربستان در ادامه جمهوری اسلامی را متهم به برهم زدن امنیت خلیج فارس کرد.(7)

پی نوشت:

1-  اطلاعات ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 3
2- اطلاعات ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 3
3- اطلاعات ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 16
4- کیهان ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 16
5- اطلاعات ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 16
6- اطلاعات ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 4
7- کیهان ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها