کد خبر: ۳۰۳۶۸۳
زمان انتشار: ۲۲:۵۹     ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
طلا در بازار جهانی در پی کاهش قیمت در چند روز گذشته که احتمال افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها را برانگیخت، بهبود یافت.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.3 درصد افزایش یافت و به 1165 دلار رسید و تا ساعت 11 صبح به وقت محلی 1163 دلار معامله شد. 

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 1163 دلار رسید. 

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ این فلز زرد روز سه شنبه با صعود ارزش دلار، به 1155 دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت از اول دسامبر بود. 

طلا جمعه گذشته پس از انتشار آماری که نشان داد کارفرمایان آمریکایی پس از 239 هزار شغل در ژانویه، 295 هزار شغل جدید در فوریه ایجاد کردند و نرخ بیکاری این کشور به پایین‌ترین سطح در هفت سال گذشته رسیده است، حدود سه درصد یا 32 دلار کاهش یافت و همه رشد قیمتی که از ابتدای سال 2015 تاکنون داشت را از دست داد. 

این آمار که به آمار اقتصادی قوی دیگر اضافه شد، انتظارات را نسبت به افزایش نرخ‌های بهره بالاتر برد. افزایش نرخ‌های بهره به تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند در حالیکه قوی‌تر شدن دلار هم از جذابیت طلا به عنوان دارایی مطمئن کم می‌کند و با گران کردن آن برای خریداران ارزهای دیگر باعث ضعیف شدن تقاضا برای این فلز زرد می‌شود. 

شاخص دلار بلومبرگ پس از اینکه ریچارد فیشر، رییس بانک فدرال دالاس هشدار داد تاخیر در افزایش نرخ‌های بهره خطر رکود را به دنبال دارد، روز سه شنبه برای پنجمین روز متوالی صعود کرد و به بالاترین سطح در یک دهه گذشته رسید. 

تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند معتقدند با کاهش اخیر قیمت ممکن است تقاضای فیزیکی برای طلا تقویت شود اما این تقاضا برای جبران تاثیر قوی‌تر شدن دلار آمریکا و پشتیبانی از طلا کافی نخواهد بود. این تحلیلگران پیش بینی می‌کنند قیمت طلا در سه ماه آینده ممکن است به 1100 دلار در هر اونس سقوط کند. 

قیمت طلا اکنون 38 درصد از رکورد 1900 دلار که در سپتامبر سال 2011 به آن صعود کرده بود، کمتر است اما بالاتر از رکورد پایین 1144 دلار در نوامبر سال 2014 است. 

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد صعود کرد و به 15.7349 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 1136 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش، 807 دلار معامله شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها