کد خبر: ۳۰۵۱۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل
اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با صدور بيانيه‌اي درباره حکم مهدي هاشمي تاکيد کرد: قوه قضائيه بار ديگر ثابت کرد در برخورد با متجاوزين به اموال ملت قاطع بوده و اغماض نخواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي کشور با صدور بيانيه‌اي درباره حکم مهدي هاشمي تاکيد کرد: قوه قضائيه بار ديگر ثابت کرد در برخورد با متجاوزين به اموال ملت قاطع بوده و نسبت خانوادگي يا ارتباط اقتصادي و سياسي با برخي مسئولين موجب اغماض و چشم‌پوشي نمي‌شود.

متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمان الرحيم
لقد أرسلنا رسلنا بالبينات و أنزلنا معهم الکتاب والميزان ليقوم الناس بالقس
همانا پيامبرانمان را با ادله روشن و کتاب فرستاديم تا عدالت را ميان مردم به پا دارند(سوره حديد 25)

عدالت و عدالت‌خواهي مفاهيمي هستند که از آغاز انقلاب تا به امروز در صدر مطالبات ملت شريف ايران قرار دارند و مردم همواره از مسئولين اين انتظار را داشته‌اند که با متخلفين برخورد کرده و ذره‌اي از حقوق ملت در برابر سوء استفاده‌کنندگان کوتاه نيايند.
حال امروز عده‌اي پيدا شده‌اند که به واسطه نسب‌شان با برخي از متنفذين و با سوء استفاده از جايگاه و منصب حکومتي و سياسي خود، سعي در سوء استفاده از بيت‌المال دارند، غافل از اينکه نيت‌هاي پليدشان بالاخره در برابر ملت آشکار مي‌گردد و روزي بايد در محضر مردم پاسخگوي اعمالشان باشند.
در چنين شرايطي ذکر چند نکته در اين راستا ضروري به نظر مي‌رسد:

1) جنبش دانشجويي مسلمان و از جمله آن " اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر کشور" در راستاي فرامين مقام معظم رهبري که "عدالت‌خواهي" را لُب انتظارات‌شان از جنبش دانشجويي دانسته‌اند، لحظه‌اي از عدالت‌طلبي و عدالت‌خواهي به ويژه در حوزه اقتصادي، دست نکشيده و مطالبه رسيدگي به پرونده‌هاي اقتصادي و برخورد قاطع و صريح با متخلفين را از دستگاه قضا خواستار بوده و در آينده نيز خواهد بود.

2) قوه قضائيه بايد به گونه‌اي عمل کند که سوء استفاده‌کنندگان از بيت‌المال بدانند با وجود گذشت بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي، دستگاه قضايي جمهوري اسلامي در اوج صلابت قرار دارد و در هر شرايطي دست متجاوزين و مفسدين اقتصادي از بيت‌المال را کوتاه خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که هر شخصي در هر لباسي و با هر کسوت و جايگاهي، حق ملت ايران را به تاراج ببرد، خواه شهردار –اسبق- تهران باشد، خواه معاون رئيس‌جمهور باشد و يا خواه فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام.

3) قوه قضائيه بار ديگر ثابت کرد که در برخورد با متجاوزين به اموال ملت قاطع بوده، و نسبت خانوادگي يا ارتباط اقتصادي و سياسي با برخي مسئولين و وارد کردن فشار از سوي آنان، موجب نخواهد شد که با غارت‌کنندگان دارايي‌هاي کشور، با اغماض و چشم‌پوشي رفتار شود و اين مهم نيز به وضوح در جريان محاکمه مهدي هاشمي رفسنجاني، پرونده محمدرضا رحيمي و همچنين در محاکمه افرادي نظير بابک زنجاني و شهرام جزايري و اميرخسرو آريا ديده شد تا بار ديگر همه ملت بدانند که دستگاه قضايي با کساني که قانون را زير پا مي‌گذارند با قاطعيت تمام و بدون تبعيض برخورد خواهد کرد. البته انتظار جنبش دانشجويي مسلمان و عدالتخواه اين بود که خيلي زودتر از اين به دادگاه آقازاده فاسد رسيدگي شود، تا بر همه فاسدان محرز گردد که در اسرع وقت به اشد مجازات مي رسند.

4) ما دانشجويان، شجاعت و قاطعيت مقام محترم قضايي، قاضي مقيسه را در جريان رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي رفسنجاني مي‌ستاييم و مي‌دانيم که اگر نبود ولايت‌پذيري مسئولين محترم اين دستگاه و ايستادگي ايشان در برابر فشارهاي قلدر مآبانه و توهين‌ها و جوسازي‌هاي رسانه‌هاي‌شان، قطعا نتيجه اين رسيدگي چيزي جز اين مي‌شد. اگرچه حکم صادره بدوي بوده و هنوز کيفيت و کميت آن چنان مشخص نشده، از ديد اعضاي اين اتحاديه معين است که بايستي دستگاه قضا براي مفاسد بزرگ مجازات بزرگ قائل شود تا هم درس عبرتي باشد براي آنان که نقشه فساد در ذهن دارند و هم نمادي باشد از اقتدار نظام در برابر مفسده‌هاي اقتصادي که در جمهوري اسلامي نبايد جايي داشته باشند.

5) ما اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل لازم مي‌دانيم به جناب آقاي هاشمي‌رفسنجاني يادآوري کنيم در چنين شرايطي که ملت ايران با تمام وجود در برابر زياده‌خواهي دشمنان خارجي و فشارهاي اقتصادي ناشي از تحريم مقاومت کرده است، تخلفات گسترده مالي فرزند ايشان براي ملت بزرگ ايران غيرقابل پذيرش خواهد بود و سکوت ايشان در برابر اعمال فرزندشان هرگز از اذهان ملت ايران پاک نمي‌گردد.
والعاقبه للمتقين
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها