کد خبر: ۳۰۹۷۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
وبگاه مصري مدعي شد:
منابع ديپلماتيک آگاه به خليج فارس اعلام کردند مسقط مدتي است به صورت محرمانه ميزبان شخصيت‌هاي نزديک به انصارالله و ائتلاف عربي حمله‌کننده به يمن است تا شايد برون‌رفتي براي حل مسأله يمن پيدا شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،  منابع ديپلماتيک آگاه به خليج فارس اعلام کردند مسقط مدتي است به صورت محرمانه ميزبان شخصيت‌هاي نزديک به انصارالله و ائتلاف عربي حمله‌کننده به يمن است تا شايد برون‌رفتي براي حل مسأله يمن پيدا شود.

اين منابع آگاه به وبگاه مصري «البوابه» گفتند: طرحي که مصر پيش‌تر براي مسأله يمن اراده داده است، پيشنهاد مي‌کرد مسقط ميزبان گفت‌وگوها بين گروه‌هاي يمني باشد ، يک واسطه ايراني در مذاکرات غير مستقيم حضور داشته باشد و يک «خط ارتباطي» با «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ايران نيز برقرار شود.

منابع مذکور در ادامه اعلام کردند: «سلطان قابوس» پادشاه عمان مدتي است تماس‌هاي خود را با پايتخت‌هاي مختلف براي آتش‌بس در يمن آغاز کرده تا زمينه براي مذاکره آماده شود اما عربستان سعودي اصرار به ادامه عمليات نظامي دارد .

عمان طرحي را بر دو اساس پيشنهاد کرده است: اول: قانع کردن دو طرف نزاع براي يک آتش‌بس انساني و آغاز مذاکرات پس از آن براي آتش‌بس دائمي و دوم: مسقط با مشارکت کشورهاي اروپايي، آمريکا و سازمان ملل و ضمانت‌هاي بين‌المللي ميزبان مذاکرات باشد.

اما از بارزترين خطوط مطرح شده براي حل مسأله يمن بازگشت «عبد ربه منصور هادي» رئيس‌جمهور مستعفي به رأس امور براي مرحله انتقالي است تا پس از آن انتخابات رياست‌جمهوري و پارلماني برگزار شود و دوم اينکه انصارالله و نيروهاي «علي عبدالله صالح» رئيس‌جمهور برکنار شده از مواضع خود عقب‌نشيني کنند و سلاح‌هاي خود را تحويل دهند تا در نهايت يک حکومت مدني متشکل از گروه‌هاي مختلف اين کشور تشکيل شود.

اين در حالي است که شواي امنيت سه‌شنبه شب (ديشب) طرح شوراي همکاري براي تحريم تسليحاتي انصارالله را تصويب کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها