کد خبر: ۳۲۱۰۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
لامپهای کم مصرف هم می توانند تهدیدی برای پرمصرفی به شمار آیندکه بااستفاده از لامپهای SMDجبران پذیر میباشدولی استفاده از انرژی‌های جایگزین زمانی مطلوب و قابل اثر خواهد بود که بهینه سازی مصرف هم داشته باشیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبر نگاران، مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان در جمع اصحاب رسانه با ضروری دانستن کنترل مصرف انرژی و بار مصرفی عنوان کرد: در حوزه ی اصفهان در سال ۹۳ به طور متوسط پیک بار مصرفی ۹۷۶ مگا وات بوده و با ۳۰ در صد افزایش مصرف فصلی مواجه بوده ایم .

سارا صالحی بیان داشت: مشترکین خانگی ۳۲ درصد ، مشترکین تجاری ۲۰ درصد ، ادارات و سازمانها ۲۶ درصد ، صنایع ۷ درصد و در کشاورزی ۳۰ درصد افزایش بار انرژی فصلی داشته اند که خوشبختانه در بخش صنایع بیشترین همکاری درخصوص کاهش انرژی و استفاده از توصیه های شرکت برق را داشته ایم .

وی افزود: بیشترین مقدار مصرف در مصارف خانگی و صنایع و ادارات مربوط به (درمصرف خانگی یخچال و فریزر +روشنایی) روشنایی است که متاسفانه به دلیل مصرف نادرست و استفاده نکردن از استانداردهای لازم با مشکل اوج مصرف و هدر رفت انرژی روبرو هستیم و این در حالی است که هنوز رد پای لامپهای التهابی در بیشتر مراکز و ادارات و حتی در مصارف خانگی به چشم میخورد.

مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان گفت: لامپهای کم مصرف هم می توانند تهدیدی برای پرمصرفی به شمار آیند و با اینکه یک چهارم از انرژی را کاهش میدهد اما در مقابل لامپهای SMD و LED پر مصرف هستند

سارا صالحی استفاده از تکنولوژی روز و لامپهای SMD را که فوق کم مصرف به شمار می روند توصیه نمودو خاطر نشان کرد : این لامپها یک پنجم از مصرف انرژی را کاهش داده و در پخش نور و طیف رنگی نسبت به عادتهای روزمره ی ما بسیار مناسب میباشد .

وی گفت: هزینه ی اولیه ی این لامپها بالا و برای هر خانوار در حدود ۵میلیون ریال برآورد شده که در بازدهی دراز مدت به صرفه تر و میتواند سهم ۳۰ درصدی را به یک پنجم کاهش دهد .

مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان تغییرات اساسی در سیستم روشنایی ادارات را از جمله ضروریات خواند و افزود: تاکنون در ۵ ساختمان دولتی کارهای ممیزی این امر را انجام داده ایم از جمله ساختمان عباس آباد ، ستاد مرکزی برق منطقه ای با ۴ طبقه و ۸۰ اتاق و... که این صرفه جویی با این سیستم جدید با ۱۳ کیلو وات تولید انرژی برابری مینماید که میتوانیم از آن به عنوان انرژی پاک نام ببریم .

سارا صالحی در خصوص پیک بار مصرفی گفت: تاچند سال گذشته پیک بار مصرفی شب بود اما به تازگی این روند تغییر کرده و ۱۱ تا ۱۵ ساعات اوج بار به شمار رفته و ۸۰۰ هزار مشترک امور برق در اصفهان اگر در این ساعات مصرف انرژی را پایین بیاورند ازطرف این ارگان تشویق و با تخفیف ویژه مواجه می گردند .

وی استفاده از توربینهای بادی و پنلهای خورشیدی را از جمله اقدامات این ارگان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با مشارکت مشترکین در حوزه ی شهرداری تقریبا همه ی ساختمانهایی را که دارای ظرفیت مورد نیاز برای استفاده ی پنلهای خورشیدی بوده اند نصب صورت گرفته ولی استفاده از انرژی های جایگزین زمانی مطلوب و قابل اثر خواهد بود که بهینه سازی مصرف هم داشته باشیم که مطمئنا با استفاده از لامپهای SMD و پنلهای خورشیدی این کاهش انرژی محقق خواهد شد .

مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان یادآور شد کسانی که واژه ی مشارکت را به اضافه ی شماره ی شناسایی خود به شماره ی پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۲۱ ارسال نماید و در قبوض خانگی خود این کاهش انرژی نسبت به سال گذشته به چشم بخورد و در ساعات اوج مصرف (۱۱ تا ۱۵) انرژی را کاهش دهند ،به صورت قرعه کشی لوازم خانگی پربازده را برنده خواهند شد تا مشترکین با این همکاری از سود مالی هم برخوردار گردند .

سارا صالحی خاطر نشان شد: مشترکین صنعتی همکاری که در طرحهای ما مشارکت نمایند از لیست خاموشی ها حذف می‌گردند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها