کد خبر: ۳۳۱۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۱ دی ۱۳۹۰
سرویس حوزه و مراجع 598، حجت‌الاسلام مهدی الفت، دبیر ستاد عمره طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با رسا گفت: نتایج قرعه کشی عمره طلاب حوزه‌های علمیه اعلام شد.

وی افزود: طلاب و فضلای که برای اعزام به عمره مفرده نام نویسی کرده‌ بودند می‌توانند برای مشاهده نتایج قرعه کشی به سامانه اینترنتی معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور(نجما) به نشانی http://mortn.ir/ مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام الفت خاطر نشان کرد: براساس آمار اعلام شده سازمان حج و زیارت، سهیمه عمره طلاب در سال جاری همچون سال گذشته هفت هزار نفر خواهد بود که این سهیمه شامل طلاب برادر و خواهر سراسر کشور می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده، دو هزار نفر از بانوان طلبه و پنج هزار نفر از برادارن طلبه در سراسر کشور به صورت کاروان‌های طلبگی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دبیر ستاد عمره طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: در سال جاری هفت هزار نفر از طلاب سراسر کشور در سامانه اینترنت نجما برای اعزام به مکه معظمه و مدینه منوره نام نویسی کردند که به دلیل محدویت سهمیه، تنها پنج هزار نفر از برادران را اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: نام نویسی از طلاب عمره گزار در حوزه علمیه خراسان و اصفهان به صورت مستقل انجام شده و نتایج و نحوه اعزام این گروه از طلاب از سوی مدیریت همان استان‌ها اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام الفت گفت: در سال جاری چهار کاروان از طلاب و فضلای حوزه علمیه استان قم که شامل استادان، نخبگان، طلاب ممتاز و مبلغان ممتاز می‌شوند به صورت خانوادگی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه داشتن گذرنامه معتبر برای اعزام عمره مفرده ضروری است و طلاب باید هر چه سریعتر در این خصوص اقدام کنند، ادامه داد: آن دسته از طلاب که اسامی‌‌شان در قرعه کشی اعلام شده باید مدارک خود را جهت اعزام به عمره مفرده به ستاد عمره طلاب ارسال کنند تا زمان اعزام به آن‌ها به صورت دقیق اعلام شود.

دبیر ستاد عمره طلاب حوزه‌های علمیه از اطلاع رسانی زمان اعزام و مدارک لازم جهت اعزام به صورت پیامکی به طلاب سراسر کشور خبر داد و گفت: اعزام‌ طلاب به عمره از اسفندماه آغاز خواهد شد؛ البته تاریخ دقیق اعزام‌ها از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود.

وی در توضیح تفاوت زمان اعزام‌ طلاب به عمره در مناسبت‌های مختلف یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در مناسبت‌های غیر درسی اعزام داشته باشیم تا طلاب از درس‌های خود عقب نمانند به همین دلیل بخش زیادی از اعزام‌ها در تابستان صورت می‌گیرد.

وی در خصوص ارائه تسهیلات قرض الحسنه به طلاب عمره‌گزار اظهار داشت: در این باره با بانک ملت مذاکراتی شده است و آن‌ها موافقت کرده‌اند که مبلغ 600 هزار تومان وام قرض‌الحسنه به این منظور در اختیار طلاب قرار دهند.

گفتنی است، علاقمندان برای مشاهده نتایج عمره مفرده طلاب و فضلای حوزه علمیه می‌توانند اینجا کلیک کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها