کد خبر: ۳۴۱۹۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۴
پرورش دهنده قارچ گفت: قارچ بازار مصرفی خوبی دارد و پتانسیل افزایش میزان صادرات را داریم.
به گزارش پایگاه 598، محمد خلیقی کارآفرین اهل شهر ری و مربی کشاورزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرده ام، گفت: این کار را در قدم اول خانوادگی و با همکاری همسر و برادر همسرم آغاز کرده ام که علاوه بر کار تولید قارچ، آموزش پرورش قارچ را هم انجام می دهیم.


وی در خصوص میزان سطح پرورش قارچ خود، افزود: تقریبا در هر دوره کمپوست ریزی بطور میانگین 800 تا 900 کیلوگرم قارچ تولید می شود و باتوجه به اینکه سالن های تولید برای خودمان است، برخی مواقع قسمتی از آن را اجاره هم می دهیم.


این پرورش دهنده قارچ با اشاره به اینکه قارچ بازار مصرف خوبی دارد، گفت: صادرات قارچ با مشکلاتی مواجه است اما بازار داخل رونق خوبی دارد.


خلیقی ادامه داد: در حال حاضر صادرات قارچ به عراق و برخی مواقع به ارمنستان هم صادر می شود و البته در صورت حمایت از کار پرورش قارچ، پتانسیل افزایش میزان صادرات را هم داریم.


این پرورش دهنده قارچ در ادامه با اشاره به کمک های سازمان بسیج سازندگی، اظهار کرد: یسیج سازندگی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی از طریق بانک مهر اقتصاد تسهیلاتی با درصد سود پایین تر ارایه می دهد و حمایت های لازم را انجام می دهد.


وی نسبت به کسانی که می خواهند کارآفرینی انجام دهند، گفت: برای ورود به حرفه پرورش قارچ باید در قدم اول آموزش های لازم را در مراکز فنی ببینند و در ادامه این سازمان حمایت های لازم را هم انجام می دهد.


خلیقی افزود: علاقه مندان برای دریافت تسهیلات اول باید مدرک مورد نیاز را داشته باشند و بعد از اقدام برای دریافت وام، نمایندگان بسیج از مکان های تولید قارچ بازدید می کنند و در صورت تایید تسهیلات لازم ارایه می شود.

 

9jjv_img_20150924_114526.jpg

 

oq7z_img_20150924_114528.jpg

 

dyew_img_20150924_114531.jpg

 

منبع:رزاق
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها