کد خبر: ۳۴۳۷۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۴ مهر ۱۳۹۴
رئیس شواری مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با گلایه از این‌که سازمان نظام مهندسی ساختمان کاردان‌های فنی را تحقیر می‌کنند، گفت: در حال حاضر میزان اشتغال کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران صفر درصد است.
به گزارش پایگاه 598، مهدی موذن در نسشت خبری در پاسخ به تسنیم در خصوص فعالیت‌های انجام شده در سازمان نظام کاردانی در 14 سال اخیر، اظهار کرد: یکی از اقدامات ما در 14 سال اخیر این بوده که رسانه‌ها را به وضع کاردان‌های فنی حساس کردیم. 

وی تصریح کرد: برای شروع چیزی نداشتیم و از سوی دیگر هیچ کمکی هم از وزارت وقت مسکن و شهرسازی از ما نشد. 

وی با بیان این‌که یکی از اقدامات دیگر از سال 80 تاکنون این بود که به همه اعلام کردیم ما هستیم، بیان کرد: الان ما دارای تشکیلات اداری هستیم و در 5 آپارتمان اجاره‌ای 30 نفر پرسنل داریم.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر وضعیت اشتغال کاردان‌های فنی، گفت: هم‌اکنون میزان اشتغال کاردان‌های فنی استان تهران صفر درصد است و حتی یک کاردان از سوی شهرداری‌ تهران برای کار معرفی نشده است.

موذن در ادامه با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی کاردان‌های فنی را تحقیر می‌کند، افزود: « هیچ جا کاردان‌های فنی را قبول نمی‌کنند در بسیاری از سازمان‌های نظام مهندسی کاردان‌های فنی را تحقیر می‌کنند و بنده برای اینها احساس عجز می‌کنم.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته شاهد حمایت مدیران راه و شهرسازی کاردان‌های فنی نبودیم و همواره از این رویه گلایه کرده‌ایم. واقعیت آن است که مدیران می‌توانند سازوکاری را فراهم کنند تا سازمان نظام کاردانی و سازمان نظام مهندسی ساختمان با هم‌افزایی کارها را پیش ببرند.

وی با بیان این‌که یکی از مدیران سابق وزارت راه و شهرسازی اعتقادات خاص خود را داشت، تصریح کرد: نیمی از کاردان‌های فنی به دلیل مشکلات موجود ترجیح دادند که از این بخش بروند و نمانند.

وی ادامه داد: امروز حداقل 330 هزار نفر در سازمان‌های نظام مهندسی ثبت‌نام کرده‌ و حضور دارند، آمار ثبت‌نام کاردان‌های فنی حدود 60 هزار نفر است و بقیه مهندس شده‌اند. آیا این عدم تعادل به نفع صنعت ساختمان است.  قرار بود به ازای یک مهندس 3 نفر کاردان فنی داشته‌ باشیم اما امروز به ازای هر کاردان فنی 5 مهندس داریم.

رئیس شواری مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان با بیان این‌که ساختار مدیریتی برای تربیت دست‌اندرکاران بخش ساختمان نداریم، بیان کرد: 10 سال دیگر خواهیم دید که آن دوستمان چه خسارتی را به بخس ساختمان کشور وارد کرده است.

موذن با بیان این‌که در این رابطه نامه‌ای را به رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس ارسال شده است، گفت: سازمان نظام مهندسی یا درست عمل کرده یا به بیراهه رفته است. اگر درست عمل کرده پس چرا کیفیت ساخت و سازها در کشور این‌گونه است. واقعیت‌های ساخت و ساز کشور را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که موفق نبوده‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد نقدینگی حجیم با همکاری شهرداری تهران در این سازمان، افزود: مسکن مهر یک طرح مسموم و بیمار است، جانمایی پروژه‌های این طرح مناسب نبوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها