کد خبر: ۳۴۵۸۶۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۲۶ مهر ۱۳۹۴
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: یکی از مهم‌ترین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای وام قرض‌الحسنه تا سقف 300 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
به گزارش پایگاه 598، بهزاد سلطانی در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مازندران که در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: 220 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان کشور، تخصیص یافت.

وی افزود: این تسهیلات از فروردین 93 تاکنون برای اجرای 520 طرح دانش‌بنیان در کشور اختصاص یافت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اشاره به اهداف اصلی راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی، تصریح کرد: برای اولین بار، کشور به‌صورت تعریف شده به شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی کمک می‌کند.

سلطانی اضافه کرد: یک هزار و 645 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند که از این تعداد، یک هزار و 256 شرکت به صندوق ارائه طرح کردند.

وی با بیان اینکه امسال هم‌چنین 260 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های در دست بررسی و 420 میلیارد تومان برای طرح‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای وام قرض‌الحسنه تا سقف 300 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، صدور ضمانت‌نامه را یکی‌دیگر از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان و تاکید کرد: بالاترین سقف صدور ضمانت‌نامه 5 میلیارد تومان است که در برخی موارد تا سقف 10 میلیارد تومان با نرخ سود 5 تا 7 درصد تسهیلات داده می‌شود.

سلطانی به موضوع معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: تاکنون 40 شرکت دانش‌بنیان از پرداخت حدود 6 میلیارد تومان معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: معافیت‌های گمرکی نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور آغاز شده ‌است که تاثیر به‌سزایی در رشد اقتصادی کشور دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در پایان درباره سهم استان مازندران از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: از یک هزار و 645 شرکت دانش‌بنیان کشور، 44 شرکت در مازندران فعال است که نسبت به کل کشور 2.6 درصد است و این درحالی است که در مازندران با کاهش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه هستیم.
منبع : راه دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها