کد خبر: ۳۴۶۸۴۳
زمان انتشار: ۲۳:۱۹     ۰۲ آبان ۱۳۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حادثه کربلا یک حادثه فراتاریخی بوده و تنها یک نهضت و قیام نیست بلکه مکتب و سبک زندگی است.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی‌اشکوری عصر امروز در مراسم عزاداری حسینی (ع) مسجد عباسیه این شهرستان با فضایل و مناقب امام حسین (ع) را برشمرد و اظهار کرد: امام حسین (ع) با آن سوابق درخشان در اسلام و جایگاه ویژه‌ای که نزد پیامبر داشت نه تنها الگوی ما بلکه الگوی متعالی برای تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) با فریاد هیهات‌منا‌الذله نشان داد که تنها راه مقابله با سلطه دشمنان و معاندان، مقاومت و پایداری است، نه تعامل و سیاست برد برد، گفت: امام حسین(ع) در کربلا به‌ویژه در شب و روز عاشورا در محاصره و تحریم کامل جبهه دشمن قرار داشت و دشمنان نیز پیشنهاد سازش و بیعت با یزید را روی میز گذاشتند و کافی بود امام حسین(ع) برای رفع محاصره و لغو تحریم و پایان دادن به جنگ با فرزند خبیث معاویه دست بیعت با یزید را می‌فشرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام می‌دانست اگر بیعت کند ممکن است مشکلات پیش آمده به‌طور موقت برطرف شود اما اصل دین و زحمات پیامبر (ص) در سقوط کامل قرار خواهد گرفت و فاتحه اسلام خوانده می‌شد.

وی با بیان اینکه امام (ع) فرمود اگر مدیریت و حاکمیت مسلمانان در دست انسان‌های فاسدی بیفتد باید فاتحه اسلام را خواند، افزود: حسین(ع) بر سر دین و ارزش‌های دینی با دشمن معامله نکرد.

میرحسینی‌اشکوری گفت: امام حسین (ع) در بیاناتی می‌فرماید فردی فاسد مرا بر سر دوراهی دین و دنیا قرار داده، من برای حفظ دین و شریعت تن به ذلت نمی‌دهم و عزت شهادت را بر ذلت تسلیم و بیعت با یزید ترجیح می‌دهم.

وی به امان‌نامه دشمن برای حضرت عباس (ع) اشاره کرد و یادآور شد: حضرت عباس(ع) به دستور امام حسین (ع) حاضر شد با فرستادگان شمر صحبت کند اما حضرت عباس با قاطعیت و به صراحت در مقابل دشمنان فریاد زد، لعنت به شما و امان‌نامه شما که از من تقاضای جدا شدن از امام را دارید.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه نباید مرعوب دشمن شد و از قدرت پوشالی دشمن هراسی به دل راه داد، خاطرنشان کرد: نباید حل مشکلات کشور را به سازش با دشمن ارتباط داد و دستان دشمنی که به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است را فشرد.

وی متذکر شد: امروز بزرگ‌ترین خیانت به ملت این است که عده‌ای حل مشکلات اقتصادی کشور را در سازش با آمریکا بدانند.

میرحسینی‌اشکوری حسین‌بن‌علی را یعنی معیار حق و یزید را معیار باطل دانست و افزود: امروز نماد جریان باطل استکبار، صهیونیسم و آل‌سعود است.

وی قیام عاشورا را موجب تثبیت دین و احیای بندگی خدا خواند و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) که به عبادت و ذکر پروردگار عشق می‌ورزید به حضرت عباس (ع) فرمود «برو به سوی دشمنان و اگر توانستی تا بامداد فردا برای ما مهلت بگیر، باشد که ما امشب برای پروردگار خود نماز بخوانیم و دعا کنیم و در پیشگاه پروردگار آمرزش بخواهیم، خدا می‌داند که من نماز خواندن و قرآن خواندن و زیاد دعا کردن و استغفار کردن را دوست دارم».

این استاد حوزه و دانشگاه به فاصله تاریخی قیام عاشورا با عصر حاضر اشاره کرد و گفت: هر مصیبت انسان پس از دوره‌ای به فراموشی سپرده می‌شود، اما مصیبت حسین(ع) هنوز بوی تازگی می‌دهد و شور و اشک و عشق به حسین تازه و پر حرارت است.

وی اضافه کرد: میلیون‌ها انسان مظلوم در طول تاریخ کشته شدند و اصلاً نامی از آنها نیست اما 72 انسان ملکوتی که در یک‌هزار و 400 سال قبل به شهادت رسیدند هر سال یاد و نام آنها با شکوه‌تر زنده می‌شود.

میرحسینی‌اشکوری تازگی مصیبت حسین(ع) را به این دلیل دانست که حادثه کربلا یک حادثه فرا تاریخی بوده و تنها یک نهضت و قیام نیست بلکه یک مکتب و سبک زندگی است.

وی اشک‌ها و عزاداری‌های حسینی (ع) را بسیار با ارزش خواند و یادآور شد: در روایات ما بر ارزش اشک ریختن در عزای حسین (ع) بسیار تأکید شده و در روایت آمده که هیچ روزی نبود اسم امام حسین (ع) در نزد امام صادق (ع) برده شود و آن امام در آن روز تبسمی بر لب بیاورند بلکه در تمام روز گریان و محزون بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه بهره‌گیری و اطاعت از ولایت را ضامن تعالی دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه صدای ولایت را بشنوند و به آن عمل کنند کارها درست می‌شود، اما عده‌ای تنها در سخن ولایت‌مدار هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها