يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۵۶۱۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۲۸ آذر ۱۳۹۴
رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام ۷۷۴ نفر مجلس شورای اسلامی در ۲۰۷ حوزه انتخابیه در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، در سومین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برخلاف داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از امروز می توانند به وزارت کشور یا فرمانداری های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه ها، کنسولگری ها و یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و برای حضور در این انتخابات ثبت نام کنند. داوطلبان انتخابات خبرگان برای ثبت نام فقط در وزارت کشور و یا ۳۱ فرمانداری مراکز استانها می توانند ثبت نام کنند.

مدت ثبت نام برای انتخابات مجلس یک هفته یعنی از امروز ۲۸ آذرماه تا ۴ دی ماه است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ابتدای نام نویسی امروز گفت: هیات‌های اجرایی از امروز در حوزه‌های انتخابیه شکل خواهند گرفت و با توافقی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان به عمل آمده قرار است معتمدین هیات‌های اجرایی خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکسان باشند. در واقع کسانی که به عنوان معتمد برای خبرگان انتخاب شده‌اند، برای مجلس شورای اسلامی نیز مشغول خواهند شد.

مقیمی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی ما در روند ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری فقط کار ثبت‌نام و امور اداری را انجام می‌دهند، تاکید کرد: بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای خبرگان فقط با شورای نگهبان است، بنابراین این هیات‌های اجرایی می‌توانند وقت خود را برای مرحله تایید صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص دهند.

با گذشت تنها یک ساعت از آغاز ثبت نام سومین روز مجلس خبرگان و اولین روز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون ۲۵ نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند.

از میان ثبت نام کنندگانی که امروز به ستاد انتخابات آمده اند ۲۳ نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۲ نفر کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان بودند.

ثبت نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شده است که تنها یکی از نمایندگان فعلی مجلس به دلیل شرایط سنی مندرج در قانون انتخابات نمی توانند برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کند.

طبق بند هفتم ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کسانیکه قصد کاندیداتوری انتخابات مجلس را دارند باید هنگام ثبت نام حداقل سن سی سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام داشته باشند.

بر این اساس علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی متولد سال ۱۳۱۸ و ۷۷ ساله بوده و دیگر فرصت نشستن بر صندلی های سبز بهارستان را ندارد.

در اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس، اولین داوطلب زن هم به وزارت کشور آمد. سیده لیلا مددی ۴۲ ساله در وزرات کشور برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. وی دبیر آموزش و پرورش است.

هادی مقدسی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم هم از دیگر کاندیداهای ثبت نام کننده در وزارت کشور بود. وی گفت که در لیست اصولگرایان وارد انتخابات می شود.

سید هرمز سادات ابراهیمی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

ثبت نام ۵۷۰ نفر در انتخابات مجلس

بنابراین گزارش علی پور مطلق دبیر ستاد انتخابات ساعت ۱۳ در جمع خبرنگاران آمد و آخرین آمار ثبت نام کنندگان را ادائه کرد. طبق گفته دبیر ستاد انتخابات در اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۳ امروز، ۵۷۰ نفر ثبت نام کرده اند.

شروع بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی

پورمطلق تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با دستور ثبت نام که صبح امروز توسط وزیر کشور صادر شد، هیات‌های اجرایی تشکیل شدند و سپس همزمان با ثبت نام این هیات ها می‌توانند به بررسی صلاحیت ها اقدام کنند.

ارسلان فتحی پور هم آمد

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم مجددا کاندیدای انتخابات شد.

ثبت نام ۷۷۴ نفر در ۲۰۷ حوزه انتخابیه تا ساعت ۱۵

ساعت ۱۵ اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس، محمد حسین مقیمی در جمع خبرنگاران آمد و از ثبت نام ۷۷۴ نفر مجلس شورای اسلامی در ۲۰۷ حوزه انتخابیه در سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴۴ نفر ثبت نامشان برای انتخابات مجلس قطعی شده و فرایند ثبت نام ۵۳۰ نفر نیز در حال تکمیل است.

نخستین رد صلاحیت!

در جریان ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی، روند ثبت‌نام یک داوطلب زن در فرمانداری تهران توسط عوامل اجرایی ثبت نام متوقف شد.

بر این اساس، نماینده ثبت احوال مستقر در فرمانداری دلیل توقف روند ثبت نام وی را مخدوش بودن اطلاعات شناسنامه وی عنوان کرد و گفت: شناسنامه برای طی مراحل اداری ارسال می شود.

این داوطلب زن که جوان‌ترین داوطلب کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی است، ظهر امروز برای ثبت نام وارد فرمانداری شد، اما در جریان تکمیل پرونده خود، روند ثبت‌نام وی متوقف شد.

ثبت نام ۸۴۵ نفر در روز اول ثبت نام

حسینعلی امیری در پایان اولین روز از ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در پایان ثبت‌نام اولین روز انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۴۵ داوطلب ثبت نام کردند که مدارک ۴۲۱ نفر از آنان تکمیل شده و مدارک ۴۲۴ نفر نیز در حال تکمیل است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: بیشترین آمار ثبت‌نامی از هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در استان تهران بوده است.

ثبت نام ۱۰ زن و ۷۲ مرد در حوزه انتخابیه تهران و شهرستانهای اقماری

فرماندار تهران همزمان با پایان اولین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی و سومین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران گفتدرباره ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت نام ۸۲ نفر برای حوزه انتخابیه شهرستان تهران و شهرستانهای اقماری اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس انجام شد که از بین ۸۲ نفر، ۱۰ نفر خانم و ۷۲ نفر آقا ثبت نام کنندگان را شامل می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها