کد خبر: ۳۵۶۱۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۰۲ دی ۱۳۹۴
رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور:
رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور گفت: دنیا تشنه آشنایی با مکتب اسلام است و روحانیون وظیفه دارند فرهنگ و تمدن اسلامی را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الا‌سلام سید حسن ربانی سه‌شنبه شب در جمع مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه کاشان اظهار کرد: در هیچ دوره تاریخی مانند امروز شیعه و فرهنگ اهل بیت(ع) در معرض هجوم همه جانبه نبوده است و در هیچ دوره‌ای هم مکتب انسان‌ساز اسلام مورد توجه و اقبال جهانیان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه مخاطرات جدید و فرصت‌های ارزشمندی در اختیار جهان اسلام قرار گرفته است، تصریح کرد: در هیچ دوره تاریخی تشیع به این اندازه امروز گسترش پیدا نکرده و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به اسلام روی نیاورده‌اند.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور ادامه داد: در کشوری که مهد آزادی محسوب می‌شود از حجاب و یا روسری یک زن هراس دارند ولی در حقیقت هراس آنان از حجاب نیست بلکه آنان از نفوذی که فرهنگ اسلام بر افراد دارد در هراس هستند.

ربانی با بیان اینکه دشمنان با ابزارهای مختلف روانشناسی، هنر، فیلم به مبارزه علیه فرهنگ و تمدن شیعه آمده است، تأکید کرد: خارج از دایره تشیع و اسلام وهابیت همه امکانات را بسیج کرده و هر سال در مراسم حج شاهد افزایش تعداد کتاب‌هایی هستیم که علیه تشیع چاپ و منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه دنیا تشنه این است که مکتب اهل بیت(ع) را بشناسد، خاطرنشان کرد: تلاش استکبار و سردمداران آن بر این قرار گرفته که اجازه ندهند اسلام در دنیا نشر پیدا کند و روحانیت که میراث‌دار اهل بیت(ع) هستند وظیفه دارند فرهنگ ناب اسلام را در دنیا معرفی کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور با تأکید بر اینکه میراث اهل بیت(ع) اشک و آه است و باید به نسل‌های آینده منتقل شود، افزود: دشمنان سعی دارند بچه‌های شیعه را از اهل بیت(ع) جدا کنند و این وظیفه روحانیت است که این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کند.

ربانی با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه مجموعه‌ای برای خدمتگزاری به منابع انسانی است، متذکر شد: جذب و پذیرش، تهذیب و تحقیق و کمک به طلاب دو بال کمکی حوزه‌های علمیه هستند که از حریم مکتب اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان نیز در این مراسم بیان کرد: از 300 طلبه کاشانی دوران دفاع مقدس یک سوم آنان شهید شده‌اند و در حال حاضر 103 شهید روحانی در شهر کاشان داریم و این افتخاری بزرگ برای شهر دارالمؤمنین کاشان است.

حجت‌الاسلام منصور فرجی با بیان اینکه روحانیت همواره در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده است، تأکید کرد: حوزه علمیه کاشان از لحاظ علمی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها