کد خبر: ۳۶۰۵۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر حضرت معصومه (س) برای همراهی با امام زمان خود گفت: ایشان پس از رحلت در قم به خاک سپرده‌ شدند و حرم مطهرشان روح معنوی خاصی به ایران اسلامی بخشیده است.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلین محمد واعظ‌موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار به عنوان نگینی روح معنوی و اخلاقی خاصی به کویر قم به عنوان قلب ایران اسلامی بخشیده است و حق بزرگی بر گردن ایرانیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: شمع وجود ایشان دوستداران ائمه اطهار (ع) را گرد خود جمع کرده و رونق حوزه علمیه قم در جوار حرم این بانوی بزرگوار صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کریمه اهل بیت (س) ولایتمداری را از پدر و اجداد خود به ارث بردند، افزود: حضرت برای همراهی امام زمان (عج) رنج سفر را تحمل و برای رسیدن به محضر برادر و استفاده از حضور او، از مدینه به سمت ایران حرکت کردند.

وی مدت اقامت حضرت در قم را 17 روز عنوان کرد و افزود: اکنون به واسطه این بانوی بزرگوار قم به عنوان عش آل محمد و آشیانه دوستداران پیامبر و خانواده‌اش بوده و امانتی از اهل بیت (ع) دارد تا مانند چراغ فروزان مشعل راه جویندگان حقیقت و پویندگان معنویت و ایمان باشد و از این نعمت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

واعظ‌موسوی با اشاره به ولایتمداری حضرت معصومه (س) در تحمل رنج سفر تصریح کرد: نمی‌توان تحمل رنج سفر طولانی از مدینه تا ایران را تنها به دلیل عاطفه و علاقه خواهری و برادری دانست، بلکه دور بودن از وجود امام، ایشان را بر آن داشت که با تمام تلاش خود را به امام برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت معصومه (س) قصد داشتند از محضر امام رضا (ع) بهره‌مند شوند تا در کنار ایشان به آرامش معنوی و اعتقادی برسند، گفت: این بانوی بزرگوار برای رسیدن به محضر امام و بهره‌مندی از فیوضات معنوی ایشان راهی سفر شدند، با صبر و تحمل مشکلات برای رسیدن به ولی زمان خود لحظه‌شماری می‌کردند.

وی یادآور شد: تقدیر اینگونه تعلق گرفته بود تا حضرت به عنوان حلقه وصل به این نقطه از مملکت ایران اسلامی نورافشانی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها