کد خبر: ۳۶۴۰۷۹
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی از نفوذ جلوگیری می کند، گفت: اگر مجلس وظیفه خود را به خوبی انجام دهد می تواند مسیر را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهد.
به گزارش پایگاه 598، پرویز داوودی کاندیدای انتخابات مجلس دهم درهمایش «دولت، مجلس و نفوذ اقتصادی» که عصر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه هدف اصلی نفوذ به تاراج بردن ثروت های کشورهای مورد نفوذ است و روش های فیزکی و دادن پول از مصادیق آن محسوب می شود، اظهار کرد: سازمانها و مجامع بین المللی در کنار اهداف اعلام شده به صورت پنهانی وظایف دیگری را هم برعهده دارند.

وی گفت: این سازمانها زمانی نقاط ضعف ما را پیدا می کردند و سپس تحریم های شدید تری را علیه ما وضع می کردند. در یک مقطعی سیاست های تعدیل اقتصادی توسط برخی از همین سازمانها برای ایران در نظر گرفته شد و در کنار آن سیاست هایی با عنوان تور حفاظتی طراحی شد تا این فشارها را حفظ کند. برخی مسئولین در آن زمان می گفتند باید در کنار سیاست های تعدیل، کلاه خود و باتوم هم سفارش بدهیم.

داوودی این سیاست ها بحرانی را در سال 74 درست کرد که تورم را به 50 درصد رساند و نرخ ارز، ماهانه 17 درصد بالا می رفت سپس به دلیل وجود این فشارها سیاست های مذکور کنار گذاشته شد و در سال 75رشد اقتصادی از 2.7 درصد به 5.2 درصد و تورم از 50 درصد به 25 درصد رسید.

معاون اول دولت نهم تاکید کرد: این نوع ارائه سیاست ها در دنیا هر چند در برخی کشورها رشد بیشتری پیدا کرد اما بدهی های خارجی را بالا می برد و توزیع درآمد را بدتر می کرد و متعاقب آن قدرت سیاسی و استقلال کشورها را می گرفت. کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: این اتفاقات از طریق روش نفوذ با اعمال سیاست های اقتصادی انجام می شود.

وی با بیان اینکه روش های دیگر نفوذ به وسیله دلار انجام می گیرد، گفت: ارائه شدن و انتشار دلار در دنیا یعنی حق آقایی چرا که دلار یک پول اعتباری است و باعث می شود امکانات و سرمایه ها به کشوری که این پول را نشر می دهد سرازیر شود.

داوودی با تاکید بر اینکه تغییر تفکر نخبگان از طریق علوم انسانی انجام می شود، خاطرنشان کرد: فلاسفه غرب در اقتصاد نظریاتی مطرح کردند که چراغ راهنمایی برای سیاست های اقتصادی است. ما امروز در بحث نظریات اقتصاد در زمین بازی طراحی شده غربی ها نقش آفرینی می کنیم.

وی با اشاره به کتابی با عنوان مبانی برنامه نظری چهارم توسعه که در سال83 توسط سازمان مدیریت به چاپ رسید و در اختیار مسئولین وقت قرار گرفت ، گفت: عناوین این کتاب شامل خودباختی شدید در مقابل غرب، پررنگ کردن تهدیدات خارجی، توصیه به سازش با آمریکا، حرکت در چارچوب سیاست های آمریکا، پیوستن به نظم نوین جهانی به هر قیمت، انحصار رفع معضلات فقر و بیکاری در پذیرش خواسته های آمریکا، ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در مسئولین، پذیرش نظام سلطه، بایکوت نام امام و رهبری، به سخره گرفتن ارزشهای اسلامی و بسیج، تایید و تعریف از سیاست های طاغوت، توصیه به جدایی سیاست از مذهب و توسعه بر اساس نظریه وابستگی بود.

وی تاکید کرد: وضعیت این توصیه ها این قدر خراب بود که دستور دادند تا کتاب مذکور خمیر شود. این پوسترها با اینکه در میان مسئولین پخش شد اما از دامن دانشگاهها بیرون آمد.

داوودی ادامه داد: ما وقتی امروز جملاتی که توسط برخی مسئولین گفته می شود را نگاه می کنیم می بینیم که می گویند اینکه نفوذ اقتصادی یعنی ایجاد توقعات در کشور و جلوگیری از سرمایه گذاری خارجی. این سخنان به معنی آن است که اگر ما بگوییم سرمایه گذاری خارجی باید در کنار یک اقتصاد قوی قرار گیرد تا بتواند بازدهی داشته باشد زمینه سازی برای نفوذ فراهم کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: برخی دیگر از مسئولین می گویند باید از خارج مدیر وارد کشور کنیم یا اینکه باید اقتصاد مقاومتی به اقتصاد جهانی وابسته باشد و اقتصادمان در اقتصاد جهانی هضم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این نفوذ یعنی اینکه اعتماد به توان داخلی تبدیل به این می شود که ما فقط می توانیم دو نوع غذا تولید کنیم. زمانی رزم آرا می گفت مردم ایران توانایی ساخت لولهنگ هم ندارند؛ این گفتمان با گفتمان کسی که می گوید فقط می توانیم دو نوع غذا درست کنیم یکسان است.

وی تاکید کرد: روحیه اقتصاد مقاومتی عکس این گفتمان است و به ما تاکید دارد که خودباخته نشویم.

داوودی با بیان اینکه بدترین نوع نفوذ زمانی اتفاق می افتد که تفکر وابستگی وارد بطن جامعه و افکار جوانان می شود، اظهار داشت: امروز این نوع تفکر توسط شبکه های اجتماعی ترویج می شود. شبکه های اجتماعی می خواهند نظام محاسباتی جوانان ما را تغییر بدهند. آنچه که در سال 83 تحت عنوان یک کتاب در میان مسئولین پخش شد امروز بین 30 تا 40 میلیون جوان توزیع می شود و تا دوردست ترین نقاط در روستاهای کشور می رسد.

وی سیاست اقتصاد مقاومتی را برای جلوگیری از نفوذ دانست و تصریح کرد: اگر این سیاست ها عملیاتی و اجرا شود راه نفوذ را مسدود می کند زیرا اقتصاد مقاومتی روی باورها و افکار دست می گذارد یعنی می گوید باورها باید بر مبنای تفکر جهادی باشد.

داوودی افزود: برخی آقایان گفته بودند نمی توانیم اقتصاد را به پیشرفت برسانیم مگر اینکه به آمریکا وابسته شوم لذا اگر بندهای اقتصاد مقاومتی به خوبی بررسی شود می تواند جلوی نفوذ را بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس باید سیاست اقتصاد مقاومتی را با طرح ها و لوایح پیاده و اجرا کند، گفت: اگر مجلس این وظیفه را به خوبی انجام دهد، هر چند دولت قوه قاهر است، می تواند مسیر را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها