کد خبر: ۳۶۴۸۲۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
یادداشت / جواد منصوری
دخالت آشکار انگلیس در ماجرای مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت، کاملا محرز بود و مردم را به شکلی تاریخی نسبت به هرگونه موضع‌گیری این کشور بدنام حساس کرد.

به گزارش پایگاه 598، «جواد منصوری» در روزنامه «حمایت» نوشت:

1- نظام سلطه در طول تاریخ برای ادامه حاکمیت و به حداکثر رساندن منافع خود، اصل ثابتی را در اشکال و ادبیات متفاوت دنبال کرده‌ که عبارت است از ایجاد شکاف و اختلاف در میان مردم و دولت‌ها به منظور شکستن مقاومت آنها. قرآن کریم در سوره قصص به یکی از ویژگی‌های نظام‌های فرعونی اشاره کرده و می‌فرماید: «فرعون در زمین برترى‏جویى کرد، و اهل آن را به گروه‏هاى مختلفى تقسیم نمود، گروهى را به ضعف و ناتوانى ‏کشاند». این اصلی است که در قرون معاصر نیز تکرار شده و نظام استکباری غرب با تمام توان مادی و به پشتوانه مراکز تحقیقاتی خود، در کشورهای دیگر به کار گرفته است.

در ایران هم سابقه‌ای طولانی از اجرای این سیاست وجود دارد و مردم کشورمان در طول دو قرن گذشته از جانب قدرت‌هایی غربی خسارت‌های عظیمی از این ناحیه متحمل شده‌اند. لذا رهبر کبیر انقلاب(ره) به شکلی جدی و با سیاستی کاملاً حساب شده و جدید، سلاحی قدرتمند را برای خنثی نمودن این حربه به کار گرفتند. سلاح ایشان که همانا «وحدت مردم آگاه و حاضر در صحنه» بود از چنان قدرتی بهره می‌برد که زیربنای بسیاری از مولفه‌های شاخص نظام قرار گرفت. حضرت امام(ره) تنها به حضور مردم در صحنه اکتفا نکردند بلکه تاکید داشتند که مردم ابتدا باید هم‌فکر و هم‌جهت باشند؛ دوم، خواستار آگاهی آنها نسبت به شرایط مکانی، زمانی و موقعیت ممتاز خود بودند؛ سوم، احساس مسئولیت نمایند و چهارم در صحنه‌های انقلاب حضور آگاهانه و همراه با بصیرت داشته باشند.

2- همین موضوع باعث گردید که با انقلاب اسلامی قدرتی جدید در ایران شکل گیرد و بسیاری از معادلات و فرمول‌های علوم اجتماعی و سیاسی را در هم پیچد. اگرچه با پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت‌های بزرگ همچنان سعی کردند که بار کج خود را با سیاست‌های تفرقه‌افکنانه به سرمنزل برسانند اما متقابلا، مردم ایران به دلیل همان آگاهی و مسئولیت‌پذیری در مقابل آنان ایستاده و درست عکس خواسته آنان عمل کردند. حضور مردم کشورمان در حماسه‌هایی نظیر روز قدس و 22 بهمن علیرغم برخی از مشکلات، مثالی از تقابل هوشیارانه مردم در مقابل توطئه‌های آنان به شمار می‌رود.

علت این حضور مسئولانه، همان است که معمار انقلاب به عنوان خط مشی انقلابی و قدرتی که زوایای آن هنوز برای دنیا به صورت کامل کشف نشده، ترسیم نمودند.

3- اکنون که در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم، بار دیگر دشمنان دست به کار شده و همان نسخه‌های پوسیده را برای شکاف در جامعه و چالش در انتخابات در قالب روش‌های جدید تجویز نموده‌اند. رسانه استعمار پیر این روزها نقش توپخانه نظام سلطه را به عهده گرفته و به مردم توصیه می‌کند به جریان‌هایی خاص رای داده و از دادن رای به جریان‌های انقلابی پرهیز کنند. جای تعجب نیست که نوک پیکان حملات آنان به سمت جریانی انقلابی و استکبارستیز باشد زیرا این طیف، یکی از سرسخت‌ترین نیروها در مقابل نقشه‌های آنان در کشور به شمار می‌آیند. تا زمانی که جریان‌های اصیل وفادار به انقلاب و آرمان‌های آن در بدنه نظام، حضوری شاداب و فعال دارند، با الهام از اسلام سیاسی به ایفای مسئولیت خود ادامه می‌دهند و با رهبری ولی فقیه از هیچ تلاشی برای حفظ انقلاب فروگذار نمی‌کنند، روشن است که دشمن برای نیل به اهدافش هر رطب و یابسی را ببافد و آشکارا با پیشتازان مقابله با استکبار، خصومت ورزد.

4- این روش شرم‌آور که مصداق کامل و بارز دخالت در امورات کشور و ایجاد شکاف در جامعه است، مسبوق به سابقه بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب به انحاء مختلف تکرار شده است. دخالت آشکار انگلیس در ماجرای مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت، کاملا محرز بود و مردم را به شکلی تاریخی نسبت به هرگونه موضع‌گیری این کشور بدنام حساس کرد. حمایت آنان در انتخابات ابتدای انقلاب از جریان واداده سکولار و غربگرا و نیز پشتیبانی همه‌جانبه غرب از فتنه‌گران متقلب در ماجرای فتنه 88، از جمله دیگر هواداری‌های بی‌پرده و صریح آنان از پیاده‌نظامشان در کشور است.

  هدف آنان، درگیر کردن اقشار مختلف مردم با یکدیگر، کاستن از شور و نشاط انتخاباتی، تضعیف قوای انقلابی، بدبین نمودن مردم به نهادهای قانونی و از همه مهمتر، سیاه‌نمایی جریانات موثر انقلابی است و ناکجاآبادی که بی‌بی‌سی بدان رهنمون کرده و می‌‌کند، سرانجامی جز هموار کردن مسیر استکبار ندارد.

5- هر چند که آرزوی دشمن، مخالفت با اساس نظام اسلامی و همه بازیگران داخل نظام است اما در این میان، نیروهای‌های انقلابی همانند گذشته هدف اصلی حملات رسانه‌ای آنان قرار دارند. این تفرقه‌افکنی و رسوایی بی‌بی‌سی در مناسبات سیاسی، در حالی صورت می‌گیرد که روز به روز بر اقتدار ایران اسلامی در همه ابعاد افزوده می‌شود و هیچ مشکل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در جهان نیست که بدون حضور کشورمان قابل حل و فصل باشد. دشمنان که از این توان رو به رشد داخلی و خارجی به وحشت افتاده‌اند به خوبی می‌دانند که همه این پیشرفت‌ها در گرو مقاومت و حضور نیروهای انقلابی و استکبارستیز است.

6- باید به این نکته اساسی توجه داشت که بر اساس رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب، لازم است «با بصیرت، باآگاهی، با دانایی» بدانیم که دشمن چه می‌خواهد و برخلاف آن عمل نماییم. دشمن می‌خواهد که معیار «انقلابی بودن و انقلابی ماندن» در انتخابات لحاظ نشود و افراد و جریان‌های حائز این خصوصیت، به حاشیه رانده شوند. 

دشمنان نادان کشورمان همیشه از عامل تعیین‌کننده، حیاتی و سرنوشت‌ساز حضور مردم در تمام صحنه‌ها غافل بوده‌ و فراموش‌ کرده‌اند که در تمام بزنگاه‌ها، همین مردم بوده‌اند که دست مداخله‌گر غرب را از مقدرات کشور قطع کرده‌اند. از ابتدای انقلاب تاکنون، حمایت مردم از انقلاب و جریان‌های انقلابی، عامل تضمین‌کننده حیات انقلاب به شمار می‌آید و تمام پیشرفت‌ها و افتخارات نظام نیز در گرو پایبندی به آن بوده است. تاریخ انقلاب ثابت کرده هرگاه مشکلات و دشواری‌ها، سد راه پیشرفت کشور بوده‌اند، جریان انقلابی با قدرت و ایمان وارد صحنه شده و آن را مرتفع نموده است.

بر اساس همین قاعده، تنها یک مجلس انقلابی، مومن، متعهد و استکبارستیز قادر خواهد بود که مشکلات مردم را حل کند و رویکرد احمقانه رسانه استعمار پیر را باید گواهی روشن، قاطع و خدشه‌ناپذیر از درستی و حقانیت این مسیر دانست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها