يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۵۵۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
در بنر نصب شده اسامی کاندیداها در شعب اخذ رای، نام‌های دو کاندیدا در بخش شهرت شبیه یکدیگر درج شده تا در صورت رای مردم به کاندیدای بسیار مشهورتر، رای وی بین او و فرد دیگری تقسیم شود.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان امروز همزمان با انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

خبرنگار تسنیم گزارش داده که در شعب اخذ رای تهران در بنر نصب شده مسئله‌ای وجود دارد که ممکن است برای انتخاب کاندیدای مورد نظر توسط مردم مشکل‌ساز شود.

در بنر نصب شده، در شماره‌های 22 و 23، نام‌های تقی مصباح و غلامرضا مصباحی مقدم درج شده است. نکته قابل توجه این است که در این بنر، جلوی نام تقی مصباح در بخش شهرت، خالی گذاشته شده اما در جلوی نام مصباحی مقدم و در بخش شهرت، مصباح و مصباحی مقدم درج شده است.

نکته اینکه، غلامرضا مصباحی مقدم با توجه به اینکه چندین سال‌ است که نماینده مجلس بوده و کارشناس اقتصادی است، هیچ کس تاکنون نشنیده که وی را مصباح خطاب کنند، حال اینکه نام آیت‌الله مصباح رئیس موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی(ره) غالبا مصباح خطاب می شود، حتی در رسانه‌ها نیز وی را به این نام خطاب می‌کنند.

این به معنای آن است که هر کس نام مصباح را در برگه رای خود بنویسد، این رای احتمالاً بین تقی مصباح و غلامرضا مصباحی مقدم تقسیم خواهد شد. جالب اینکه، نام این دو کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان نیز دقیقا در کنار هم قرار داده شده و کد انتخاباتی‌شان نیز پشت سر هم قرار دارد.


تصویر بنر نصب شده در شعب اخذ رای

پیش  از این نیز در برخی تراکت های انتخاباتی کد انتخاباتی آیت‌الله مصباح یزدی به اشتباه درج شده بود!

همچنین حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت:

اقدام عجیبی را از طرف وزارت کشور شاهدیم. در برگه های الصاق شده در حوزه های اخذ رای، در برابر نام آقای مصباحی مقدم نوشته شده، شهرت: مصباح، مصباحی مقدم! ولی قسمت شهرت مربوط به آیت الله مصباح، خالی قرار داده شده است!

اولا تاکنون هیچ کس نشنیده که آقای مصباحی مقدم را مصباح خطاب کنند، برای همین در هیچ یک از اوراق تبلیغاتی آقای مصباحی مقدم به این شهرت اشاره نشده است. علاوه بر این، شهرت های دیگر ایشان است: شهرت مصباحی و شهرت مقدم. بنده هشت سال با ایشان همکار بوده ام و از سال 1370 هم ایشان را می شناسم، تنها شهرت قابل قبول ایشان مصباحی است ولی حتی یک بار هم نشنیدم کسی ایشان را اقای مصباح یا آقای مقدم خطاب کند.

نتیجه این اقدام وزارت کشور این است که طبق قانون، در تمام برگه هایی که نوشته می شود: مصباح، آرای اخذ شده بین آیت الله مصباح و آقای مصباحی مقدم تقسیم می شود! قبلا از این هم کد انتخاباتی آیت الله مصباح اشتباه درج شده بود!

نام این اقدام وزارت کشور چیست؟!

جالبتر این است که در قسمت شهرت نام آقای علوی هم نوشته شده: دکتر علوی!!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
۰
۴
خدا هرچه مریض و معلوم الحال مثل شما و رسایی را شفا دهد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
خدا با یکی مثلِ تورو چکار کنه خوبِ ؟؟
فک کنم آقا محمود شما نیازِ به استراحت داری عزیزم!
اینجوری لااقل زبانِ حتاکُ بی ادبت بسته میمونه
باشد که رستگار شوی
و من الله التوفیق ^_^
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
۳
۰
اگر خبر صحت داشته باشد یک خیانت و شیطنت درکاراست کاملا عمدی هم هست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
مفاد ستون شهرت از اطلاعات ثبت نامی خود داوطلبان گرفته می شود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
۱
۰
قسمت موذیانه این جریان حذف شهرت یزدی از نام و شهرت آقای مصباح یزدی است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
۱
۰
مکروا و مکرالله ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
۱
۰
چشم انگلیس روشن!
پاسخ
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
آقا چرا شهرت روحانی رو ننوشتن
"کلید ساز "
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
همه می دونند که مصباح منظور آیت الله مصباح یزدی هستش.... حتی بدآهنگ کاریکاتوریست خبیث هم این رو می دنه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها