يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۵۹۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
بازار سهام امروز شاهد روندی متعادل همسو با واگذاری صف خرید پتروشیمی فجر پس از برجا گذاشتن بازدهی 35 درصدی طی 7 روز معاملاتی بود. بازاری که به دنبال عرضه‌های دیروز حقوقی‌ها امروز کمی درجا زد.

به گزارش پایگاه 598، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 9 اسفند ماه 94، با کاهش 494 واحدی به رقم 77 هزار و 733 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 40 واحد افت عدد 12 هزار و 804 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص آزاد سهام شناور با کاهش 740 واحدی عدد 87 هزار و 214 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 354 واحدی به رقم 53 هزار و 992 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 1032 واحد کاهش به عدد 172 هزار و 43 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس بدون تغییر محسوسی روی عدد 840 واحد نشست.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 46 واحد، تاپیکو با 44 واحد و بانک صادرات با 42 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 52 واحد، پتروشیمی فجر با 42 واحد و مخابرات ایران با 38 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس ، امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 591 میلیارد و 851 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 420 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 148 هزار و 393 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری مسکن، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری بوعلی از سوی بازار ناظر سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های میدکو، حق تقدم خرید سهام بانک آینده، فرآورده‌های نسوز ایران، سیمان ارومیه و حق تقدم خرید سهام پالایش نفت تبریز بازگشایی شدند.

به گزارش فارس،‌امروز در نماد معاملاتی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان 62 میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی جابجا شد.

در نماد معاملات مخابراتی ایران نیز امروز 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

امروز در گروه فن‌آوا کمتر از 22 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان از کد سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی منتقل شد و در لیزینگ رایان سایپا نیز امروز 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیون تومان کد به کد شد.

همچنین در نماد معاملات گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان امروز 16 میلیون سهم از کد سهامدار عمده حقوقی به کد حقیقی منتقل شد.

در نماد پتروشیمی جم اما امروز کمتر از 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد و 700 میلیون تومان کد به کد شد.

در این میان سهامدار عمده شرکت‌ توسعه اقتصادی آرین کمتر از 14 میلیون برگه حق تقدم خرید سهام این شرکت را به ارزش بیش از 13 میلیارد و 900 میلیون تومان میان کدهای تابعه خود جابجا کرد.

در نماد معاملاتی همراه اول نیز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 26 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام به دنبال تقویت عرضه از سوی حقوقی‌ها در روز گذشته شاهد معاملات متعادل و کم نوسان در بازار بود.

بازاری که ترجیح می‌داد با ذخیره بازدهی‌های بدست آمده در تارگت‌های کوتاه مدت به دنبال جابجایی برخی تک سهم‌ها در سبدهای کوتاه مدت باشد.

در همین حال امروز 120 میلیون سهم در نماد معاملاتی پتروشیمی فجر به ارزش بیش از 200 میلیارد تومان معامله شد که واگذاری صف خرید این سهم عرضه اولیه و متعادل شدن روند معاملات این سهم را در پی داشت.

با این همه تلاش صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای جمع‌آوری این سهم و برخی تحلیل‌ها مبنی بر تداوم رشد بازدهی «بفجر» همزمان با اعلام گزارش عملکردی و بودجه‌ای این شرکت به بازار باعث شده تا همچنان برای خریداران جذابیت داشته باشد. 

به گزارش فارس، امروز همزمان با کنفرانس مشترک هیات سرمایه‌گذاری سوئیسی با سرمایه‌گذاران ایرانی و دانشجویان در دانشگاه تهران به منظور تشریح مدل‌های اقتصادی، زمزمه‌هایی مبنی بر بهبود روابط تجاری برخی شرکت‌های بورسی با شرکت‌های سوئیسی به گوش رسید.

در این میان شرکت داده‌پردازی ایران (آی‌بی‌ام) سابق به دلیل روابط تجاری گسترده خود با شرکت‌های سوئیسی در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفته است.

در عین حال تکاپو برای ایجاد زمینه به منظور همکاری‌های مشترک با شرکت‌های فعال در صنعت فناوری اطلاعات، برق و انرژی و در عین حال صنایع غذایی باعث شده تا برخی معامله‌گران حضور هیات سیاسی اقتصادی از کشور سوئیس را برای بازار خوش یمن بدانند.

به گزارش فارس، امروز همزمان با اعلام بودجه 95 حسابرسی نشده ایران خودرو و پیش‌بینی سود 56 ریالی به ازای هر سهم برای سال آینده نماد معاملاتی این شرکت با فشار عرضه روبرو شد. هر چند که برخی معامله‌گران خرید این سهم در قیمت‌های کنونی را فرصت مناسبی می‌دانند اما برخی معامله‌گران این پیش‌بینی را برآورده نشدن برخی انتظارها دانستند.

به گزارش فارس، امروز در اغلب نمادهای معاملاتی بزرگ بازار معامله‌گران حقیقی فرصت خرید سهام برخی شرکت‌ها را غنیمت شمرده و با واگذاری سهام نوسانی خود به دنبال جمع‌آوری این سهم‌ها در دامنه منفی بودند.

امروز در نماد معاملاتی «شتوکا» نیز همسو با حمایت پرقدرت سهامدار حقوقی قیمت پایانی این سهم روی 2.5 درصد مثبت دامنه نوسان معاملات بسته شد.

به گزارش فارس امروز در گروه برقی‌ها رئیس اتاق اصناف از واگذاری صندوق‌های مکانیزه فروش در طرح باران به صورت مناقصه به سایر شرکت‌ها خبر داد و عنوان کرد که تاکنون با 5 شرکت خصوصی برای راه‌اندازی این طرح به توافق رسیدند.

در بورس کالا نیز امروز با آغاز معاملات ثانویه اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن گل‌گهر بورس کالا از تامین مالی 950 میلیارد تومانی سه شرکت فولادی و پتروشیمی از طریق این بازار در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

امروز همچنین شایعاتی مبنی بر فروش سهام «خریخت» از سوی گروه مالی بهمن به گوش رسید.

در نماد معاملاتی «خکار» نیز امروز افزایش سرمایه 110درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به تایید حسابرس رسید.

در نماد «هپکو» اما امروز شایعات حاکی از به توافق رسیدن سهامدار عمده حقیقی بدهکار این شرکت با خریداران جدید به منظور تهاتر دارایی‌ها و تسویه مطالبات سازمان خصوصی‌سازی به گوش رسید.

در نماد معاملات «شپلی» اما امروز پیشنهاد هیات مدیره به مجمع فوق‌العاده در مورد افزایش سرمایه 1200 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعلام شد.

در گروه انبوه‌سازان نیز اگرچه خبرهایی مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن در سال آینده داشت، اما در عین حال مدیرعامل این بانک از اجرای وام جدید 100 میلیون تومانی از ابتدای سال آینده خبر داده است.

در گروه حمل و نقل نیز امروز مدیرعامل کشتیرانی از ورود نخستین کشتی کانتینری ایرانی پس از 5 سال تحریم به بنادر اروپا خبر داده است. 

در گروه فولادی‌ها اما افزایش تعرفه فولاد در سال 95 اگر چه منتشر شد، اگرچه نتوانست برای این صنعت فرو رفته در رکود خبر جذابی باشد.

در گروه بانک‌ها نیز امروز بانک ملت از آمادگی خود برای ایجاد شعبه در عراق خبر داده و این در حالی است که در گروه کاشی و سرامیک برنامه توقف کارخانه‌های این صنعت از 15 اسفند ماه آغاز  خواهد شد.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری متعادل و توام با حضور فروشندگان سهام بود که شرایط امروز را فرصتی برای شناسایی برخی تک سهم‌ها و جمع‌آوری آنها در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها می‌دانستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها