کد خبر: ۳۶۶۳۲۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
تازه‌ترین نتایج نظرسنجی «سی ان ان/او آرسی» حکایت از آن دارد که هریک از دو نامزد دموکرات‌ها، یعنی «هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» قادرند به راحتی «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان را شکست دهند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی»، هر یک از دو نامزد برجسته دموکرات‌های در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یعنی «هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» که بعنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا برگزیده شود، می‌تواند در رقابت نهایی، «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان را شکست دهند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، با اینحال در صورتیکه «تد کروز» بعنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان برگزیده شود، کلینتون که تاکنون در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها پیشتاز بوده است، با چالش سخت‌تری روبرو خواهد بود.

طبق این گزارش، در سناریویی که وقوع آن محتمل‌تر از دیگر سناریوها است، کلینتون با نسبت 52 درصد به 44 درصد، بالاتر از ترامپ قرار دارد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد اگر روبیو یا کروز بعنوان نامزد نهایی جمهوری خواهان وارد رقابت اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 شوند، شرایط برای کلینتون دشوارتر است. پیش‌بینی می‌شود در آن صورت، 50 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی، روبیو را بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند و 47 درصد به حمایت از کلینتون بپردازند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که کلینتون در مقابل کروز 48 درصد از حمایت رأی‌دهندگان را کسب کرده و کروز از حمایت 49 درصدی برخوردار خواهد بود.

طبق نتایج این نظرسنجی در صورتیکه سندرز به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برگزیده شود و وارد رقابت اصلی شود، در مقابل هر سه نامزد برجسته جمهوری‌خواهان، برتر خواهد بود.

بنا بر این گزارش، سندرز در مقابل کروز از حمایت 57 درصدی برخوردار است، در حالی که که تنها 40 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی در مقابل سندرز از کروز حمایت کردند.

55 درصد از رأی دهندگان آمریکایی اعلام کردند که اگر ترامپ نامزد نهایی شود، از سندرز حمایت می‌کنند و 43 درصد حمایت خود از ترامپ را اعلام کردند. 53 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که اگر روبیو نامزد نهایی جمهوری‌خواهان شود، از سندرز حمایت می‌کنند و 45 درصد حمایت خود از روبیو در مقابل سندرز را اعلام کردند.

طبق این گزارش، سندرز در بین رأی‌دهندگان مرد، جوانان و مستقل‌ها در مقایسه با کلینتون از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

در این نظرسنجی از رأی‌دهندگان پرسیده شد که به کدامیک از نامزدهای برجسته باقیمانده در رقابت‌های انتخاباتی، صرفنظر از حزب آنها، برای مدیریت هفت موضوع مهم، اعتماد دارند.

ترامپ در خصوص موضوع اقتصادی، تروریسم و مهاجرت در صدر لیست قرار داشت و کلینتون گزینه برتر رأی‌دهندگان آمریکایی در موضوع خدمات درمانی، روابط نژادی و سیاست خارجی بود. رأی‌دهندگان به صورت مساوری از ترامپ و کلینتون در خصوص سیاست‌های مربوط به سلاح حمایت کردند

نظرسنجی سی ان ان/او آر سی در بازه زمانی 24 تا 27 فوریه از طریق تلفن با نمونه تصادفی ملی یکهزار و یک آمریکایی صورت گرفته است. نتایج میان نمونه‌ای از 920 رأی‌دهنده ثبت‌نام کرده با حاشیه خطای مثبت و منفی سه درصد به دست آمده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها