کد خبر: ۳۶۶۳۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
کاندیداهای اصلاح‌طلب در استان کرمانشاه همچون بسیاری از حوزه‌های انتخابیه یک «نه» جدی از مردم دریافت کردند و انتخاب قاطعانه کاندیداهای اصولگرا نشان‌دهنده این موضوع است.

به گزارش پایگاه 598، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه با حضور گسترده مردم برگزار شد و این انتخابات در حالی انجام گرفت که دشمنان داخلی و خارجی درصدد زیر سئوال بردن سلامت انتخابات و ایجاد ناامیدی در دل مردم برآمدند.

تمام دسیسه‌های دشمنان همچون فشار بر شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت کاندیداها، تحریم انتخابات، تخریب چهره‌های انقلابی، دوقطبی کردن فضای سیاسی کشور، طرح مباحث تفرقه‌افکنانه، تلاش برای راه‌اندازی فتنه جدید و... همه و همه با نگاه عمیق و هدایت‌های مقام معظم رهبری بی‌نتیجه ماند و ملت بابصیرت ایران اسلامی با حضور گسترده در انتخابات بار دیگر پایبندی به آرمان‌های امام(ره) و شهدا را به جهانیان اثبات کردند.

براساس گزارش فارس، مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان کرمانشاه در این برهه حساس همچون مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافتند و برگ زرین دیگری بر افتخارات این دیار ثبت کردند.

اوج هوشیاری و بصیرت مردم استان کرمانشاه در تمام حوزه‌های انتخابیه با نگاهی گذرا به افراد منتخب و راه‌یافتگان به مجلس کاملا مشخص است که در این گزارش با تجزیه و تحلیل گرایش افراد منتخب به تحلیل بیشتر این مطلب می‌پردازیم.

کرمانشاهیان در حوزه انتخابیه کرمانشاه عبدالرضا مصری با 143 هزار و 928 رای و سید قاسم جاسمی با 106 هزار و 454 رای را انتخاب کردند. عبدالرضا مصری از چهره‌های شناخته شده جریان اصولگرایی است و سوابقی همچون نمایندگی مردم کرمانشاه در مجلس هفتم و نهم، وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم، سفیر ایران در ونزوئلا و... دارد.

سید قاسم جاسمی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس است که از نیروهای اصولگرا و ارزشی این استان به حساب می‌آید و با کارنامه مدیریتی قابل قبول از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است.

سید سعید حیدری‌طیب با 75 هزار و 322 رای و احمد صفری با 53 هزار و 734 رای به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه راه یافتند تا سرنوشت نماینده سوم در دور دوم با رای مردم مشخص شود و از احمد صفری به‌عنوان چهره‌ای یاد می‌شود که گرایش سیاسی برجسته‌ای ندارد و دیگر رقیب وی از کاندیداهای اصولگرایی است که در لیست برخی اصلاح‌طلبان نام وی درج شده بود که این اقدام احزاب اصلاح‌طلب را می‌توان چنین ارزیابی کرد که برای بازیابی هویت سیاسی خویش چنین اقداماتی انجام داده‌اند.

بسیاری از تکذیبیه‌های کاندیداهای انتخابات مبنی بر برائت خویش از لیست‌های جریان اصلاحات موید این مطلب است که اصلاح‌طلبان برای حفظ ظاهر تلاش کردند از افرادی حمایت کنند که امکان راه یافتن آنان به مجلس وجود داشت تا با این حربه عنوان کنند که دارای نفوذ سیاسی و اجتماعی هستند.

حسن سلیمانی در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین با سابقه مشخص اصولگرایی 48 هزار و 891 رای کسب کرد و به مجلس راه یافت و شهاب نادری کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات با کسب 32 هزار و 514 رای به خانه ملت راه پیدا کرد.

فرهاد تجری کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب 32 هزار و 514 رای به‌دست آورد و به مجلس راه یافت. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در حوزه انتخابیه اسلام‌آبادغرب و دالاهو با کسب 53 هزار و 369 رای به مجلس راه یافت. وی با داشتن سابقه مشخص اصول‌گرایی در لیست برخی احزاب اصلاح‌طلب قرار داشت و موضع‌گیری‌ها و عملکرد وی نشان از پیشینه اصول‌گرایی وی است.

براساس این گزارش، حوزه انتخابیه سنقروکلیایی شاهد رقابت دو کاندیدای اصولگرا شامل حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با کسب 10 هزار و 543 رای و محمد عمادی‌رستگار با کسب پنج هزار و 585 رای در دور دوم انتخابات خواهد بود.

بسیاری از دبیران احزاب اصلاح‌طلب و چهره‌های سیاسی این جریان در زمان قبل و حین انتخابات سرسخت و مصرانه مدعی اثرگذاری لیست‌های احزاب در جامعه بودند و ادعا می‌کردند مردم با توجه به این لیست‌ها رای می‌دهند و این موضوع را تعیین‌کننده و اثرگذار عنوان کردند و با این تفاسیر نمی‌توان انتخاب قاطعانه چهره‌های اصولگرا در تمام حوزه‌های انتخابیه را تصادفی عنوان کرد و یا اینکه مدعی شد مردم متوجه گرایش سیاسی این کاندیداها نبوده‌اند.

اصلاح‌طلبان در استان کرمانشاه همچون بسیاری از حوزه‌های انتخابیه در سایر مناطق یک «نه» جدی و قاطعانه از مردم دریافت کردند، چراکه مردم به‌دنبال سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی نیستند و آن‌چه برای مردم دارای اهمیت است، برنامه‌های کاندیداها برای آبادانی منطقه، رفع معضل بیکاری و بهبود شرایط اقتصادی مردم است.

فرافکنی بازی‌های تلگرامی اصلاح‌طلبان امروز به تاکید بر انتخابات در تهران تنها مسکن موقت آن‌ها برای پذیرفتن این شکست سنگین در کرمانشاه است و البته بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب در این استان نشان داده‌اند از پذیرفتن و درک حقیقت عاجز هستند و این ناتوانی در فهم حقایق را می‌توان در رویدادهای گذشته جست‌و‌جو کرد.

اصلاح‌طلبان در استان کرمانشاه در ماه‌های گذشته در نشست‌های داخلی خویش درگیری‌های شدیدی داشتند، به‌گونه‌ای که از گفت‌و‌گوی معمول با یکدیگر ناتوان بوده و با مشت و لگد و الفاظ رکیک به هم حمله کردند که اخبار مربوط به آن در خبرگزاری فارس استان کرمانشاه و رسانه‌های دیگری نیز منتشر شد.

اختلاف درونی جریان اصلاحات و کشاندن یکدیگر به محاکم قضایی و ناتوانی در انتشار لیست واحد به اغلب افراد جامعه اثبات کرد که احزاب و افراد مدعی توسعه‌یافتگی و دموکراسی از ساده‌ترین اصول معاشرت اجتماعی که همانا صحبت مبتنی بر احترام با دیگران است عاجز هستند و قطعا مردم به چنین افرادی برای تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خویش اقبالی نشان ندادند.

بسیاری از کاندیداهای اصولگرا در حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه با پذیرفتن نتیجه انتخابات و تمکین به قانون، به آرای مردم احترام گذاشتند و انتخاب رقبا را به رسمیت شناختند و این یک رفتار سیاسی ارزشمند و مبتنی بر اخلاق مطلوب انتخاباتی است.

نمایندگان اصول‌گرای مردم استان کرمانشاه در دهمین دوره مجلس شورای یک ترکیب مقتدر، متعهد، متخصص، باتجربه، محبوب و مردمی و پایبند به آرمان‌های انقلاب هستند که قطعا می‌توانند با استفاده از توانمندی‌های خویش برای خدمت هر چه بهتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم فهیم این دیار تلاش کنند تا با ایجاد امید در دل مردم، موجب قدرت‌افزایی برای نظام اسلامی شوند.

==============

گزارش از: فاطمه فتحی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها