کد خبر: ۳۶۷۷۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
مديرعامل كارخانه قند ياسوج با بيان اينكه چغندركاران ۱ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان از اين كارخانه طلب دارند،گفت: دولت از واردات شكر سفيد استقبال مي‌كند در حالي كارخانجات قند روبه نابودي است و حتي حاضر نيستند بدهي‌شان به اين كارخانه‌ها را پرداخت كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، كارخانه قند ياسوج به عنوان مادر 49 ساله صنعت كهگيلويه و بويراحمد از يك سال پيش تاكنون تعطيل شده و مسئولان بدون توجه به بيكاري كارگران اين كارخانه به راحتي در كنار مشكلات اين واحد توليدي مي‌گذرند به طوري كه كشاورزان چغندركار استان فارس طلب‌كار از اين كارخانه بعد از نزديك به 2 سال بلاتكليفي كارد به استخوانشان رسيد و در جلوي در اين كارخانه تعطيل تجمع كردند و خواستار پرداخت حق و حقوقشان شدند .

عرقمان 2 سال پيش خشك شد ولي هنوز مزدش را دريافت نكرديم

يكي از كشاورزان چغندكار استان فارس و طلب‌كار از كارخانه قند ياسوج به تسنيم گفت: بعد از 40 سال رفت به سر كلاس درس تصميم گرفتم به شغل شريف كشاورزي رو بياورم ولي كارخانه قند ياسوج پشيمانم كرد.

محمد كشاورز اظهار داشت: براي راه‌اندازي كارخانه قند ياسوج و رونق توليد اين كارخانه چغندر كاشت كرديم و تيشه به زمين زديم تا بلكه درآمدي عايدمان شود ولي چيزي كه گيرمان نيامد بدهكار هم شديم و هيچ كش در اين زمينه جوابگو نيست.

وي عنوان كرد: روايت از ائمه معصوم داريم كه مزد كارگر قبل از خشك شدن عرقش بايد پرداخت شود ولي عرق كشاورزان چغندركار استان فارس بعد از دو سال خشك شدن عرق پيشناني‌شان هنوز در جاده ياسوج-شيراز در رفت و آمد هستند تا بلكه مطالبات خود را از كارخانه قند ياسوج دريافت كنند.

كشاورز ابراز كرد: مگر مي‌شود چغندر كشاورزان استفاده شود تفاله، ملاس و شكر كارخانه قند ياسوج فروش شده باشد ولي حق و حساب كشاورزان پرداخت نشود و بعد وقتي براي گرفتن مطالبات خود جلوي كارخانه جمع مي‌شويم حراست كارخانه با بدترين برخورد خواهان اين باشد كه پيگير حقمان نباشيم.

كارخانه قند براي پرداخت مطالبات كشاورزان امروز و فردا مي‎كند

يكي ديگر از كشاوران چغندركار منطقه بيضا شهرستان سپيدان استان فارس به تسنيم مي‌گويد: مسئولان كارخانه قند ياسوج اسفند سال 92 با مراجعه به منطقه گفتند كه چغندر مورد نياز اين كارخانه را تامين كنيد و نگران هزينه نباشيد زيرا كارخانه به بانك تجارت واگذار شده و اين بانك پشتيباني مي‌كند.

آيت‌الله خادم افزود: ما براي اينكه چغندر مورد نياز كارخانه قند ياسوج را تامين كنيم و به اين اميد كه درآمدي كسب شود زمين اجاره كرديم و هزينه‌هاي فراوان ديگري را متحمل شديم ولي مصداق اين ضرب‌المثل  كه" خواستم چيزي بخورم خودمان را خوردند" نمود پيدا كرد.

وي با بيان اينكه به دليل استفاده از سم دفع آفات در مزرعه چغندر به بيماري سرطان مبتلا شدم، گفت: مسئولان كارخانه قند براي پرداخت مطالباتمان امروز و فردا مي‌كند در گذشته مي‌گفتند اجازه دهيد شكر فروش شود و بعد از آن مي‌گويند بگذاريد اين هفته كارخانه قند را بانك تجارت به بخش خصوصي واگذار كند مالك جديد بدهي‌تان را پرداخت مي‌كند و همين‌طور اين هفته و آن هفته مي‌كنند.

منتظر پرداخت يارانه توسط وزارت جهادكشاورزي هستيم

يكي ديگر از كشاورزان چغندر كار استان فارس نيز به تسنيم گفت: نزديك به 2 ساله كارخانه قند ياسوج مطالبات كشاورزان چغندركار را پرداخت نمي‌كند و هر روز يك وعده مي‌دهد و مدت‌ها پيش تاكنون منتظر يارانه وزارت جهادكشاورزي هستند.

حسين بردبار عنوان كرد: كشاورزان چغندركار هم بدهكار هستند و بايد بدهي خود را پرداخت كنند در حالي كه خودمان در بلاتكليفي هستيم و مسئولان هم زره‌اي بفكر نيستند.

دولت سهيم در نابودي صنعت قند و شكر/كشاورزان 12 ميليارد ريال طلب دارند

مديرعامل كارخانه قند ياسوج در اين زمينه به تسنيم مي‌گويد: واقعيت امر بدون همكاري كشاورزان چغندركار استان فارس فعاليت چغندري كارخانه قند ياسوج امكان پذير نيست و يك ريال ارزش ندارد.

قدرت‌الله حبيبي ميزان مطالبات كشاورزان چغندكار به كارخانه قند ياسوج را يك ميليارد و 200 ميليون تومان اعلام كرد و افزود: كارخانه قند ياسوج يك ميليارد و 400 ميليون تومان از وزارت جهاد كشاورزي بابت يارانه طلب دارد كه قرار بود در سال 93 پرداخت شود ولي هنوز خبري نيست كه در صورت پرداخت اين مبلغ مطالبات چغندكاران پرداخت مي‌شود.

وي بيان كرد: تاكنون براي رفع مشكلات اين كارخانه با مسئولان كشوري از جمله نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه و معاون سابق نظارت راهبري رئيس جمهوري و مسئولان وزارت جهاد كشاورزي داشتيم ولي توجهي نكردند.

حبيبي ميزان مصرف قند و شكر كشور را را 2.5 ميليون تن در سال اعلام كرد و گفت: دولت از واردات شكر سفيد استقبال مي‌كند در حالي كارخانجات قند كشور روبه نابودي است و حتي حاضر نيست بدهي‌شان به اين كارخانه‌ها را پرداخت كنند.

مديرعامل كارخانه قند ياسوج با بيان اينكه مالك كارخانه قند ياسوج بانك تجارت است، عنوان كرد: بر اساس سياست گذاري دولت بانك‌ها بايد واحدهاي صنعتي و توليدي تحت پوشش خود را به بخش خصوصي واگذار كنند كه كارخانه قند ياسوج به مزايده گذاشته شده و تاكنون 3 مشتري براي خريد وارد مذاكره شدند ولي محقق نشد و قراره مشتري آخري تا آخر اين هفته كارخانه را خريداري كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها