کد خبر: ۳۶۷۷۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
کارشناس ارشد مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، افراد بیمار را به رعایت یکسری توصیه‌های دارویی در سفرهای نوروزی توصیه کرد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، دکتر اعظم تویسرکانی، اظهار کرد: بیماران باید در طول سفر داروهای خود را به همراه داشته باشند چه بسا تا زمان پیدا کردن داروخانه در مقصد برای تهیه دارو دچار مشکل شوند.

وی افزود: چنانچه در حال حرکت اتومبیل، قطار، کشتی یا هواپیما دچار سرگیجه و یا حالت تهوع می شوید با مصرف یک یا دو عدد قرص 50 میلی گرمی دیمن هیدرینات، نیم ساعت پیش از شروع سفر و تکرار یک قرص هر چهار تا شش ساعت یکبار در طول سفر می توانید عوارض ناشی از تهوع سرگیجه را برطرف کرد.

تویسرکانی ادامه داد: باید توجه داشت در طول 24 ساعت نباید بیشتر از هشت عدد قرص مصرف شود و در صورت بارداری یا شیردهی باید با داروساز یا پزشک مشورت کرد.

وی گفت: چنانچه به برخی کشورهای عربی سفر می کنید از همراه بردن داروهای آرامبخش مانند داروهای دیازپام، اگزازپام و غیره و داروهای مسکن کدئین دار مانند استامینوفن کدئین و ترکیبات روانگردان جدا خودداری شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین برخی از این کشورها، متهمان به حمل این داروها با مجازات سنگینی روبه رو می شوند و در صورت نیاز به به مصرف این داروها، نسخه پزشک معالج را همراه داشته باشید و یا نسبت به جایگزینی داروها با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

تویسرکانی اظهار کرد: چنانچه به برخی کشورهای آفریقایی یا آسیایی سفر می کنید از نیاز داشتن به تزریق واکسن خاصی مانند مننژیت یا تب زرد پیش از سفر مطمئن شوید.

این کارشناس ارشد معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: برای پیشگیری از گزش حشرات در محیط های گرم و مرطوب و استوایی، پیش بند، حشره کش، پماد و اسپری دفع حشرات را همراه داشته باشید.

وی گفت: همراه داشتن جعبه کمک های اولیه به ویژه در مورد خانواده های دارای فرزند خردسال و همراه داشتن پوشک، شیر خشک، درجه تب، داروهای بدون نسخه مانند شربت تب بر، سرماخوردگی، مولتی ویتامین و آهن، پماد سوختگی، پنبه، گازاستریل و دیگر داروهای کودک در طول سفر ضروری است.

تویسرکانی اضافه کرد: نحوه نگهداری داروها از دکتر داروساز هنگام تحویل دارو پرسیده شود و هیچ گاه داروی خود را در اتومبیل زیر نور آفتاب پارک شده و در شیشه عقب اتومبیل حتی در زمستان قرار ندهید.

کارشناس ارشد مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: داروهای یخچالی را همراه با یخ و یا درون جعبه خنک قرار دهید.

توصیه های دارویی به بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون

وی اظهار کرد: فراهم کردن انسولین در بیماران مبتلا به دیابت و داروهای مصرفی و سرنگ برای تمام مدت سفرلازم است.

تویسرکانی افزود: همراه داشتن دستگاه یا نوار کنترل قند خون، قند حبه ای، نبات، بیسکوییت و آبمیوه برای رفع کاهش احتمالی قند خون و همراه داشتن میان وعده مانند میوه و ساندویچ کوچک توصیه می شود.

وی گفت: بیماران مبتلا به فشار خون بهتر است دستگاه فشار سنج و داروهای خود را همراه داشته باشند و از مصرف مواد حاوی نمک از جمله آجیل و تنقلات و مواد غذایی پرچرب خودداری کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها