يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۸۰۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
حجت الاسلام صدیقی در تجمع بزرگ فاطمی:
امام جمعه موقت تهران در تجمع بزرگ هیأت های عزادار در میدان فاطمی گفت: تشییع جنازه شبانه حضرت زهرا(س)، اعلام مظلومیت وحقانیت امیرالمومنین بود؛ ایشان هم حیاتش و هم تشییع جنازه‌اش، دفاع بود.
به گزارش پایگاه 598، امروز یکشنبه، ۲۳ اسفند ماه به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در میدان فاطمی تهران، تجمع عزاداران فاطمی با حضور هیئت‌های مذهبی و سخنرانی حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

حجت الاسلام صدیقی در این مراسم گفت: حضرت زهرا(س) یک انسان کامل است و مظهر همه صفات جمالیه و جلالیه خداست. حضرت صدیقه طاهره(س) برای دختران الگوی کامل است. در احترام به مادر، نمونه تمام عیار است، انیس مادر و محرم اسرار مادر است. در شکم مادر که بود، به مادرش دلداری داد، به او تسلی داد. مقام حضرت زهرا(س) کمتر از عیسی(ع) نیست. وقتی که فاطمه زهرا(س) متولد شد، به مادرش گفت مادر از این تحریم‌ها نترس. از شرارت این نانجیب‌ها باک نداشته باش. از غربت پدرم، باک نداشته باش، هر حرکت انقلابی و هر قیام و هر خیزشی، مشکلاتی دارد. هیچ‌کس بدون مقاومت و صبر به جایی نرسیده است. هیچ ملتی بدون مقاومت پیروز نشده است. ایشان در دوران پنج ساله‌ای که در کنار مادرشان بودند، هم مادر را از تنهایی درآورد و هم برای پیغمبر(ص) مایه آرامش بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: خدایا این مردم که اینجا آمده‌اند به فاطمه (س) لبیک گفته‌اند و امیدشان فاطمه است. اینها چشم به راه امام عصر(عج) هستند. مردم ایران، یاران امام زمان(عج) هستند. نزدیک به چهار دهه است که قربانی می‌دهند. داشتند نفسی می‌کشیدند که دوباره درِ شهادت باز شد. اینها برای قربانی شدن در راه ولایت نظیر ندارند. بعد از امام(ره) هم نگذاشتند این پرچم روی زمین بیفتد. غرب می‌خواهد مقدسات ما و پیامبر(ص) و قرآن را از بین ببرد. در فتنه ۸۸ هم حرمت امام حسین(ع) را شکستند. خداوند خودش شخصاً ما را دعوت کرده است. در حدیث قدسی، خداوند متعال می فرماید: بندگان گناهکار من نمی‌دانند که من چقدر مشتاق دیدن آنها هستم تا گناهانشان را پاک کنم.

وی افزود: پیغمبر (ص) فرمودند: وقتی فاطمه به من بابا می‌گوید، دلم زنده می‌شود. این مکتب چقدر برای دختران احترام قائل است. این سنگری است که دختران با حجابشان، از حضرت زهرا(س) گرفته‌اند. این لباس‌ نشان می‌دهد که اینها سرمایه‌های ما هستند. پیغمبر(ص) با این مقامش می‌گوید: «وقتی در خانه، دخترم به من بابا می‌گوید، دلم زنده می‌شود».

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین(ع) در مطالبی که باید برای همه ما الگو باشد، درباره حضرت زهرا(س) گفته‌اند: ما مثل دو کبوتر بودیم؛ دو کبوتری که با هم مأنوس‌اند. ما در یک قفس بودیم. اما پر و بال کبوتر را شکستند؛ حضرت امیر(ع) تنها ماند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «زن و شوهر باید مانند دو کبوتر در قفس در کنار هم و مدافع هم باشند» و نیز می‌فرمایند «به خدا در این چند سال که فاطمه با من زندگی کرد، حتی یک بار هم من را به خشم وانداشت. من هم او را ناراحت نکردم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای همه الگو بود، گفت: حضرت زهرا(س)، خیّر است. در سوره «هل اَتی» به همین مضمون اشاره شده است؛ ایشان انسانی است که به دیگران کمک می‌کند و دار و ندارش را در راه خدا می‌دهد. انواع گرفتارها به پیغمبر(ص) مراجعه می‌کردند. آنجایی که پیغمبر(ص) می‌دید که آن فرد دارد ناامید می‌رود، می‌فرمودند: «درِ خانه دخترم فاطمه بروید». اگر مخلص بود، اخلاصش برای رسیدن به بهشت نبود.

امام جمعه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: این انتخابات، لبیک مردم بود. علیرغم تبلیغات غربی‌ها، ما مجلس خبرگان را ترتیب دادیم که دماغِ غربی‌ها به خاک مالیده شد و مجلس انگلیسی و آمریکایی نشد؛ و مجلس ما مجلس ششم و مجلس فتنه گر دیگری نشد. دیگر مجلس فتنه‌گری که بخواهد فتنه ایجاد کند، پیش نخواهد آمد. البته عده‌ای هم بودند که خرج‌هایی کردند و هیچ وقت هم به فکر مردم نبودند، و برای اینکه رأی بگیرند، خرج می‌کردند.

وی گفت: حضرت فاطمه(س) خودش و بچه‌هایش سه شبانه‌روز گرسنه بودند. شعارشان چه بود؟ ما برای کسی این کار را نکرده‌ایم. من با کسی معامله نمی‌کنم. من با خدا معامله می‌کنم. فاطمه زهرا(س) نور الهی است، روح‌الله است. معامله با خدا می‌کند. باز هم اگر دشمنش بیاید، درب خانه‌اش را بزند، به او کَرَم و احسان می‌کند. امام زمان (عج) وقتی تشریف بیاورند، می‌گویند من وقتی نهضت جهانی و انقلاب جهانی را آغاز کنم، خطم همان خط مادرم، فاطمه(س) است. ایشان اول منافقین را از پیش‌رو بر می دارد. حضرت زهرا(س) در مسئله انقلاب و در مسئله جبهه‌داری، خودش، محسنش و رقیه‌اش، پرچمداران این مکتب هستند.

وی در پایان گفت: پیشرفت ما و امنیت ما، مرهون شهدای ماست. امروز دهها شهید را در میدان هفت‌تیر تشییع کردند اما فاطمه زهرا(س) باید شبانه تشییع شود. این اعلام مظلومیت و حقانیت امیرالمومنین(ع) بود؛ برای اینکه نگذارد علی را ببرند، درگیر شد. اگر آن شب، شبانه دفع نمی‌شد، امروز شما اینجا نمی‌آمدید. هم حیاتش، دفاع بود، هم تشییع جنازه‌اش، دفاع بود. فاطمه زهرا(س) هم در جهاد و هم در عشق به ولایت، بالاترین است. از شما تقاضا می‌کنم تسبیحات فاطمه زهرا(س) را تَرک نکنید. قبل از خواب بخوانید، قبل از مسافرت رفتن، بخوانید. نمازهای فاطمه(س) در مفاتیح آمده است. لذا هر جا گیر کردید، بروید سراغ مادر. خداوند مهربان‌تر از فاطمه(س)، مادر نیافریده است. مادر همه ما فاطمه(س) است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها