کد خبر: ۳۶۸۸۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
کارشناس سیاست خارجی آمریکا در واکنش به سخنان اخیر وزارت خارجه آمریکا:
کارشناس سیاست خارجی آمریکا تأکید کرد: اینگونه سخنان بیشتر مصرف داخلی برای گروه های ذی نفوذ لابی یهودی دارد تا بتواننداعتمادشان را جلب کنند.
به گزارش پایگاه 598، رحمن قهرمانپور کارشناس سیاست خارجی آمریکا در گفتگو اختصاصی با ناب نیوز در واکنش به صحبت های اخیرکاندیدای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر رد توافقات هسته ای این دولت با ایران پس از دور جدید ریاست جمهوری اظهار کرد:اینگونه سخنان بیشتر مصرف داخلی برای گروه های ذی نفوذ لابی یهودی دارد تا بتواننداعتمادشان را جلب کنند.

این کارشناس سیاست خارجی آمریکا با تأکید بر اینکه ترامپ افراطی ترین نامزد این دوره انتخابات امریکا است ؛تصریح کرد:بیان کردن اینکونه سخنان موجب شده است که دولت امریکا نیز واکنش نشان دهد لیکن چون جو ایجاد شده مربوط به انتخابات است به این دسته صحبت های نباید اعتماد داشت کاندید منتخب تا به کاخ سفید نرود و واقیعت های سیاسی انجا را درک نکند نباید اقدامات و سخنانی اینچنینی را بیان کند.

وی با بیان اینکه توافقات هسته ای ایران با 5+1 تنها با دولت با امریکا نیست؛ بیان کرد: این توافقات با پنج کشور عضو شورای امنیت و یک کشور که آلمان می باشد بسته شده است که البته این کشور عضو دائمی شورای امنیت نیست نیز و همانطور که می دانید توافق صورت گرفته یک لذا این توافق بین المللی است و یک توافق دو طرفه نمی باشد نیست که یک طرف خارج شود.

قهرمانپوربا اشاره به اینکه این توافق به تأیید شورای سازمان بین الملل رسیده و یک سند بین المللی است ؛ عنوان کرد:چنانچه هر یک از کاندیدهای منتخب ریاست جمهوری آمریکا بخواهند این توافق را نقض کنند در واقع یکی از قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده اند بنابراین نمی شود به حرف این کانیداها تکیه کرد.

این کارشناس سیاست خارجی آمریکا در پایان خاطر نشان کرد:اگر چه حضور دولت امریکا در توافقات ایران با 5+1 واضح است اما ایران با دولت آمریکا توافق دو جانبه منعقد و در حالت کلی دولت هایی که تعهد بین المللی می دهند به این تهعد باید پایبند بمانند که اعتبار بین المللی شان خدشه دار نشود و لذا در آمریکا نیز هر کس سرکار بیاید ملاحظات این چنینی نیز باید داشته باشد چرا که از جانب دولت آمریکا به عنوان نماینده این کشور است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها