أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۴۶۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰ تن از نمایندگان مجلس با امضای طرحی خواستار در نظر گرفته شدن سیاست‌های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در جریان تدوین برنامه ششم شدند. بر اساس این گزارش متن کامل این پیشنهاد که برای طرح در صحن علنی مجلس ارائه شده، به شرح زیر است:

به گزارش پایگاه 598، ده تن از نمایندگان مجلس با امضای طرحی خواستار در نظر گرفته شدن سیاست‌های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در جریان تدوین برنامه ششم شدند. بر اساس این گزارش متن کامل این پیشنهاد که برای طرح در صحن علنی مجلس ارائه شده، به شرح زیر است:

در راستای تحقق گام اول تغییرات در نظام برنامه ریزی کشورمبتنی بر مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی- با تاکید بر ده سال گفتمان سازی برای تبیین الگوی پیشرفت اسلامی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیل موظف می‌شوند ماموریت‌های مندرج در ماده واحده تثبیت رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نظام برنامه ریزی را عملیاتی نموده و گزارش آن را برای بررسی و تکمیل در برنامه هفتم؛در نیمه اول سال پنجم برنامه در اختیار قوای سه‌گانه و نهادهای مرتبط با الگوی پیشرفت قرار دهند:

الف: برای بهبود فضای حاکم بر نهاد خانواده:

1- وزارت آموزش و پروش با همکاری شهرداری‌های مناطق و حمایت های وزارت مسکن و شهرسازی موظف هستند به منظور تقویت ماهیت محلات و تقویت نهاد خانواده رویکرد تمرکز مدارس در محلات را دنبال نمایند.

2- وزارت آموزش و پروش مکلف است به منظور تقویت سلول بنیادین جامعه اسلامی آموزش‌ها و مهارت‌های مرتبط با نهاد خانواده را در تمام پایه‌ها گسترش دهد.

تبصره: تدوین کتب آموزشی مربوطه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم انجام شود.

3- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است به منظور تقویت نقش و حضور بانوان در نهاد خانواده نسبت به تغییر قوانین اشتغال بانوان و آسان‌سازی این قوانین اقدام نماید و لایحه مربوط به قوانین اشتغال بانوان را تا پایان سال دوم برنامه برای تصویب به مجلس تقدیم نماید.

ب: برای تحقق پیش‌گیری بنیادین اسلامی از جرم:

4- قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران موظف است برای جلوگیری از ایجاد و گسترش جرم از مجرای برنامه‌ها و قوانین مصوب با همکاری قوه مقننه؛ زمینه حضور کارشناسان حوزه پیش‌گیری از جرم را در جلسات کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس فراهم آورد.

5- قوه قضائیه جمهوری اسلامی موظف است به منظور گسترش فضای تصمیم‌سازی مبتنی بر پیش‌گیری بنیادین اسلامی از جرم به صورت فصلی در مورد زمینه‌های ساختاری، فرهنگی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی وقوع جرم گزارش‌های راهبردی تفصیلی را منتشر نماید.

ج: برای مقابله با فضای ترجمه‌گرایی در تدوین پایان نامه‌ها:

6- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی موظف است به منظور ارائه راه حل‌های علمی برای مسائل مرحله دولت سازی اسلامی مرکز شناسایی، تفاهم و حمایت از نظام مسائل این مرحله را با تاکید بر استفاده از مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی ایجاد نماید.

د: برای گسترش مقاومت اقتصادی:

7- سازمان اوقاف و امور خیریه مکلف است به منظور حل مشکلات معیشتی مردم و مقاوم‌سازی اقتصاد حداکثر تا ظرفیت 1000 خانوار به ایجاد محله‌های وقفی اقدام نماید.

تبصره: طراحی محله‌ها و معماری آن‌ها باید از اصول الگوی پیشرفت اسلامی تبعیت نماید.

تذکر:

مأموریت های تعریف شده در ماده واحده تثبیت رویکرد الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی در نظام برنامه ریزی کشور؛ با هدفرفع تدریجی عدم توازن های حاد فرهنگی در کشور تعریف شده اند و به استناد اسناد پشتیبان این ماده واحده؛ شناسائی٬ تبیین و رفع عدم توازن های فرهنگی نقطه آغاز بسط دولت اسلامی در همه بخش ها محسوب می شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها