أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۷۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
پرویز پرستویی دبیر کمپین مبارزه مردمی برای جلوگیری از تعدی آمریکا به اموال ایران شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، هنر و هنرمند ایرانی به عنوان سرمایه های ملی در طول تاریخ خود را وامدار مردم سرزمین خود دانسته و شریک رنج ها و شادی های مردم بوده است و اکنون نقش تاریخی خود را با شرکت در کمپین مبارزه برای جلوگیری از برداشت غیر قانونی اموال ملت ایران از سوی دولت امریکا به نمایش گذاشتند.

اوایل اردیبهشت ماه جاری دیوان عالی آمریکا در یک اقدام غیر قانونی حکم برداشت 2 میلیارد دلاری از محل دارایی‌های مصادره شده ایران را به بهانه پرداخت غرامت به قربانیان انفجار بیروت تایید کرد و دولت و ملت ایران در واکنشی گسترده این اقدام را نقض قوانین بین المللی و سرقت آشکار یک دولت از یک ملت دانستند.

اگر هنر دیپلماسی در مردان سیاستمدار جلوه می کند ، دیپلماسی هنر در هنرمندان و آثار فاخر یک سرزمین تبلور می باید و از دیرباز به عنوان یک وسیله در خدمت هدف والای هویت و حیات یک ملت مورد توجه بوده است.

هنر به عنوان یک زبان بین‌المللی یکی از ابزارهای بسیار مهم تأثیرگذاری فرهنگی است و استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تقویت ارتباط با ملت‌های دیگر امروزه امری غیر قابل انکار است.

اکنون هنرمندان کشور هم صدا با ملت ایران وارد کارزار و کمپین مبارزه مردمی برای جلوگیری از یرداشت غیر قانونی اموال ملت ایران از سوی آمریکا شده اند و در همین راستا چهارشنبه شب پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینما به عنوان دبیر کمپین بزرگ این مبارزه مردمی انتخاب شد.

این هنرمند پس از انتخاب خود به عنوان دیر این کمپین اعلام کرد: ما مردم ایران آنقدر در پیچ و خم حوادث روزگار آبدیده شده ایم که بخواهیم و بتوانیم قدرتمندانه خواسته های به حق خود را از روش های قانونی و مدنی پیگیری کرده و بهانه به دست دشمنان این مرز و بوم ندهیم؛ هرکس از هر قشر و سلیقه که این آب و خاک را دوست دارد با شرکت در این گردهمایی بزرگ ملی به دیگر جهانیان نشان دهد که هرگز نخواهد گذاشت حق فرزندانش از گلوی هیچ کس به راحتی پایین برود.

در متن این کمپین خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، آمده است: ما امضا کنندگان این بیانیه به عنوان جمعی از ملت ایران درخواست داریم به نامه اعتراضی دولت خود به جنابعالی در مورد حکم دادگاه های امریکا درباره برداشت غیرقانونی 2 میلیارد دلار از اموال ما در این کشور کاملا توجه کرده و از این امر که خلاف رویه بین المللی است به شدت و قاطعانه جلوگیری کنید.

از زمان تشکیل این کمپین تاکنون هنرمندان زیادی به آن پیوسته اند که برخی از آنها شامل «داوود رشیدی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشد مشایخی، جمشید ارجمند، ژاله علو، احترام برومند، مجتبی راعی، ابراهیم حاتمی کیا، مجید مجیدی، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، فاطمه معتمد آریا، سیدرضا میرکریمی، کیومرث پوراحمد، ابراهیم مختاری، پوران درخشنده، محمدحسین حقیقی، کمال تبریزی، فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی، محمدمهدی عسگرپور، علیرضا داوودنژاد، ناصر عنصری، شادمهر راستین، حسین یاری، جمال شورجه، فرزاد موتمن، جعفر پناهی، سعید سهیلی، نرگس آبیار، همایون ارشادی و مهران رجبی» هستند.

شمار هنرمندان و دیگر اقشار مختلف شرکت کننده به این کمپین رو به افزایش است و جمع آوری امضا برای ارسال به سازمان ملل در سایت www.hhnews.ir انجام می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها