کد خبر: ۳۸۰۳۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
«ترميم كابينه» و «ناكارآمدي وزرا» ترجيع‌بندي است كه بعد از تغيير تركيب مجلس در اظهارات شخصيت هاي اصلاح طلب و نمايندگان راه يافته به مجلس دهم مشاهده مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «ترميم كابينه» به علت «ناكارآمدي هاي دولت» ترجيع‌بندي است كه بعد از تغيير تركيب مجلس در اظهارات شخصيت هاي اصلاح طلب و نمايندگان راه يافته به مجلس دهم مشاهده مي‌شود.

روزنامه اصلاح طلب «آرمان» روز شنبه 95/03/22 به ناهماهنگي و ناكارآمدي كابينه روحاني پرداخت و نوشت: دولت براي  ارائه كارنامه خود لازم است كه به بازنگري و تغيير در كابينه خود بينديشد، چرا كه تيم سياسي و اقتصادي دولت آقاي روحاني توانمند و قوي هستند اما هماهنگ نيستند و اكنون مشكلات موجود در دو حوزه سياسي و اقتصادي به خوبي خود را نشان مي‌دهد و اين تيم در اين حوزه ضعيف عمل مي‌كنند.

رفع معضلات و همچنين برآوردن مطالبات و خواسته‌ها موجب اميدواري مردم مي‌شود و از سوي ديگر بستر مناسبي را براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده فراهم مي‌كند. چندي پيش مطرح شد كه آقاي روحاني موافق تغيير كابينه در مدت باقيمانده نيست. البته بازنگري در كابينه يك واقعيت است كه دولت يازدهم بايد پذيراي چنين واقعيتي باشد و اين تغيير مي‌تواند ثمرات فراواني براي كشور، دولت و مردم به همراه داشته باشد.

امروز نيز روزنامه فرهيختگان با مطرح كردن سوال «كابينه دولت يازدهم چقدر نياز به تغيير دارد و اين اصلاحات در چه حوزه‌هايي بايد صورت گيرد؟» به سراغ برخي اصلاح طلبان رفته و نظر آنان را در اين خصوص جويا شده است كه در ادامه مي خوانيد.

محمدجواد حق‌شناس، عضو حزب اعتماد ملي مي گويد: گرچه ما اصلاح‌طلبان حامي دولت آقاي روحاني هستيم اما اين موضوع نمي‌تواند منجر به سكوت و عدم انتقاد شود. به عقيده ما كابينه آقاي روحاني نياز به ترميم دارد و دولت براي اين ترميم و اصلاحات وقت چنداني هم ندارد. تنها يك سال به پايان عمر دولت يازدهم باقي مانده است و رئيس‌جمهوري براي پيشبرد وعده‌هايش نياز دارد كه دست به تغييراتي در كابينه بزند، مخصوصا اكنون كه مجلس، مجلسي همسو با دولت است و نمايندگان حامي دولت هستند. ممكن است برخي با تغيير كابينه مخالف باشند كه بنده معتقدم اين مخالفت‌ها براي ناكارآمد جلوه‌دادن عملكرد آقاي روحاني است تا در برنامه‌ها و عملكرد دولت تغييري حاصل نشود.


حسين كاشفي، فعال سياسي اصلاح‌طلب اينچنين پاسخ مي دهد: مجلس فعلي برخلاف مجلس نهم مجلس معتدلي است و نمايندگان آن به دنبال همكاري با دولت يازدهم هستند. از اين رو دولت و شخص رئيس‌جمهوري بايد از اين فرصت نهايت استفاده را بكنند تا دولتمردان خود را همسوتر با خود كند و با همكاري و همياري مجلس دولت را يك‌دست‌تر كند تا مطالبات مردم را بتواند با سرعت بيشتري محقق كند. فرمانداران و استانداران نماينده تام‌الاختيار دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها هستند و عدم همسويي آنان با دولت موجب عدم اجراي برنامه‌هاي دولت و در نهايت يأس و دلسردي را به دنبال خواهد داشت. علاوه‌بر اين در سطح وزيران نيز دولت نياز به بازنگري دارد و بايد وزرايي را كه با سياست‌هاي دولت همسو نيستند، تغيير دهد. ترميم كابينه نياز ضروري دولت است.

 
علي‌اكبر اوليا، نماينده اصلاح‌طلب مجلس هشتم نيز عنوان مي كند: قطعا خود دولت بهتر از هر نهاد و گروهي تشخيص مي‌دهد كه كابينه چقدر به ترميم نياز دارد و اين ترميم بايد در چه بخش‌هايي صورت گيرد. اكنون سه سال از عمر دولت گذشته و دولت و شخص آقاي روحاني به خوبي بر نقاط ضعف و قوت وزارتخانه‌ها وقوف دارند. قطعا تصميماتي كه آقاي روحاني در ابتداي دولت يازدهم گرفتند، متاثر از فضاي خاصي بود كه در آن دوره وجود داشت.

حال بايد ديد كه آيا حسن روحاني حاضر خواهد شد در سال جاري درخواست اصلاح‌طلبان و رسانه هاي حامي خود را براي ترميم و تغيير در دولت اجرا كند؟ يا اينكه كماكان بر نگهداري وزراي پير و ناكارآمد در كابينه خود اصرار دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها