يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۴۹۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۶ تير ۱۳۹۵
با توجه به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه توجه بیشتر دولت به رونق تولید و اشتغال در این استان ضروریست برخی بنگاههای استان دچار مشکل تولید، اشتغال یا تعطیلی شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، برخی فعالان تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه در آستانه سفر حسن روحانی رئیس جمهور به استان کرمانشاه خواستار توجه بیشتر دولت به رونق تولید و کسب و کار و رفع مشکل تولید در این استان شده‌اند.

به اعتقاد آنها رکود اقتصاد در کشور و واردات بی رویه و قاچاق کالا هم باعث مشکل بیشتر برای بنگاههای تولیدی کشور شده است، دولت باید در جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به تولید داخلی توجه بیشتری کند و مشکل بنگاههای تولیدی را با تدبیر حل کند.

در این زمینه برخی بنگاهها و صنایع استان کرمانشاه که دچار مشکل تولید و بیکاری کارگران شده‌اند، برای توجه بیشتر دولت ارائه می‌شود. 

وضعیت شرکت‌های بحرانی استان کرمانشاه

به عنوان مثال می‌توان به شرکت نویدآور سنقر تولید کننده محصولات کاغذ و کارتن است.

بررسی وضعیت کارگران این بنگاه نشان می‌دهد، در اسفندماه سال 1394 تعداد 102 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 56 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 46 نفر مشغول به کار هستند.

همچنین شرکت کیمیا ورزان مهر غرب برای تولید محصولات اسید است که متأسفانه خط تولید آن تعطیل است.

وضعیت کارگران این بنگاه نشان می دهد، تعداد 120 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین الان فقط 6 نفر مشغول به کارند که آنان نیز در امر نگهبانی به کارگیری شده‌اند.

در شرکت آراد غرب در استان کرمانشاه که به تولید قفل و کلید درب اتومبیل مشغول بود، وضعیت کارگران نشان می‌دهد، تعداد 120 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 114 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 6 نفر مشغول کار هستند که آنان نیز در امر نگهبانی به کارگیری شده‌اند.

در شرکت چینی کرد تولید کننده کاشی و سرامیک هم به خاطر رکود ساخت و ساز و واردات چینی دچار کاهش تولید شده است.

بررسی وضعیت کارگران نشان می‌دهد، تعداد 781 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 271 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 498 نفر مشغول کار هستند.

در شرکت کاشی بیستون که تولید کننده کاشی و سرامیک است، وضعیت کارگران نشان می‌دهد، تعداد 300 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 90 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 210 نفر مشغول کار هستند.

در شرکت کاشی کرد دیگر بنگاه اقتصادی کرمانشاه که به تولید کاشی و سرامیک مشغول است، وضعیت کارگران حاکی از ان است که تعداد 174 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 166 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 8 نفر آن هم در بخش نگهبانی مشغول کار هستند.

در شرکت کرپ‌ناز دیگر بنگاه اقتصادی کرمانشاه که به تولید پارچه می‌پردازد، وضعیت کارگران نشان می‌دهد، تعداد 220 نفر مشغول به کار هستند.

شرکت پویا غرب تولید کننده محصولات کابل و سیم برق در استان کرمانشاه است که وضعیت کارگران نشان می‌دهد، تعداد 110 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 36 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 74 نفر مشغول کار هستند.

شرکت نورد فولاد تولید کننده محصولات آهن‌آلات (میلگرد) است که وضعیت کارگران نشان از آن دارد که تعداد 47 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 35 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 12 نفر مشغول کار هستند.

در شرکت صنعت‌گستر سدید تولید کننده قطعات خودرو (شاسی ماشین‌های نیمه‌سنگین) ، وضعیت کارگران حاکی است، تعداد 120 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 40 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 80 نفر مشغول کار هستند.

همچنین در شرکت آسیا بافت بیستون با تولید محصولات فرش و نخ‌ریسی نیز نشان می‌دهد، وضعیت کارگران نشان می‌دهد، تعداد 120 نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که از این بین تعداد 110 نفر اخراج شده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد 10 نفر مشغول کار هستند.

در بررسی برخی بنگاههای تولیدی استان کرمانشاه نشان می‌دهد، در این مدت و از مجموع 11 شرکت فوق تعداد حدوداً 1032 نفر در سطح استان کرمانشاه از کار بیکار شده‌اند.

کارافرینان و فعالان اقتصادی کرمانشاه از رئیس جمهور انتظار دارند، راه حل عملی برای حل مشکل تولید و اشتغال استان کرمانشاه تدبیر کنند و از بیکاری و رکود بیشتر صنایع داخلی جلوگیری کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها