کد خبر: ۳۸۵۲۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۸ تير ۱۳۹۵
سايت خبري اي دبليو دي عكس‌هاي هواپيماي عربستان سعودي كه در فرودگاه اسرائيلي بن گورين فرود آمده است را منتشر كرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ديپلماسي ايراني، سايت خبري بين المللي "اي دبليو دي" خبر داد كه عربستان سعودي براي نخستين بار پرواز مستقيم ميان فرودگاه هاي خود با فرودگاه هاي اسرائيل برقرار كرده و از دو پرواز هواپيمايي خود به فرودگاه بن گوريون رونمايي كرده است.


به گزارش پايگاه خبري تحليلي الراي تونس، سايت خبري اي دبليو دي عكس هاي هواپيماي عربستان سعودي كه در فرودگاه اسرائيلي بن گورين فرود آمده است را منتشر كرد.

در همين رابطه عبدالله مهيوب، سخنگوي وزارت امور خارجه عربستان به خبرگزاري فرانس پرس گفت: «مفتخرم كه به اطلاعتان برسانم كه هواپيماهايي از طراز بوئينگ 787 در روز 7 جولاي ساعت 7 به وقت گرينويچ در فرودگاه بن گوريون به زمين نشست. همچنين قرار است به زودي پروازهايي از شهرهاي مختلف عربستان به اسرائيل برقرار شود.»

وي همچنين گفت كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل از اين اقدام عربستان با قدرت حمايت مي كند و اصرار دارد كه پروازهاي هواپيمايي هاي عربستان به اسرائيل افزايش يابد.

اي دبليو دي در اين باره مي نويسد كه هدف نتانياهو از اين حمايت اين است كه مي خواهد اسرائيل را از انزواي روزافزوني كه در منطقه و محيط عربي اش دچار است، خارج كند.  

در همين رابطه عبدالله العتيبي، معاون وزير حمل و نقل عربستان سعودي به پايگاه خبري اي دبليو دي گفت: «آمادگي هاي لازم انجام شده و اگر مذاكرات به خوبي پيش روند خود را آماده انجام هفته اي يك پرواز به تل آويو خواهيم كرد.»

سايت اي دبليو دي درباره توافق عربستان و اسرائيل براي افزايش پروازهاي مستقيم به فرودگاه هاي يكديگر مي نويسد كه بازار بورس تل آويو وضعيت مناسبي دارد و براي بسياري از سرمايه گذاران جذاب است و اسرائيل به زودي به مكاني رقابتي براي ثروتمندان عرب براي سرمايه گذاري سخاوتمندانه آنها در سرزمين يهود تبديل خواهد شد.

در همين رابطه گفته مي شود ملك سلمان به وزير حمل و نقل خود توصيه كرده است كه با دوستان اسرائيلي همكاري بيشتري داشته باشد تا تحول تاريخي در روابط دو طرف تسهيل شود.

معاون وزير حمل و نقل عربستان همچنين گفت: «تصميم به برقراري پرواز مستقيم ميان عربستان و اسرائيل در كابينه دولت هاي دو طرف مورد بررسي قرار گرفته و در آخر تاييد شده است. تل آويو و بندر شهر حيفا دو شهري هستند كه احتمالا عربستان به آنها پرواز مستقيم خواهد داشت.»

وي درباره هدف از انجام اين پروازها گفت: «ساكنان بيت المقدس شرقي از اعرابي هستند كه در كشورهاي عربي خليج ]فارس[ آشنا و نزديكاني دارند كه اين پروازها مي تواند به ديدار آنها با نزديكانشان كمك كند.»

سايت اي دبيلو دي همچنين مي نويسد با وجود اين كه روابط ديپلماتيكي ميان اسرائيل و عربستان وجود نداشته است اما دو طرف هيچ گاه با هم دشمن هم نبوده اند، تا اين كه دشمن مشترك آنها يعني ايران نمايان شد و دو طرف تصميم گرفتند براي رويارويي با دشمن مشتركشان روابط خود را به يكديگر نزديك كنند. روابط عربستان و اسرائيل در دوران بنيامين نتانياهو بسيار متحول شد تا آن جا كه نخست وزير اسرائيل از حمله نظامي عربستان به يمن حمايت كرد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها