کد خبر: ۳۸۷۴۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
توفان شدید و سهمگین «نیدا» که از اواسط هفته جاری بخش های وسیعی از چین و منطقه هنگ کنگ را تحت تاثیر خود قرار داده، خسارات مالی فراوانی در مناطق یاد شده به بار آورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، این توفان که بر اساس گزارش سازمان هواشناسی چین سرعت آن به 151 کیلومتر بر ساعت برآورد شده، زندگی 495 هزار نفر از مردم استانهای واقع در جنوب و جنوب شرق این کشور را تحت تاثیر خود قرار داد و 510 میلیون یوان (76.9 میلیون دلار) خسارت به تاسیسات زیربنایی وارد کرده است.
 
 
 
این توفان همچنین باعث شد 37 هزار نفر در مناطق توفان زده چین مجبور به ترک خانه های خود شوند.
 
اداره هواشناسی چین اعلام کرد که هم اکنون بالغ بر 2 هزار نفر نیازمند کمک های فوری هستند و دولت به منظور کمک به حادثه دیدگان هزاران سرباز و نیروهای ارتش را به منطقه گسیل کرده است.
 
توفان «نیدا» همچنین باعث شد فعالیت های تجاری و شبکه های حمل و نقل در مناطق یاد شده دچار اختلال شوند و برنامه حرکت 200 قطار مسافربری و دهها پرواز به حالت تعلیق درآید.
 
گزارش ها حاکی است که 300 خانه در مناطق مختلف استانهای گوانگ دونگ، شانشی و یون نان تخریب شده و به 2 هزار و 400 باب منزل مسکونی آسیب جدی وارد شده است.
 
 
 
وزارت خدمات و شهروندی چین نیز گزارش کرد که از 19 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاوزی که تحت تاثیر این توفان قرار گرفته، 2 هزار و 700 هکتار به طور کامل تخریب شده است.
 
همچنین از هنگ کنگ نیز خبر می رسد که توفان قدرتمند «نیدا» در این منطقه که با وزش بادهای تند و باران های سیل آسا همراه بوده، باعث تعطیلی و متوقف شدن فعالیت مراکز تجاری و لغو دهها پرواز در این شهر شده است.
 
سرعت این توفان در هنگ کنگ که اولین توفان سهمگین در سال جاری در این منطقه محسوب می شود، 145 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
 
در پی وقوع این حادثه طبیعی، بیش از 150 پرواز در فرودگاه هنگ کنگ لغو شد و فعالیت اتوبوس ها، قطارها و کشتی ها نیز متوقف گردید.
این در حالیست که سازمان حوادث غیرمترقبه هنگ کنگ به مردم هشدار داده که مراقب طغیان رودخانه ها نیز باشند.
 
وقوع توفان های سیل آسیا و مرگبار در جنوب و جنوب شرق چین، هنگ کنگ و تایوان به واسطه نزدیکی به سواحل آب های آزاد در فصل بهار و تابستان (اردیبهشت تا مرداد)، مسئله ای است که همه ساله برای مدتی زندگی اهالی این مناطق را مختل کرده و با بحران جدی مواجه می کند.
در جریان بارندگی و توفانهای دو ماه اخیر در چین تاکنون بالغ بر 100 نفر جان خود را از دست دادند و صدها نفر زخمی و مفقود شدند.
 
در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها