کد خبر: ۳۸۸۰۴۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور اعلام کرد آمارهای رسمی نشان می‌دهد نزدیک به ۸ میلیون فارغ‌التحصیل در کشور بیکارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ظهر امروز نشست افتتاحیه نخستین دوره فرهنگی ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی معلمان ویژه مهارت‌آموزان ماده 28 برگزار شد؛ این دوره که از 17 تا 21 مردادماه ادامه دارد با حضور مهارت آموزان استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، فارس و یزد در پردیس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان برگزار می‌شود.

غلامرضا کیانی در آیین افتتاحیه این طرح با اشاره به شیوه‌های جذب آموزش و پرورش، اظهار کرد: ماده 28 یعنی پذیرش افرادی که حداقل مدرک کارشناسی را از دانشگاه‌های مختلف کشور دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه درباره چرایی پذیرش معلم از طریق ماده 28 با استفاده از دو منظر عدالت و بهینگی منابع، افزود: آمارهای رسمی نشان می‌دهد در کل کشور حدود 8 میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم، با چه منطقی کسانی که در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده‌اند و فرصت اشتغال و زندگی را از خودگرفته‌اند، باید از لحاظ شغلی مشکل داشته باشند؟

معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: چرا و به چه دلیلی تنها دانشگاه فرهنگیان باید از طریق آزمون سراسری نیرو بگیرد؟ آیا محروم کردن این تعداد از افراد برای ورود به عرصه معلمی قابلیت دفاع دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز که وضع اقتصاد دگرگون شده، استعدادها زیاد شده و بهره‌وری آموزش شیوه‌های دیگری دارد؛ این با بهینگی منابع سازگاری ندارد که همه نیروی موردنیاز تربیت معلم از یک شیوه تأمین شود.

معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور ابراز داشت: طبق مصوبه هیأت امنای دانشگاه که رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم و نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از اعضای آن هستند، دانشگاه فرهنگیان باید شیوه‌های متنوعی برای پذیرش نیرو داشته باشد که یکی از آنها ماده 28 است.

کیانی در ادامه با اشاره به اینکه ارزشیابی کیفیت دارای دو ساز و کار کنترلی و بهبودبخشی است، گفت: ما همچنین موظف به پاسخگویی در قبال آموزش و پرورش در نقش صیانتی، خود دانشگاه در نقش حیثیتی و اعتبار دانشگاه و دانشجو در نقش حمایتی هستیم.

وی در پایان درباره مؤلفه‌های ارزشیابی و تأیید اصلح، تصریح کرد: مؤلفه‌های دانشی که شامل بخش عمومی و تخصصی است و مؤلفه‌های عملکردی که شامل حرفه‌ای و فرهنگی است در ارزشیابی مؤثر خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها