کد خبر: ۳۸۸۴۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
سنت کاروان ورزش ایران در تمام ادوار بازی‌های المپیک همیشه این بوده که در هفته دوم این بازی‌ها مدال‌آوری کرده است؛ هفته‌ای که نمایندگان کشورمان در سه رشته وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی به میدان می‌روند؛
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه شرق، سنت کاروان ورزش ایران در تمام ادوار بازی‌های المپیک همیشه این بوده که در هفته دوم این بازی‌ها مدال‌آوری کرده است؛ هفته‌ای که نمایندگان کشورمان  در سه رشته وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی به میدان می‌روند؛ اگرچه در المپیک ٢٠١٢ لندن این طلسم شکسته شد و دوومیدانی ایران به وسیله احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک به یک مدال نقره ارزشمند دست یافت؛ اما در المپیک ٢٠١٦ هم پیش‌بینی می‌شود سبد مدالی کاروان کشورمان مثل دوره‌های قبل با همان سه رشته پر شود.مردم از بامداد شنبه منتظر مدال‌آوری پیاپی کاروان ایران هستند.
 
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و اهالی ورزش، کیانوش رستمی، وزنه‌بردار پرامیدی است که قرار است چراغ این کاروان را در ریو روشن کند و ایران را به اولین طلایش در ریو برساند. وزنه‌بردار دسته ٨٥ کیلوگرم کشورمان از ساعت ٢:٣٠ بامداد شنبه به روی تخته می‌رود تا کاری کند کارستان.رکوردشکنی دو ماه پیش کیانوش رستمی در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر آن‌قدر در وزنه‌برداری جهان سروصدا به پا کرد که از همان موقع او را به عنوان بخت نخست قهرمانی المپیک ریو در این دسته معرفی کردند.
 
رکورد دوضرب دسته ٨٥ کیلوگرم وزنه‌برداری دنیا تا پیش‌از‌این با ٢١٨ کیلوگرم در اختیار «ژانگ ای»، وزنه‌بردار چینی، بود که وزنه‌بردار کرمانشاهی کشورمان بعد از ١٨ سال با مهار ٢٢٠ کیلوگرم آن را به نام خود ثبت کرد.رستمی که با ٢٢٠ کیلوگرم در صدر استارت‌لیست المپیک است، سورپرایز دیگری برای طرفدارانش دارد؛ سورپرایزی که به گفته خودش همه آن را در المپیک ریو خواهند دید: «مطمئن باشید که کیانوش واقعی را در المپیک خواهید دید.
 
من برای زدن این رکورد زیاد به خودم فشار نیاوردم. من در المپیک اول بیشتر از همه سعی می‌کنم خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم. ان‌شاءالله اگر موقعیتش بود، حرکات قشنگ‌تری را هم خواهم زد».کیانوش در حالی دوران اوج قهرمانی خود را سپری می‌کند که البته با مصدومیت کوچکی از ناحیه زانو هم دست‌به‌گریبان است؛ اما به گفته خودش جای نگرانی نیست و با چند جلسه فیزیوتراپی در ریو برطرف شده است. این دومین تجربه حضور قهرمان وزنه‌برداری جهان در بازی‌های المپیک است.
 
 او پیش‌از‌این در المپیک ٢٠١٢ لندن شرکت کرد و صاحب مدال برنز شد؛ اما به‌تازگی اعلام شده که با مثبت‌شدن نمونه دوپینگ «آپتی اوکادوف»، مدال برنز رستمی به نقره تبدیل خواهد شد و جای این وزنه‌بردار روس را در رده‌بندی این بازی‌ها خواهد گرفت.پس از رقابت رستمی در بامداد شنبه، دیگر وزنه‌برداران هم به ترتیب روی تخته می‌روند. مسابقات کشتی از یکشنبه شروع می‌شود. تکواندوکاران ایران هم از چهارشنبه مسابقات خود را آغاز خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها