کد خبر: ۳۸۹۹۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
مردم "قدرت خريد" ندارند/
رئيس اتحاديه لوازم خانگي استان اصفهان با بيان اينكه بازار لوازم خانگي درگير ركودِ سنگين است، گفت: مردم امروز قدرت خريد ندارند و تقريبا در هر هفته ۳، ۴ مورد جديد به تعطيلي واحدهاي صنفي ما اضافه مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، اكبر زادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم، با اشاره به وضعيت بازار لوازم خانگي اظهار داشت: بازار لوازم خانگي همچون اصناف ديگر درگير مشكل ركود است، حتي مي‌توان گفت ما بيشتر از بخش‌هاي ديگر بازار مسئله ركود را مشاهده مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه وقتي بازار ساخت و ساز مسكن دچار ركود سنگين است، همه اصناف ديگر نيز درگير اين مشكل مي‌شوند، افزود: همه مشاغل به نوعي وابسته به ساخت و ساز است و زماني كه ساختمان‌سازي راكد باشد خانه‌اي ساخته نمي‌شود كه مردم بخواهند آن را از لوازم خانگي پر كنند، مردم امروز قدرت خريد ندارند و اين مسئله به روشني در بازار ديده مي‌شود.

رئيس اتحاديه لوازم خانگي استان اصفهان با اشاره به تعطيلي واحدهاي صنفي فروش لوازم خانگي گفت: بسياري از واحدهاي صنفي پروانه كسب ندارند و بعد از مدتي تعطيل مي‌شوند، برخي ديگر به دليل بالا بودن اجاره‌ها و ركود بازار توانايي ادامه فعاليت را نداشته و اين شغل را ترك مي‌كنند و بايد گفت تقريبا در هر هفته، 3، 4 مورد جديد به تعطيلي واحدهاي صنفي ما اضافه مي‌شود.

وي پيرامون مبارزه با قاچاق كالا و تأثير آن در بازار داخلي خاطرنشان كرد: واردات قاچاق بيشترين ضربه را به توليدكننده داخلي مي‌زند، برخي كسبه‌ها جنس را به صورت قانوني وارد مي‌كنند اما برخي ديگر از راه‌هاي غيرقانوني. اجناسي كه به صورت غيرقانوني وارد بازار مي‌شوند از نظر قيمت 30، 40 درصد ارزان‌تر است و مردم به سمت آن جذب مي‌شوند.

زادمهر ادامه داد: اميدواريم با مبارزه جدي كه در حال انجام است و اجناس قاچاق امحا مي‌شود نتيجه خوبي حاصل شود، امحا كردن لوازم قاچاق بهترين راه براي مبارزه است چون اگر اين اقدام انجام نشود سودي نصيب دولت شده و از طرف ديگر همان اجناس به دست مصرف كننده رسيده و به دنبال آن توليدكننده داخلي متضرر مي‌شود.

رئيس اتحاديه لوازم خانگي استان اصفهان تصريح كرد: وقتي جنس قاچاق به طور كلي نابود شود به نفع توليدكننده است و در غير اين صورت دردي از دردهاي توليدكنندگان داخلي دوا نمي‌شود.

وي برگزاري برخي نمايشگاه‌ها را در ايجاد ركود براي اصناف موثر دانست و گفت: اجناس نمايشگاه‌ها ارزان‌تر از بازار به دست مصرف‌كننده نمي‌رسد، چون فروشنده هزينه زيادي را براي برپا كردن غرفه متحمل شده و به دنبال جبران هزينه است، از طرف ديگر جلوي سود كسبه بازار نيز گرفته مي‌شود.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها