يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۸۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
رئیس انجمن انبوه سازان تهران به مهر اعلام کرد؛
رئیس انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به اظهارات وزیر راه وشهرسازی درباره ۸ برابرشدن میزان تسهیلات خرید مسکن گفت: میزان پرداختی وام مسکن ۴ برابر شده است نه ۸ برابر.

به گزارش پایگاه 598، حسن محتشم در گفت و گو با خبرنگار مهر،  گفت: باتوجه به سیاست صندوق پس انداز مسکن یکم، ۱۶۰ میلیون تومان به زوجین داده می شود و در واقع هرکدام ازآنها ۸۰ میلیون تومان وام دریافت می کنند، برهمین اساس میزان پرداختی وام مسکن ۴ برابر شده است.

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد که میزان تسهیلات خرید مسکن در سه سال گذشته و از آغاز به کار دولت یازدهم ۸ برابر شده و از ۲۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است.  

محتشم افزود: ۴ برابرشدن میزان تسهیلات خرید مسکن نیز مربوط به خانه اولی هاست و سایر تسهیلات خرید افزایش چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش ۴ برابری میزان پرداختی تسهیلات خرید مسکن خانه اولی ها، درسه سال گذشته، مسکن همچنان در رکود است و حجم معاملات خرید و فروش نسبت به دوران رونق، کاهش چشم گیری داشته است.

به گفته محتشم، دلیل عدم افزایش حجم معاملات در سال های گذشته را می توان در سیاست های اتخاذ شده ازسوی دولت و کاهش نرخ تورم جست و جو کرد.

این فعال حوزه مسکن اظهارکرد: دولت در ابتدای فعالیت و درسال ۹۲ با تورم ۴۰ درصدی مواجه بود و برای کاهش این رقم به زیر ۱۰ درصد درسال جاری، مجبور به اعمال سیاست های انقباضی شد که این موضوع حجم نقدینگی در بازار را کاهش داد و چرخه اقتصاد را کند کرد.

وی اضافه کرد: مهار تورم در سه سال گذشته اگرچه تبعات مثبتی به همراه داشت اما یکی از آثار منفی آن کاهش پس انداز مردم و افت معاملات خرید و فروش مسکن بود.

محتشم تصریح کرد: دراین شرایط اگرچه افزایش میزان تسهیلات خرید و ساخت مسکن و همچنین کاهش نرخ سود توانست تاحدودی به متقاضیان خرید مسکن کمک کند اما افزایش قدرت خرید مردم و رونق بازار مسکن به سرعت چرخه اقتصاد کلان وابسته است.

رئیس انجمن انبوه سازان بااشاره به اهمیت عوامل مختلف در رونق بازار مسکن، بیان کرد: درصورتی که شرایط اقتصاد کلان بهبود یابد، حوزه مسکن هم به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی تحت تاثیر قرار می گیرد و به همراه آن قدرت خرید مردم افزایش یافته و حجم معاملات  رشد می کند.

وی معتقد است: با بهبود سرعت چرخه اقتصادی، افزایش درآمد سرانه ورشد میزان پس انداز متقاضیان خرید مسکن، شاهد افزاش حجم معاملات خرید و فروش خواهیم بود و افزایش تسهیلات دراین میان چندان اثرگذار نخواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها