کد خبر: ۳۹۱۹۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
من از ابتدا همین مطلب را‏‎ ‎‏مى گفتم که علما شأنشان نیست مسئولیت دولتى بپذیرند؛ خیال مى کردم که بدون آنها‏‎ ‎‏کارها درست مى شود. ولى پس از مدتى دیدم که اگر به این وضع باقى بمانیم، اصل اسلام‏‎ ‎‏هم در خطر مى افتد.

رخدادهای 14 شهریور 62

چکیده :

  • امام خمینی: آن مقدارى که اسلام از عالم هاى بى تقوا صدمه دیده است، معلوم نیست از‏‎ ‎‏مردم عادى دیده باشد.

 

  • به دنبال پیام امام به مسلمین جهان مدینه دیروز شاهد راهپیمایی بزرگ ضد استکباری و ضد صهیونیستی زائران خانه خدا بود.

 

  • میر حسین موسوی : ما در مقابل کسانیکه انقلاب را در معرض خطر قرار می دهند مسامحه نمی کنیم.

 

  • به حکم دادگاه انقلاب اسلامی پرونده وکالت 32 وکیل بهایی باطل شد.

 

  • آتش جنگ های داخلی لبنان بالا گرفت.

 

امام خمینی: ‏‏حوزه هاى علمیه امروز باید بیشتر از سابق در مسائل اسلامى و فقه جدیت نمایند

به مناسبت دومین سالگرد شهادت آیت الله قدوسی گروهی از شاگردان و تربیت یافتگان مدرسه شهید قدوسی به همراه خانواده آن شهید با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند : راجع به مدرسه ها و حوزه ها کراراً عرض کرده ام که علم بى تقوا اگر مضر نباشد، مفید‏‎ ‎‏هم نیست. آن مقدارى که اسلام از عالم هاى بى تقوا صدمه دیده است، معلوم نیست از‏‎ ‎‏مردم عادى دیده باشد. آنچه اصل است تقواست، ولى اگر همین تقوا نزد اشخاصى‏‎ ‎‏جاهل باشد، گاهى ضرر مى زند. آدم هایى که ظاهر صالح دارند ممکن است به واسطۀ‏‎ ‎‏ناآشنایى به مبانى اسلام، اشتباهاتى انجام دهند، اما علم و تقوا اگر در کسى جمع شد در‏‎ ‎‏دنیا و آخرت سعادتمند است. و آقاى قدوسى هم عالم بود و هم متقى. ‏

‏‏امام ادامه دادند: ‏ ‏‏حوزه هاى علمیه امروز باید بیشتر از سابق در مسائل اسلامى و فقه جدیت نمایند، و‏‎ ‎‏مسئله فقه به همان نحوى که مشایخ درست کرده اند، باید محفوظ بماند.درست است که تحصیل فقه در اولویت است، اما همۀ اینها‏‎ ‎‏به خاطر حفظ اسلام است و امروز اگر براى حفظ اسلام احتیاج باشد که آقایان به‏‎ ‎‏جبهه ها بروند و رزمندگان را تشویق بنمایند، باید این کار را انجام دهند.

امام در پایان تاکید کردند :ما تکلیف داریم که قضاوت و سایر جهات‏‎ ‎‏را حفظ کنیم، تا زمانى که جمهورى اسلامى در مسیر خود قرار بگیرد، آنگاه علما به‏‎ ‎‏پست هاى خودشان که از همه شریفتر است برگردند. و من از ابتدا همین مطلب را‏‎ ‎‏مى گفتم که علما شأنشان نیست مسئولیت دولتى بپذیرند؛ خیال مى کردم که بدون آنها‏‎ ‎‏کارها درست مى شود. ولى پس از مدتى دیدم که اگر به این وضع باقى بمانیم، اصل اسلام‏‎ ‎‏هم در خطر مى افتد، و از آن مبناى اول برگشتم. و تا مادامى که اینها اشخاص صالح را به‏‎ ‎‏جاى خود پیدا نکرده اند، باید باشند. (1)

راهپیمایی بزرگ ضد استکباری زائران خانه خدا در مدینه

ده ها هزار زائر ایرانی و مسلمانان سایر کشور ها که برای انجام مناسک حج به مدینه آمده اند دیروز زیر آفتاب داغ و هوای گرم این شهر پس از اجتماع مقابل بعثه امام و استماع پیام مهم امام خمینی به منظور محکوم ساختن جنایات اسرائیل و آمریکا در لبنان و دیگر کشورهای اسلامی دست به یک راهپیمایی باشکوه زدند و شعار مرگ بر آمریکا،مرگ براسرائیل و مرگ بر شوروی سر دادند.در طول مسیر راهپیمایی مسلمانان و زوار سایر کشورهای اسلامی نیز اتحاد و همبستگی خود رابا مسلمانان انقلابی ایران اعلام کردند.(2)

موسوی : آنچه برای ما قابل قبول نیست توطئه علیه انقلاب و دستاوردهای آن است

میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان  در مصاحبه با مجله صوت الخلیج کویت گفت: آنچه برای ما قابل قبول نیست توطئه علیه انقلاب و دستاوردهای آن است زیرا ملت ما با اهدا خون خود این انقلاب را به دست آورده اند ما توطئه ها و خرابکاری ها را نمی پذیریم و با آن به شدت برخورد می کنیم ما در مقابل کسانیکه انقلاب را در معرض خطر قرار می دهند مسامحه نمی کنیم.

نخست وزیر افزود : ما مطمئن هستیم هر گونه عدول از هدف های انقلاب با تحسین و ستایش رژیم های کنونی رو به رو خواهد شد و دستگاه های تبلیغاتی جهانی از آن استقبال خواهند کرد ولی ما بر هدف های پافشاری می کنیم و ذره ای از آن منحرف نخواهیم شد ما به راه خود ادامه می دهیم و این راه را به هر قیمتی که شده به پایان میرسانیم.(3)

ابطال پرونده وکالت 32 وکیل بهایی

به حکم دادگاه انقلاب اسلامی مرکز جواز وکالت عده ای از وکلای دادگستری به جرم شرکت در طرح های پنهانی سازمان جهنمی سیا لغو شد.

 دادستانی انقلاب در همین زمینه اطلاعیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است :دادگاه انقلاب اسلامی روز هشتم شهریور ماه به منظور رسیدگی به درخواست دادستان محترم انقلاب اسلامی مرکز در خصوص لغو جواز و منع اشتغال عده ای از ایادی صهیونیسم وابسته به حزب خارجی بهائیت تشکیل شد و با ملاحظه سوابق جواز وکالت عده ای از اعضای این شبکه باطل شد و بدین وسیله کانون وکلای دادگستری را ملزم به لغو پروانه آنان نموده و منع اشتغالشان را در کلیه نهادهای جمهوری اسلامی اعلام کرد.(4)

شعله ور شدن جنگ داخلی لبنان

در چارچوب یک طرح آمریکایی اسرائیلی و با پایان یافتن عملیات تخلیه ارتش اسرائیل از کوهستان های مرکزی لبنان و استقرار آن در استحکامات جدید در نزدیکی صیدا بار دیگر جنگ داخلی در لبنان شدت یافت.

همزمان با این عقب نشینی از پیش برنامه ریزی شده نبردهای سنگینی نیز بین فالانژیست ها و دروزی ها درگرفت.نبردهای سنگین بین دو طرف برای تصرف گذرگاه استراتژیک خلده ادامه دارد از حومه جنوبی بیروت نیز خبر می رسد که انفجار بمب در حومه جنوبی بیروت 19 کشته و زخمی برجای گذاشت.(5)

پی نوشت:

1. کیهان،14 شهریور 62 ،ص 3
2. کیهان،14 شهریور 62 ،ص2
3. اطلاعات،14 شهریور 62،ص 2
4. اطلاعات،14 شهریور 62 ، ص13
5. کیهان،14 شهریور 62 ،ص 24


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها